Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Osová souměrnost.
Cílem je seznámit žáky s osovou souměrností, osou souměrnosti, osově souměrnými útvary a jejich konstrukcí.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem tohoto pracovního listu je upevnit a rozšířit znalosti dělitelnosti přirozených čísel prostřednictvím slovních úloh.
Žáci se budou učit pracovat s textem, vyhledávat relevantní číselné údaje, analyzovat je a volit vhodný postup pro jejich řešení.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale může sloužit i žákům 9. tříd jako příprava na přijímací zkoušky.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - větrné.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
V této brožuře najdete vše, co potřebujete vědět k přijímacím zkouškám. Připravili jsme přehled důležitých termínů pro rok 2025, abyste na nic nezapomněli. Poradíme vám, jak pomoci s učením, na co nezapomenout týden ani den před zkouškami, a také co dělat, pokud se zkoušky nevydaří podle očekávání.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.