Pojďme společně diskutovat o etických aspektech umělé inteligence. Materiál nabízí otázky, nad kterými se můžete ve škole společně zamýšlet. Otázky jsou určeny učitelům a žákům základních a středních škol.
Pracovní list inspiruje žáky a žákyně i jejich vyučující k aktivní participaci na dění ve škole, vzájemné spolupráci a ke způsobům, jak zlepšit školní prostředí. Žáci a žákyně si vyzkoušejí pozici člena parlamentu, který vytváří návrh na zlepšení školy.
U komunikace je důležité mít na paměti, že do ní aktéři vstupují s určitým záměrem. Informovat, společně se pobavit, ale často i oklamat nebo zmanipulovat. Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení nad situacemi, kdy komunikace není tak férová či otevřená, jak se může na první pohled zdát.
Pracovní list se věnuje práci s odborným výkladem (přednáškou) o rétorice. Úkolem žáků a žákyň je zpracovat obsah přednášky do jiných formátů dle zadání. Jsou vedeni ke kreativnímu vyjádření, práci s textem, čímž posilují čtenářskou gramotnost, a spolupráci v týmu.
Cílem pracovního listu je otevřít témata, která jsou pro žáky a žákyně důležitá v každodenním životě. Úkoly vedou k uvědomění, že při komunikaci nezáleží jen na slovech, ale i gestech a řeči těla. Důležitý je i způsob, jakým řešíme konflikty s druhými.
Pracovní list je zaměřený na virtuální avatary vytvořené umělou inteligencí. Prozkoumává je z pohledu technologií, ale i dalších společenskovědních témat (AI a emoce, pomoc druhým, etika). List motivuje žáky k nahlížení na nástroje AI z různých úhlů a k formulování vlastního postoje k nim.
Materiál nabízí žákům a žákyním i jejich vyučujícím různé situace jako odrazový můstek pro praktický nácvik komunikačních dovedností. Vychází z běžných skutečností, s nimiž se mohou žáci a žákyně setkat, a ukazuje na nich, v čem spočívají komunikační výzvy.
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
V pracovním listu se budeme věnovat vizuální komunikaci Československého a Českého státu, se zaměřením na klíčové státní symboly, jako jsou vlajka a lev. Seznámíme se také s výtvarníky a designéry, kteří v období první republiky hráli důležitou roli při utváření národní vizuální identity.
Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.