Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Přiložený metodický reflektuje význam spolupráce s využitím týmových aktivit. Otevírá diskuzi k otázce ctností a hodnot, rozvíjí osobnostní kompetence. V neposlední řadě poukazuje na význam první pomoci.
Pracovní list nabízí praktické strategie, jak si znovu osvojit kontrolu nad používáním telefonu. Žáci si po zhlédnutí videa vyberou tři drobné změny, které vyzkouší během jednoho týdne. V následující hodině společně reflektují, jak tyto úpravy ovlivnily jejich pozornost, náladu a chování.
Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
Tento pracovní list vede žáky k prožití a reflexi situace, kdy jejich pozornost přerušují digitální notifikace. Žáci zkoumají, jak se liší jejich schopnost soustředění při práci s vypnutými a se zapnutými oznámeními. Cílem je porozumět, proč je těžké odolat pokušení reagovat na notifikaci.
Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
Pracovní list navazuje na pasáž dokumentu Dopamin a rozvíjí téma vlivu sociálních sítí na sebeúctu a duševní zdraví. Žáci prostřednictvím tvorby dvou fiktivních profilů zkoumají, jak různé způsoby sebeprezentace ovlivňují vnímání sebe i druhých.
Pracovní list propojuje klasický psychologický experiment B. F. Skinnera s fenoménem digitálních odměn, které známe z her, aplikací a sociálních sítí. Žáci si uvědomí, že lajky, body nebo odznaky fungují na principu posilování chování. Následně přenesou toto poznání do vlastního života.
Metodický list slouží k realizaci aktivit ke třetímu dílu seriálu Boja, v němž se
chlapec Elis potýká s obsedantně kompulzivní poruchou (OCD). Připravené aktivity se obecně zabývají úzkostí, tématem vtíravých myšlenek a strachu z nich plynoucího.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k prvnímu dílu seriálu Boja, v němž
se dívka Casi potýká s problémem zvaným emetofobie. Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci s úzkostí, strachem a tematizují oblast fobií.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k druhému dílu seriálu Boja, v němž se
chlapec Samson potýká s posttraumatickou stresovou poruchou (PTSD). Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci se stresem, strachem a náročnými pocity.
Metodický list slouží k realizaci aktivit ke čtvrtému dílu seriálu Boja, v němž
se chlapec Jac potýká s úmrtím sourozence. Připravené aktivity se obecně
zabývají tématem truchlení po ztrátě někoho blízkého a pocity, které se mohou po různých ztrátách objevovat.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k pátému dílu seriálu Boja, v němž se dívka
Lola potýká s tělesnou dysmorfickou poruchou. Připravené aktivity se obecně
zabývají tématem zkresleného vnímání vlastního těla a koncepty, jako jsou sebevědomí, sebepřijetí a sebehodnocení.