Okruh pro:

Emoce a prožitky

Pojmenování vlastních pocitů a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce je, aby se žáci naučili uvědomovat si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi pracovat ve smyslu jejich zvládání. Při vzájemném sdílení vlastních nálad a pocitů se žáci učí vzájemně si naslouchat. Zjišťují, že stejná situace může vyvolat u různých lidí různé pocity, které jsou stejně cenné a nezpochybnitelné. Žáci se učí nehodnotit, nesrovnávat, ale prostě přijmout to, že někdo může mít úplně jiný pocit než on sám. Zároveň práce s emocemi může učiteli poskytnout o žácích cenné informace, pomoci mu s utvářením pozitivního klimatu třídy a s navozením pocitu důvěry.

Pro každý měsíc školního roku je určena jedna karta, tedy jedna emoce nebo prožitek. Karty najdete pohromadě v námětu Úvod do emocí a prožitků a také budou publikovány postupně po jednotlivých měsících a emocích. Následně je vyučující může zařazovat v libovolném pořadí a podle potřeby svých žáků.

Emoce a prožitky

Náměty do výuky

Nejsledovanější videa

24 videí
Zobrazit další videa

Nejstahovanější pracovní listy

31 listů

Techniky pro zmírnění stresu

Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emocích a prožitcích

Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Povídáme si o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Strach

Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Smutek

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat smutek.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce radost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená radost.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Emoce soucit

Co znamená soucit? A proč je dobré ho mít? Nechte žáky vyplnit pracovní list a poté přejděte k diskuzi.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Radost

Cílem aktivit zaměřených na emoci radost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce zlost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat zlost.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Emoce láska

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená láska.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce osamocení

Pracovní list o pocitu osamocení pro žáky 1. stupně.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Osamocení

Cílem aktivit zaměřených na emoci osamocení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Láska

Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Povídáme si o emoci: Zklamání

Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Soucit

Cílem aktivit zaměřených na emoci soucit je seznámit žáky s prožíváním soucitu s druhým a jeho důležitostí. Žáci budou vzájemně sdílet své myšlenky a zkušenosti týkající se soucitu. Během aktivit se učí vzájemnému respektování, ale i naslouchání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Zobrazit další pracovní listy

ČT edu nejsou pouze videa

1 136

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání