Wellbeing, duševní zdraví nebo duševní hygiena. To jsou pojmy, které se postupně dostávají i do školství. Jak o nich ale učit? Připravili jsme velkou kolekci, která vás naučí pracovat s dětmi kolektivně. Každý měsíc se podíváme na jednu emoci nebo prožitek. Začněte ale úvodní hodinu s naším metodickým listem, podle něhož si s dětmi vytvoříte vhodné a příjemné podmínky ke sdílení všeho, o čem je někdy tak obtížné mluvit. V životě i ve škole.
Pro každý měsíc školního roku je určena jedna karta, tedy jedna emoce či prožitek. Lze pracovat pouze s jednou konkrétní kartou nebo s celou sadou, záleží na cíli, který si vyučující naplánuje. Jednotlivé karty jsou navázány na konkrétní náměty a videa, na nichž vyučující může emoci představit. Žáci si z karet emocí a prožitků, pracovních listů a dalších artefaktů mohou vytvářet vlastní portfolio, které postupně doplňují, a k jednotlivým emocím se podle potřeby vracejí.