Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Zapojte do hodiny dějepisu skupinovou práci! Materiál, na který jste právě narazili, je určen pro žáky ZŠ či SŠ (s ideálním počtem kolem 20 žáků ve třídě) a je zaměřen na vybraná témata první republiky.
Jednou z aktuálních otázek poválečného Československa bylo potrestání kolaborantů s nacistickým režimem, a hlavně odsun německé menšiny. Pracovní list se zaměřuje na základní pojmy, které s poválečnou dobou vyvstaly.
Marie Šupíková, která přežila vyvraždění Lidic, vypráví své vzpomínky na 10. června 1942. Pracovní list by měl sloužit pro detailnější seznámení s historií vypálení Lidic a osudy jejich obyvatel.
Tři muži tvořící malou, velmi dobře organizovanou odbojovou skupinu dlouho svou činností dokázali udržovat v pohotovosti členy pražského gestapa. Pracovní list seznamuje s činností a členy odbojové skupiny Tři králové.
Animovaný příběh malého židovského chlapce Tomíčka se odehrává v terezínském ghettu. Ukazuje kontrast mezi drsnou realitou a vysněným světem. Pracovní list k animovanému filmu Tomíček vytvořil Yad Vashem, Mezinárodní institut pro výuku holocaustu, s jehož svolením pracovní list předkládáme.
Pracovní list umožňuje žákům zabývat se do hloubky reflexí vypálení Lidic v poválečném Československu. Je určen žákům druhého stupně, a především žákům středních škol. Žáci se díky pracovnímu listu seznámí s ohlasem vypálení Lidic a Ležáků v dobovém tisku a ve filmovém týdeníku.
Na podzim roku 1945, po konci druhé světové války, se z území Československa stahovala Rudá armáda, která osvobodila většinu našeho území. Tento pracovní list seznamuje s dobovými materiály z let 1945, 1968 a 1991 a nabízí práci nad vnímáním sovětské armády v různých dějinných epochách.
Pracovní list umožní žákům seznámit se s humanitární krizí v poválečném Československu a s rolí, kterou UNRRA sehrála při řešení této krize. Žáci budou pracovat s grafy, dobovými psanými prameny i s ukázkou z filmového týdeníku.
Najdeme ho na obličeji Sazinka, na střechách, komínech i mracích. Připravená omalovánka má svou předlohu. Veďte žáky k tomu, aby si všímali, že není černá jako černá a že v různé hustotě linií vidíme různé stupně šedé.
Dnešní telefony už dávno nemusí být na kabelu, takže autoři předpověděli nástup mobilů. Umělá inteligence, které řeknete přání, vám ho vyplní v podobě textu, obrázku nebo videa. V současné době klademe důraz na etiku práce s umělou inteligencí. V tomto pracovním listu veďme žáky k etičnosti jejich přání.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.