Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
Pracovní list vede žáky k zamyšlení se nad světem sportu ze společenskovědní perspektivy. Aktuální světové dění se odráží i ve sportu, ať už v pozitivním, nebo negativním slova smyslu. Žáci analyzují konkrétní příklady, hodnotí je a formulují svůj názor. List je určen žákům SŠ.
Cílem pracovního listu je motivovat žáky k vnímání sportovních událostí jako možností projevu vlastenectví a národní identity. Žáci jsou pomocí úkolů vedeni k zamyšlení, formulování vlastních názorů i k práci s reálnými příklady ze sportovního světa. List je určen žákům SŠ.
Tématem pracovního listu je fenomén „sportovního vlastenectví“. Úkoly vedou žáky k zamyšlení se nad propojením vlastenectví, sportovního světa a velkých sportovních událostí, dále pak k reflektování vlastního vztahu k oběma skutečnostem. List je určen žákům 2. stupně ZŠ.
Tématem pracovního listu je vzájemné propojení sportu a společnosti, konkrétně se pracovní list zaměřuje na fair play chování, společenské problémy a reklamu. List je určen žákům 2. stupně ZŠ. K práci jsou potřeba psací potřeby a internet.
Pracovní list se věnuje sektám a přibližuje základní informace, které s jejich působením souvisejí. Úkoly seznamují žáky s reálnými sektářskými skupinami působícími i na našem území.
Pracovní list osvětluje význam pojmu kult osobnosti v politickém, kulturním a veřejném prostředí. Žáci se seznámí se zeměmi s přímou zkušeností s kultem osobnosti a v rámci úkolů budou vedeni k vnímání vlivu kultu osobnosti na běžný život tamních obyvatel.
Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si různých rovin souvisejících s přijetím jednotné měny Evropské unie. Žáci pracují s odbornými informacemi, propojují je s aktuálním děním ve společnosti, politickým prostředí a v neposlední řadě se nad tématem sami zamýšlí.