Kde končí vzdělávání a začíná ovlivňování? Jak poznáme zdravou diskuzi a kde začíná nátlak? Je důležité, aby škola zůstala nestranná a bezpečná.
Po podrobnější diskusi se zjistilo, že nejde jen o debatu o nějakém ožehavém tématu, která do školy patří, ale některý z kolegů skutečně prezentuje v hodině názory v rozporu s realitou. Škola má být pro děti bezpečným prostorem pro učení a diskusi. Pokud se ale objevují opakované stížnosti na to, že někdo místo otevřené debaty prosazuje vlastní názory jako jedinou pravdu, je potřeba to řešit.
Je-li to ve vašich možnostech, ověřte, zda se jedná o ojedinělou stížnost, nebo podobné výhrady sdílí větší část třídy. Ke konzultaci je vhodné využít zástupce rodičovské organizace, pokud ji na vaší škole máte. Vedení takového spolku má zkušenost, jakým způsobem konfliktní situace řešit, a ví, jestli si na daného učitele stěžoval už někdo jiný.
Pokud se potvrdí, že je to sdílený problém, obraťte se s ním na vedení školy. Řešit podobné situace je především jeho pravomoc.
V případě, že vedení odmítne situaci řešit, obraťte se o radu na Učitelskou poradnu.