Máme pro vás skutečně výbušný námět. Nevyhaslé sopky straší lidi po celém světě i v 21. století. Sopečné erupce jsou zároveň velmi působivé a divácky atraktivní. Řeka lávy linoucí se z útrob sopky je fascinující jev. Co to vlastně láva je a proč k výbuchům sopek dochází? Kde se v Evropě můžete s aktivními sopkami potkat? A jak souvisí jejich erupce se zemětřesením?
9 videí
6 pracovních listů
Když je venku sníh, dá se toho dělat spousta. Jak ale zabavit děti ve školce, když počasí nepřeje? Zkuste koulovačku se zmačkanými papíry, vyrobte krmítko pro ptáky nebo si můžete společně vytvořit zimní obraz. Tyto a mnoho dalších tipů najdete v metodickém listu.
4 videa
1 pracovní list
Cestujete rádi? A co vás napadne, když se řekne Evropa? Připravili jsme pro vás okruh, v němž procestujeme celý kontinent a podíváme se na to, co nás Evropany spojuje a v čem se naopak lišíme. Zamíříme k sousedům i na opačný konec Evropy, prozkoumáme přírodu i města, lidi i památky, kuchyni, zvyky a další zajímavosti.
4 náměty
Masopustní zvyky mají svůj původ už v předkřesťanských dobách a reprezentují oslavy konce zimy. Oslavy, které znamenají hodování, veselení se a zábavu mezi dvěma postními obdobími. Schválně, jestli uhádnete kterými. Připravili jsme pro vás náměty, jež vás seznámí s masopustní teorií a představí i praktické návody na to, jak se na to, čemu Italové říkají karneval, připravit.
3 náměty
Pojmenování vlastních pocitů a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce je, aby se žáci naučili uvědomovat si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi pracovat ve smyslu jejich zvládání. Při vzájemném sdílení vlastních nálad a pocitů se žáci učí vzájemně si naslouchat. Zjišťují, že stejná situace může vyvolat u různých lidí různé pocity, které jsou stejně cenné a nezpochybnitelné. Žáci se učí nehodnotit, nesrovnávat, ale prostě přijmout to, že někdo může mít úplně jiný pocit než on sám. Zároveň práce s emocemi může učiteli poskytnout o žácích cenné informace, pomoci mu s utvářením pozitivního klimatu třídy a s navozením pocitu důvěry.
1 námět