Jak si sestavit osobní rozpočet a co vše počítat do výdajů? S tím vám pomůže pracovní list od České národní banky. Své nově nabyté znalosti si následně otestujte.
Volby prezidenta USA se konají jednou za čtyři roky, vždy první úterý po prvním pondělí v listopadu. Voliči ale v tento den nevybírají přímo budoucí hlavu státu. Přečtěte si s žáky, kdo to jsou takzvaní electors neboli volitelé a co znamenají swing states či klíčové státy.
Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
V tomto metodickém listu najdete pokyny k tomu, jak používat ve třídě pracovní listy k tematice bodyshamingu. Ty jsou určeny pro 2. stupeň základní školy a pro žáky středních škol.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Rodina je podle studií nejčastějším prostředím, kde k bodyshamingu dochází. Komiksový příběh žáky zavede na vánoční setkání v rodině Olívie.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Tématem pracovního listu je síla slova, které má velkou moc. V komentování vzhledu můžeme slovem někoho hodně zranit, ale také mu poskytnout pomoc a podporu, že na složitou situaci nemusí být sám/sama.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. V jednotlivých úkolech žáky provede základními principy respektujícího soužití pomocí komiksu.
Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
Pracovní list vede žáky k zamyšlení se nad světem sportu ze společenskovědní perspektivy. Aktuální světové dění se odráží i ve sportu, ať už v pozitivním, nebo negativním slova smyslu. Žáci analyzují konkrétní příklady, hodnotí je a formulují svůj názor. List je určen žákům SŠ.
Cílem pracovního listu je motivovat žáky k vnímání sportovních událostí jako možností projevu vlastenectví a národní identity. Žáci jsou pomocí úkolů vedeni k zamyšlení, formulování vlastních názorů i k práci s reálnými příklady ze sportovního světa. List je určen žákům SŠ.
Tématem pracovního listu je fenomén „sportovního vlastenectví“. Úkoly vedou žáky k zamyšlení se nad propojením vlastenectví, sportovního světa a velkých sportovních událostí, dále pak k reflektování vlastního vztahu k oběma skutečnostem. List je určen žákům 2. stupně ZŠ.
Tématem pracovního listu je vzájemné propojení sportu a společnosti, konkrétně se pracovní list zaměřuje na fair play chování, společenské problémy a reklamu. List je určen žákům 2. stupně ZŠ. K práci jsou potřeba psací potřeby a internet.
Pracovní list se věnuje sektám a přibližuje základní informace, které s jejich působením souvisejí. Úkoly seznamují žáky s reálnými sektářskými skupinami působícími i na našem území.
Pracovní list osvětluje význam pojmu kult osobnosti v politickém, kulturním a veřejném prostředí. Žáci se seznámí se zeměmi s přímou zkušeností s kultem osobnosti a v rámci úkolů budou vedeni k vnímání vlivu kultu osobnosti na běžný život tamních obyvatel.
Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si různých rovin souvisejících s přijetím jednotné měny Evropské unie. Žáci pracují s odbornými informacemi, propojují je s aktuálním děním ve společnosti, politickým prostředí a v neposlední řadě se nad tématem sami zamýšlí.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Zde najdete metodickou lekci k povídce No more drama od autora Vratislava Maňáka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Povídka No more drama od Vratislava Maňáka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Povídka Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Celá sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Zde najdete metodickou lekci k povídce Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Tématem pracovního listu je šetření a spoření. Práce na úkolech motivuje žáky k zamyšlení se nad šetřením a spořením z různých perspektiv s přihlédnutím k jejich dosavadním znalostem a zkušenostem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ.
Pracovní list přináší úkoly zaměřené na situace, když jsou naše příjmy vyšší než výdaje. Součástí pracovního listu je i obecnější zamyšlení nad významem bohatství. Jednotlivé úkoly posilují finanční gramotnost žáků. List je určen žákům ze střední školy.
Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu, který provádí projektovou výukou na téma charita a dobrovolnictví v období Vánoc a adventu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a střední školy.
Pracovní list vede žáky k povědomí nejen o křesťanských stavbách, ale i stavbách jiných náboženství. Vede je k zamyšlení o významu těchto staveb i k reflexi našeho vztahu k nim v dnešním světě. Lze na něm pracovat ve skupinách, žáci potřebují přístup k internetu a psací potřeby.
Pracovní list a doprovodná videa provází žáky životem hinduistů. Slouží k porozumění dané kultury a hinduistické víry. Žáci mohou pracovat ve skupinách, k práci potřebují internet a papíry navíc na tvorbu pozvánky a plakátu. Některé z úkolů mohou být koncipovány jako domácí příprava.
Pracovní list vede žáky k porozumění základům buddhistického učení a k zamyšlení se (kontemplaci) nad vlastním životem. Je primárně určen pro žáky SŠ. Žáci by měli na pracovním listu pracovat samostatně: potřebují výtisk pracovního listu, přístup k internetu a psací potřeby.
Tématem pracovního listu je půjčování peněz. Žáci pracují s různými druhy půjček i se samotnou motivací k půjčování peněz. Práce na úkolech vede k uvědomění si toho, co peněžní půjčka obnáší, jak funguje a co jí předchází. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ.
Pracovní list je zaměřen na nákup na internetu, jedno z témat finanční gramotnosti a zároveň běžnou součást dnešního spotřebitelského chování. Cílem listu je vést žáky ke komplexnímu pohledu na nakupování na internetu, na jeho možnosti i rizika.
Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem listu je spotřebitelské chování a uvědomění si, jak by (ne)měl vztah zákazníka a prodejce vypadat.