Někteří učitelé si práci v malotřídce nedovedou představit, jiní na ni nedají dopustit. Výuka žáků různého věku v jedné třídě může být oříšek i pro zkušeného pedagoga. V České republice najdeme víc než čtyři tisíce základních škol, víc než čtvrtina z nich je právě malotřídních. Jsou běžnou součástí českého venkova. Jak se pedagogové připravují na výuku v malotřídkách? A proč se někteří rodiče těchto typů škol obávají? Podívejte se na videa a přiložené materiály.
Do malotřídních škol chodí méně dětí a jsou charakteristické spojováním ročníků. Žáci se často učí se jeden od druhého, proto je v těchto školách často k vidění tzv. vrstevnické učení. Projekty a témata, na nichž žáci společně pracují, může učitel diferencovat, individualizovat, a tím napomáhá k úspěchu každého žáka. Inspiraci pro vrstevnické učení najdete níže - v článku i mezi pracovními listy. Ty jsou dostupné ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Úkoly jsou obdobné a liší se obtížností. Žáci pracují ve skupinách, při řešení některých úloh mohou požádat o pomoc starší spolužáky.