Největší vzdělávací portál videí v ČR 48 830 minut videí
menu

Matematika

Stupeň vzdělání

Vybrat

Témata předmětu

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 42

UčíTelka (1. tř.): Odčítáme do 20

24:30

UčíTelka (1. tř.): Odčítáme do 20

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 1. ročníku odčítat do 20 a řešit slovní úlohu. Sandra Holáková pracuje se slovními úlohami ve třech matematických prostředích. Při práci s krychlemi děti porovnávají počet, dopočítávají. Na krokovacím pásu řeší úlohy pohybem, s mincemi si zahrají na obchod a pracují s číslem jako veličinou.

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do dvaceti

25:43

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do dvaceti

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 1. ročníku počítat do dvaceti. Kde všude je kolem nás matematika? Co všechno můžeme spočítat? Stačí se rozhlédnout. Lenka Švimberská s dětmi také vytvoří číselnou řadu od 0 do 20. S hracími kostkami si zahrajeme hru. Kdo hodí víc? Přečteme čísla a uspořádáme je vzestupně.

UčíTelka (1. tř.): Porovnáváme – menší, větší, rovná se

25:07

UčíTelka (1. tř.): Porovnáváme – menší, větší, rovná se

Když děti učí telka! Společně se žáky 1. ročníku zjistíme, že porovnávat můžeme nejen čísla. Žáci na základě vlastní zkušenosti porovnávají zvířata z obrázků (větší, menší, nejrychlejší, nejpomalejší). Při porovnávání množství kaštanů dopočítávají do deseti. Své řešení s pomocí učitele kontrolují a hodnotí jeho správnost.

UčíTelka (1. tř.): Stavíme z krychlí

25:25

UčíTelka (1. tř.): Stavíme z krychlí

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 1. ročníku stavět z krychlí. Lenka Švimberská si na začátku lekce s dětmi zopakuje číselnou řadu do 20. Zahrajeme si i hru s hracími kostkami a pak budeme pracovat s velkými krychlemi. Řekneme si, jaká pravidla platí pro krychlovou stavbu, a vyvodíme si zápis plánu stavby. Podle plánů pak zkusíme postavit vlastní krychlové stavby. Uhodnete, která stavba patří ke kterému plánu?

UčíTelka (2. tř.): Opakujeme počítání do sta a násobilku dvou

23:51

UčíTelka (2. tř.): Opakujeme počítání do sta a násobilku dvou

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku počítat do sta a zopakujme si násobilku dvou. Karel Šíma s dětmi pomocí číselné osy zopakuje počítání do sta po desítkách a pak společně uspořádají dvouciferná čísla sestupně. Zkusíte si s dětmi spočítat i několik příkladů na sčítání a odčítání? Můžete, i takové úlohy jsou v hodině zařazeny. V druhé polovině lekce si děti zopakují násobky dvou. A na závěr si spolu s dětmi můžete vyrobit násobilkové pexeso.

UčíTelka (2. tř.): Rozpoznáváme rovinné útvary

25:56

UčíTelka (2. tř.): Rozpoznáváme rovinné útvary

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku poznat rovinné útvary. Dominika Chalušová s dětmi hledá nejprve stopy geometrických příšerek a postupně pojmenovávají základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh). Zahrajete si s dětmi hru Sova? Uhodnete, na který tvar sova myslí? Otestujeme i svou paměť. A na konci lekce si vymodelujeme útvary ze špejlí a modelíny.

UčíTelka (2. tř.): Řešíme slovní úlohu

25:01

UčíTelka (2. tř.): Řešíme slovní úlohu

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku řešit slovní úlohu. Karel Šíma si ji s dětmi nejprve zdramatizuje a sehraje. Pak už jdeme řešit úlohy s penězi. Pohybujeme se v číselném oboru do 100, sčítáme a odčítáme. Na konci lekce se ještě seznámíme s magickými čtverci. Dokážete doplnit čísla na správná místa?

UčíTelka (2. tř.): Tělesa

25:29

UčíTelka (2. tř.): Tělesa

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku poznat základní tělesa. Veronika Dobrovolná s drakem Krychlákem pomůže dětem najít tělesa, která můžeme vidět kolem sebe. Která tělesa se kutálejí? Která stojí a která se překlápějí? Co je to hrana a stěna tělesa? To všechno se dozvíte v této lekci.

UčíTelka (3. tř.): Měříme na centimetry a milimetry

25:49

UčíTelka (3. tř.): Měříme na centimetry a milimetry

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku měřit s přesností na centimetry a milimetry. Lenka Švimberská ukáže dětem, jak se dříve měřila délka. Jak dlouhý je loket nebo palec? Ukážeme si i převody jednotek délky. Na vlastní kůži si zkusíme, jak nám měření půjde. Kolik centimetrů měří naše chodidlo? Podívejte se.

UčíTelka (3. tř.): Násobení a dělení

24:26

UčíTelka (3. tř.): Násobení a dělení

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku násobit a dělit. Magdalena Málková zahájí hodinu hrou Myslím si číslo. Uhodnete ho? Na několika slovních úlohách si pak děti pomocí manipulativ vyzkoušejí, nakolik rozumí násobení a dělení. A tak se budou rozdělovat pastelky nebo budeme počítat kostky nebo rukavice.

UčíTelka (3. tř.): Orientujeme se v číslech do tisíce

25:24

UčíTelka (3. tř.): Orientujeme se v číslech do tisíce

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku orientovat v číslech do tisíce. Dokážete počítat po stovkách od nuly do tisíce? A pak zase zpátky? Lenka Švimberská to s dětmi vyzkouší. A nejen to. Vytvoří si i číselnou osu od nuly do tisíce a do ní budou přiřazovat různá čísla. Použijí pak i hrací kostky a vytvoří si vlastní trojciferná čísla. Orientují se v řádech jednotek, desítek a stovek. Podle diktátu pak děti zapisují další čísla v oboru do tisíce.

UčíTelka (3. tř.): Pamětně sčítáme a odčítáme do 1000

18:06

UčíTelka (3. tř.): Pamětně sčítáme a odčítáme do 1000

Když děti učí telka! Pojďme s dětmi ze 3. ročníku pamětně sčítat a odčítat. Lenka Švimberská ukáže dětem české bankovky a společně si řeknou, jakými dalšími způsoby se dá platit. Které osobnosti jsou na našich bankovkách? To se také dozvíme. Počítat ale budeme s modely peněz. Jak je nakombinujeme, abychom zaplatili konkrétní sumu? Zkusíme počítat zpaměti?

Načíst další videa

Děkujeme za zájem o odběr novinek z ČT edu Na zadaný e-mail jsme vám zaslali žádost o potvrzení zájmu odběru novinek.

Tento e-mail již v naší databázi máme. Pokud se chcete přihlásit k odběru novinek, zadejte jiný e-mail.

Neplatný email. Pokud se chcete přihlásit k odběru novinek, zadejte jiný e-mail.

Probíhá načítání