Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
Graf znázorňující časový průběh koncentrací CO₂ a kyslíku ukazuje roční cykly dýchání a fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Materiál: web faktaoklimatu.cz.
Jak se měří klimatická změna? Časový průběh koncentrací CO2 a kyslíku ukazuje roční cykly fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Žáci budou analyzovat graf znázorňující cyklus koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře a tím zjistí jak tento mechanismus funguje.
Infografika webu faktaoklimatu.cz vysvětluje, co jsou tzv. body zlomu (tipping points). Žáci na jejím základě mohou zkoumat, jaké důsledky klimatických změn jsou již nyní nevyhnutelné.
Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy. Dokument je příručkou pro učitele obsahující
Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy.
Graf podrobně modeluje přenosovou soustavu ČR v roce 2030, včetně variant nepříznivého počasí pro výrobu elektřiny z větrných a solárních zdrojů. Data ukazují, že předpokládaný rozvoj
obnovitelných zdrojů neohrozí stabilitu sítě ani bezpečnost dodávek elektřiny.
Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu . Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají. Dokument je příručkou pro učitele obsahující správné řešení pracovního listu.
Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu a počítají s rozvojem čistých zdrojů a omezením spalování fosilních paliv. Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají.
Pracovní list se zaměřuje na osobnost Roberta Oppenheimera a jeho roli ve vývoji atomové bomby. Jeho hlavním cílem je u žáků rozvíjet schopnost kriticky přemýšlet o etice a odpovědnosti za technický pokrok. Aktivity rozvijí kompetenci k občanství i čtenářkou a pisatelskou gramotnost.
Od roku 1942 probíhal v USA přísně tajný projekt k vývoji atomové bomby. Tento pracovní list se věnuje právě tomuto tématu a spadá do stejnojmenného námětu. Využít můžete i další videa s klíčovými slovy vývoj atomové bomby, kde najdete rovněž mnoho tipů do výuky.