Pracovní listy pro střední školy

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-96 z 2157

Celková metodika: Jak řešit problémové situace ve škole

Metodika slouží jako průvodce námětem Jak řešit problémové situace ve škole. Vysvětluje strukturu metodických listů a jak s nimi efektivně pracovat.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list: Pavel Kohout na Dobříši

Pavel Kohout patřil na počátku padesátých let k zapáleným zastáncům komunistického vývoje tehdejší společnosti a sám se jako spisovatel v této věci autorsky aktivně angažoval. Cílem pracovního listu je nabídnout žákům různé úhly pohledu na život a dílo tohoto autora.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Pavel Kohout a Charta 77

Pavel Kohout byl jednou z vůdčích osobností petice všech petic, jak byla nazývána Charta 77. Iniciačním momentem vzniku Charty 77 byl další proces se členy kapely Plastic People of The Universe.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Několik Kohoutových děl

Významnou část literárního díla Pavla Kohouta tvoří divadelní hry, jeho prozaická díla poskytovala náměty k filmovým zpracováním. Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo tohoto autora.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Kohoutova reakce na odhalení Stalinova kultu osobnosti

Pavel Kohout patřil na počátku padesátých let k zapáleným zastáncům komunistického vývoje tehdejší společnosti, a tedy i stalinismu samotného. Sám se jako spisovatel v této věci autorsky aktivně angažoval. Pak přišel Chruščov se svým projevem, a všechno bylo jinak…
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Pavel Kohout - Hvězdná hodina vrahů / čtení s porozuměním

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo autora, který spoluvytvářel obraz české literatury po celou druhou polovinu dvacátého století i v prvních desetiletích století jednadvacátého.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Díla Pavla Kohouta ve skrývačkách

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo autora, který spoluvytvářel obraz české literatury po celou druhou polovinu dvacátého století i v prvních desetiletích století jednadvacátého.
Střední škola
ČJ a literatura

Metodický list: Jak na empatickou komunikaci - předcházení křiku

Metodické doporučení učitelům nabízí další z řady cvičení zaměřených na reflexi a sebereflexi, nabízí „první pomoc“ pro situace, které svádějí k užití hlasitějších projevů (techniky duševní hygieny, dechové techniky), a rovněž příklady respektující komunikace, které lze použít v „konfliktní“ situaci
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak efektivně ověřovat školní znalosti

Metodický list nabízí pestré způsoby ověřování cílových kompetencí tak, aby ověřování smysluplně korespondovalo s tím, co je uvažováno v edukačním plánu. Učitelé si rovněž na praktickém cvičení zopakují edukačně adekvátní nastavování kompetencí v konkrétním učebním procesu.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak na empatickou komunikaci - posmívání a ironizace

Metodický list je zaměřený na sebereflexi emocí v různých situacích. Dále budou ukázány příklady vhodných a nevhodných formulací pro komunikaci se žákem a metodický list přidá rovněž tipy, jak se v praxi zdárně vypořádat s empatickou a taktní komunikací.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak efektivně využívat domácí procvičování

V metodickém listu je poukazováno jak na benefity domácího procvičování, tak i na rizika, která z nevhodného způsobu zadávání „domácích úkolů“ mohou vyplývat. List ukazuje učitelům inspirativní návrhy, jak pojmout zadání úkolů moderně, učitelé si mohou tuto oblast procvičit i při nabízené aktivitě.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak snížit strach žáků

Metodický list se zaměřuje na sebereflexi emocí učitele (různé emoce jsou vyvolány různými situacemi), následuje podobné cvičení zaměřené na reflexi emocí žáků. Učiteli jsou kladeny otázky k zamyšlení, a také co by mohl příště udělat jinak.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak předcházet používání zákazů

Metodický list nabízí návrhy pro práci s třídními pravidly, učitelé se seznámí s několika možnostmi, jak efektivně pravidla se žáky vytvořit.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak jinak na příkazy

Metodický list se zaměřuje na procvičení respektující komunikace při práci se žáky. Učitelům je nabídnuta technika k hlubší sebereflexi – sebereflexivní monitoring.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak podporovat odpovědnost žáků

Metodický list se zaměřuje na to, jak společnou komunikaci podporovat, jaké techniky je vhodné používat pro budování týmové spolupráce. Zároveň ukazuje na negativní důsledky používání kolektivních trestů a nabízí učitelům tipy, jak podpořit vlastní odpovědnost žáků za dodržování pravidel.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak předcházet zabavování věcí

Metodický list se pokusí nabídnout učitelům konstruktivní postupy ke zvládnutí stále se opakujícího porušování pravidel. Rovněž se zaměří na efektivní nastavení pravidel (a analýzu důsledků jejich porušování).
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak se vyhnout práci za trest

Metodický list učitelům nabízí aktivity pro zvýšení motivace žáků k dodržení pravidel. Vede učitele k volbě specifické komunikace, navázání vztahu se žákem, k hledání porozumění, co by žákovi pomohlo (z pohledu žáka).
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak se vyhnout srovnávání mezi žáky

Metodický list ukazuje dopad nevhodného srovnávání na psychiku žáků. Učitelům nabízí způsoby, které neetickému srovnávání žáků pomáhají předcházet. Rovněž učitelům připomene principy Daltonského plánu, který se „srovnáváním“ žáků pracuje.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Český jazyk a literatura

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Zeměpis a Anglický jazyk

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Anglický jazyk

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Přírodopis a Biologie

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Biologie
Přírodopis

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Německý jazyk

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Matematika

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Matematika

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Dějepis

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Přírodověda Vlastivěda

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Anglický jazyk

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Anglický jazyk

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / Člověk a společnost

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Metodický list: Jak na komunikaci s rodiči

Metodický list představuje základní principy efektivní a respektující komunikace, která je předpokladem pro navázání smysluplné spolupráce s rodinami žáků. Slovní doporučení doplňuje sada videí, které představují příležitosti a úskalí, které mezilidská komunikace může přinášet.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Zahradníkův rok

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Zahradníkův rok.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Kniha apokryfů

Zde najdete řešení k práci s textem Karel Čapek: Kniha apokryfů
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Italské listy

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Italské listy
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k čtení s porozuměním: Čapkova epištola

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Čapkova epištola.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Válka s mloky

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Válka s mloky
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Čapkova epištola

Karel Čapek neustále sledoval politické dění, ke kterému se také vyjadřoval. V pracovním listu si žáci procvičí práci s textem na jeho článku zveřejněném 18. září 1938 v Lidových novinách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Ivana Gibová: Ukázka z knihy Eklektik Bastart / Čtení s porozuměním

Ukázka z knihy slouží jako doplněk k pracovnímu listu: Současná slovenská literatura: Ivana Gibová / Čtení s porozuměním. Jeho cílem je interpretace uměleckého textu.
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Těžká hodina / Čtení s porozuměním I / řešení

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jiří Wolker: Těžká hodina
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Těžká hodina / Čtení s porozuměním II / řešení

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jiří Wolker: Těžká hodina
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Host do domu / Čtení s porozuměním / řešení

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jiří Wolker: Host do domu
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Těžká hodina / Čtení s porozuměním I

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Jiří Wolker, jejímž cílem je připomenout dílo této předčasně zemřelé významné osobnosti české poezie. Pracovní list je založen na práci s ukázkou z knihy Těžká hodina. Žáci tím rozvíjí schopnost porozumění čteného textu.
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Těžká hodina / Čtení s porozuměním II

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Jiří Wolker, jejímž cílem je připomenout dílo této předčasně zemřelé významné osobnosti české poezie. Pracovní list je založen na práci s ukázkou z knihy Těžká hodina. Žáci tím rozvíjí schopnost porozumění čteného textu.
Střední škola
ČJ a literatura

Jiří Wolker: Host do domu / Čtení s porozuměním

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Jiří Wolker, jejímž cílem je připomenout dílo této předčasně zemřelé významné osobnosti české poezie. Pracovní list je založen na práci s ukázkou z knihy Host do domu. Žáci tím rozvíjí schopnost porozumění čteného textu.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: První novoroční projev Miloše Zemana / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: První novoroční projev Václava Klause / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: První novoroční projev Václava Havla / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Zápotockého / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Edvarda Beneše / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Ludvíka Svobody / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Novotného / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Projev T. G. Masaryka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Gustáva Husáka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Emila Háchy / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Klementa Gottwalda / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Současná slovenská literatura: Ivana Gibová / Čtení s porozuměním

Cílem pracovního listu je interpretace uměleckého textu. Žák by v něm měl identifikovat hlavní téma, charakterizovat protagonistku a diskutovat o tom, jak na něj text působí. Současně je cílem ověřit, nakolik žáci rozumí projevu ve slovenštině.
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Válka s mloky

Román Karla Čapka z poloviny třicátých let minulého století patří k jeho nejvíce známým dílům. Na ukázce z knihy si žáci procvičí práci s textem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Zahradníkův rok

Zahradníkův rok je soubor Čapkových fejetonů o zahrádkářství, zahradničení a zahrádkářích… Typický je autorův humorný pohled na zahradnické starosti a radosti…Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem i slovní zásobu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Italské listy

Jednou z charakteristických oblastí Čapkova tvůrčího portfolia jsou cestopisy. Karel Čapek v nich zachycoval vlastní dojmy z cest po Evropě. Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem, slovní zásobu i samotné pochopení textu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Kniha apokryfů

Karel Čapek psal také krátké filozoficky laděné povídky. Na ukázce jedné z nich si žáci procvičí práci s textem i historické souvislosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Milan Kundera - Kniha smíchu a zapomnění

Rozbor díla Kniha smíchu a zapomnění světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Čtení s porozuměním: Milan Kundera - Žert

Rozbor díla Žert světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Olympijské hry (porozumění textu)

Cílovou skupinou jsou studenti SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s olympijskými hrami. Během práce na pracovním listu si studenti rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí porozumění textu.
Střední škola
Německý jazyk

Řešení pracovního listu: Brigády (slovní zásoba)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Brigády. Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o tom, jak si bezpečně sehnat brigádu přes internet.
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Brigáda (slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o tom, jak si bezpečně sehnat brigádu přes internet. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Olympiáda – historie a současnost

V čem se liší a naopak podobají novodobé olympijské hry s těmi starověkými?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: LOH Paříž 2024

Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy I – letní olympijské hry

Připomeňte si osudy slavných českých sportovců na letních olympijských hrách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy II – zimní olympijské hry

Olympijské medaile lze získat i v disciplíně, která nemá v rodné zemi sportovce tradici, a mnohdy ani materiální a technické zázemí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské hnutí v 21. století

Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Řešení pracovního listu: Evropská unie (slovní zásoba)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Evropská unie. Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1+, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o Evropské unii.
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Evropská unie (slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1+, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o Evropské unii. Během práce na pracovním listu si studenti rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Střední škola
Německý jazyk

Řešení pracovního listu: Den otců (slovní zásoba)

Zde najdete metodické pokyny a řešení pracovního listu Den otců. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem otců. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Den otců (slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem otců. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Poznej jazykové prostředky ve sportovním komentáři

Cílem pracovního listu je umět rozebrat sportovní komentář z hlediska jazykových prostředků, zejména automatizace a aktualizace v publicistickém funkčním stylu. Pracovní list je vhodný pro žáky středních škol a měl by sloužit zejména k procvičení pojmů ze stylistiky, ale také k pobavení.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Lušti křížovky z olympijské historie

Jak souvisí luštění s češtinou? Křížovku, doplňovačku a další formy luštění vyřešíme tím snáze, čím širší a bohatší slovní zásobu máme. Vyřešením doplňovaček také zjistíte příjmení čtyř českých olympijských vítězek a vítězů v 21 století.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Připrav sportovní komentář

Cílem pracovního listu je naučit se vytvářet autentický sportovní komentář. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a pro žáky SŠ, kteří si v rámci slohové výchovy vyzkouší práci s mluveným projevem, u nějž je potřeba pracovat s hlasem tak, aby se k divákovi dostal emotivní zážitek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Hádej olympijská města

Olympijské hry se v minulosti konaly na různých místech. Pracovní list některá z těchto míst připomíná. Je určený pro žáky druhého stupně základních škol i středních škol a rozvíjí dovednosti související s vyhledáváním informací.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Finanční start po střední

Poplatky, pojištění, pracovní smlouvy?! Tohle všechno na tebe může po maturitě dopadnout. Možná trochu tápeš v tom, co všechno musíš zařídit a co je pro tebe nejvýhodnější. Podíváme se, co si všechno pohlídat a zařídit, když jdeš studovat, nastupuješ do práce nebo začneš podnikat.
Střední škola
O vzdělávání

Techniky pro zmírnění stresu

Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Řešení pracovního listu: Proměnné hvězdy

Zde najdete řešení pracovního listu Proměnné hvězdy. Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Pracovní list: Proměnné hvězdy

Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Jevy na obloze

Zde najdete řešení pracovního listu Jevy na obloze. Žák v něm charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Pracovní list: Jevy na obloze

Žák charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Černé díry

Zde najdete řešení pracovního listu Černé díry. Žák popíše stavbu černé díry a vysvětlí princip fungování gravitační čočky. Pracovní list je určen pro žáky 8. a 9. třídy na ZŠ a pro středoškoláky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Pracovní list: Černé díry

Žák popíše stavbu černé díry a vysvětlí princip fungování gravitační čočky. Pracovní list je určen pro žáky 8. a 9. třídy na ZŠ a pro středoškoláky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Den matek (psaní a slovní zásoba)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Den matek. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem matek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Den matek (psaní a slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem matek. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí dovednost psaní.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Řešení pracovního listu: Emil Zátopek (porozumění textu a slovní zásoba)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Emil Zátopek. Cílovou skupinou jsou studenti SŠ s jazykovou úrovní B1+, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s letními olympijskými hrami a Emilem Zátopkem.
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Emil Zátopek (porozumění textu a slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou studenti SŠ s jazykovou úrovní B1+, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s letními olympijskými hrami a Emilem Zátopkem. Během práce na pracovním listu si studenti rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a potrénují porozumění textu.
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Červnové psaní velkých písmen

Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný cerven. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnové psaní s/z

Pracovní list je určený pro žáky, kteří potřebují procvičit psaní s/z ať už jako součást slov, nebo v roli předložek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnové psaní i/y

Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnové psaní čárek

Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnové hledání chyb v textu

Pracovní list je určen pro žáky, kteří potřebují procvičit úlohu, jejímž principem je hledání chyb v textu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnová shoda přísudku s podmětem

Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Červnová doplňovačka

Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Životabáseň Franze Kafky

Úkolem žáků je se vžít do Franze Kafky a doplnit věty tak, aby vypovídaly o životě a pocitech samotného Kafky. Vznikne báseň, která bude napsaná buď volným nebo vázaným veršem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ i žákům SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Jádro pudla

Co to znamená, když použijeme slovní spojení jádro pudla? Na tuto otázku nám pomůže odpovědět video z pořadu Jazykovědma. Podívejte se na video a na jeho základě řešte úlohy v pracovním listu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Kde se vzaly žaluzie?

Kde se vzalo v češtině slovo žaluzie? Na tuto otázku odpoví video z pořadu Jazykovědma. Podívejte se na video a vypracujte úlohu s mapou.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

ČT edu nejsou pouze videa

1 147

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání