Pracovní list vede žáky k tomu, aby zkoumali, jak se oslavy nejvýznamnějšího svátku Československa měnily v době těsně po Mnichovu a během okupace a války. Zjistí jak změna režimu proměnila oficiální státní oslavy v riskantní demonstrace a odbojové aktivity.
Pracovní list vede žáky, aby zhodnotili, jakým způsobem se den vzniku samostatného Československa slavil během první republiky. Video také připomíná, že odlišně byl vnímán význam státního svátku 28. října Slováky či národnostními menšinami žijícími v tehdejší státě.
Pracovní list je zaměřen na práci s historickým pramenem – krátkým dokumentárním filmem z roku 1928. Úkolem žáků je nejen porozumět obsahu filmu, ale především se zamyslet nad tím, kdo podobné dokumenty natáčel, jaký byl jejich účel.
První světová válka přinesla české politické reprezentaci velké dilema. Jak se zachovat? Být loajální k rakouské monarchii? Využít příležitosti a zvednout státoprávní požadavky? Rozbít monarchii? Tento pracovní list se zaměřuje na domácí politický odboj se zvláštním zřetelem k roli Karla Kramáře.
Pracovní list má seznámit žáky s pěti osobnostmi, které vstoupily do dějin jako tzv. muži 28. října. Budou objevovat situaci památného dne 28. října 1918, a to jak živelné vyhlášení republiky, tak reakci členů Národního výboru, kteří byli vývojem zaskočeni.
Tento pracovní list (určený zejména pro žáky 2. stupně ZŠ) se věnuje tématu vzniku Československa z hlediska základních faktů. Žáci v něm nejen zpracují informace z výchozích videí, ale také se vcítí do dobového kontextu a mentality.
Pracovní list je založen na dokumentu o Pittsburské dohodě a historikovu komentáři o soužití dvou národů v jednom společném státu. Jádrem listu je proměna soužití v průběhu 74 let trvání společného státu.
Pracovní list se zaměřuje na osobnost Roberta Oppenheimera a jeho roli ve vývoji atomové bomby. Jeho hlavním cílem je u žáků rozvíjet schopnost kriticky přemýšlet o etice a odpovědnosti za technický pokrok. Aktivity rozvíjejí kompetenci k občanství i čtenářskou a pisatelskou gramotnost.
Pracovní list se zaměřuje na osobnost Roberta Oppenheimera a jeho roli ve vývoji atomové bomby. Jeho hlavním cílem je u žáků rozvíjet schopnost kriticky přemýšlet o etice a odpovědnosti za technický pokrok. Aktivity rozvíjejí kompetenci k občanství i čtenářskou a pisatelskou gramotnost.
Od roku 1942 probíhal v USA přísně tajný projekt k vývoji atomové bomby. Tento pracovní list se věnuje právě tomuto tématu a spadá do stejnojmenného námětu. Využít můžete i další videa s klíčovými slovy vývoj atomové bomby, kde najdete rovněž mnoho tipů do výuky.
Od roku 1942 probíhal v USA přísně tajný projekt k vývoji atomové bomby. Tento pracovní list se věnuje právě tomuto tématu a spadá do stejnojmenného námětu. Využít můžete i další videa s klíčovými slovy vývoj atomové bomby, kde najdete rovněž mnoho tipů do výuky.