Pracovní list navazuje na pasáž dokumentu Dopamin a rozvíjí téma vlivu sociálních sítí na sebeúctu a duševní zdraví. Žáci prostřednictvím tvorby dvou fiktivních profilů zkoumají, jak různé způsoby sebeprezentace ovlivňují vnímání sebe i druhých.
Pracovní list propojuje klasický psychologický experiment B. F. Skinnera s fenoménem digitálních odměn, které známe z her, aplikací a sociálních sítí. Žáci si uvědomí, že lajky, body nebo odznaky fungují na principu posilování chování. Následně přenesou toto poznání do vlastního života.
Tento pracovní list vede žáky k prožití a reflexi situace, kdy jejich pozornost přerušují digitální notifikace. Žáci zkoumají, jak se liší jejich schopnost soustředění při práci s vypnutými a se zapnutými oznámeními. Cílem je porozumět, proč je těžké odolat pokušení reagovat na notifikaci.
Pomocí aktivit zaměřených na vnímání veřejného prostoru vede pracovní list žáky a žákyně k rozlišování mezi vandalismem, graffiti a street artem. Rozvíjí jejich schopnost formulovat vlastní názory, posuzovat estetickou i funkční hodnotu městských prvků a navrhovat řešení projevů vandalismu.
Pracovní list vede žáky a žákyně k rozvoji porozumění pojmů vandalismus, graffiti, street art, umělecké dílo. Na základě videa se seznamují s pouličním umělcem Banksym, problematikou graffiti a tvorbou hodnoty uměleckého díla. Úkoly podporují kritické myšlení a reflexi vlastního postoje k okolí.
Jak mluvit s dospívajícími o násilí, aniž byste vyvolali strach nebo rozpaky? Tato metodika nabízí oporu všem učitelům, kteří chtějí téma uchopit citlivě a s respektem. Ukazuje, jak vést prevenci tak, aby posilovala sebevědomí, respekt k hranicím druhých a schopnost říct „ne“.
Jak uchopit téma bezpečného seznamování, sextingu a vydírání sexuálním obsahem? Metodika nabízí přehled hlavních forem kybernásilí a praktické tipy, jak o nich mluvit bez moralizování, s důrazem na prevenci, důvěru a podporu.
Třída není jen skupina jednotlivců, ale živý organismus, v němž každý žák i učitel hraje svou roli. Prevence šikany proto nespočívá pouze v řešení problémů, když nastanou, ale především v budování prostředí, kde se děti cítí bezpečně, respektovaně a přijímané. Tato metodika nabízí soubor pěti vyučovacích hodin, které mají učitelům pomoci posilovat třídní soudržnost, podporovat empatii a učit žáky ocenit jedinečnost druhých.
Průvodce je určen odborníkům, kteří se ve své praxi setkávají s transgender a genderově rozmanitými lidmi. Jeho cílem je poskytnout aktuální vědecké informace založené na praxi, které reflektují individuální potřeby těchto osob. Materiál byl vytvořen Národním ústavem duševního zdraví.
Příručka je určena převážně rodičům a nabízí praktické informace o tom, co je závislost, jak vzniká, co ji ovlivňuje, jaké jsou možnosti její léčby a kde hledat pomoc. Ukazuje, že přehnaná kontrola ani hledání viny problém závislosti neřeší, a místo toho nabízí cestu k pochopení a změně. Příručku vydala o.p.s. Magdaléna v roce 2019.
Metodická příručka pro učitele základních škol se zaměřuje na porozumění dětskému traumatu, zejména v souvislosti s domácím násilím. Vysvětluje jeho neurobiologické základy, dopady na chování a učení a nabízí praktické návody, jak rozpoznat varovné signály a jak na ně ve školním prostředí reagovat.
Příručku vydalo Centrum LOCIKA v roce 2019.
Příručka pomáhá učitelům rozvíjet mediální gramotnost žáků pomocí aktivit a materiálů podporujících kritický přístup k informacím. Obsahuje zajímavé ukázky historických událostí s otázkami do výuky. Příručku vydala Univerzita Palackého v Olomouci.