Pojďme společně diskutovat o etických aspektech umělé inteligence. Materiál nabízí otázky, nad kterými se můžete ve škole společně zamýšlet. Otázky jsou určeny učitelům a žákům základních a středních škol.
Pracovní list slouží především žákům 7. ročníku k domácímu procvičování, využít jej však mohou i žáci 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem kapitoly je objasnit žákům pojmy středová souměrnost, střed středové souměrnosti, útvary středově souměrné a seznámit je s postupem konstrukce útvarů středově souměrných.
Pracovní list slouží především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, využít jej však mohou i žáci 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem kapitoly je objasnit žákům pojmy osová souměrnost, osa souměrnosti, útvary osově souměrné, vzor a obraz, seznámit s postupem konstrukce útvarů osově souměrných.
Pracovní list slouží především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, využít jej však mohou i žáci 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky.
Pracovní list navazuje na pracovní list Dělitelnost přirozených čísel – základní pojmy, znaky dělitelnosti.
Cílem této kapitoly je ověření znalostí a porozumění výše uvedenému učivu na vyšší úrovni, tedy ve slovních úlohách, které jsou náročnější právě v tom, že žák se musí v textu nejdříve zorientovat, vyhledat si potřebné číselné údaje, přemýšlet o nich a nalézt vhodný matematický aparát k jejich řešení.
Pracovní list slouží především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, využít jej však mohou i žáci 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem pracovního listu je především objasnění základních pojmů z oblasti dělitelnosti a procvičení s pomocí příkladů k daným pojmům. Děti si své znalosti mohou následně ověřit i v navazujícím pracovním listu Dělitelnost přirozených čísel – slovní úlohy.
Pracovní list inspiruje žáky a žákyně i jejich vyučující k aktivní participaci na dění ve škole, vzájemné spolupráci a ke způsobům, jak zlepšit školní prostředí. Žáci a žákyně si vyzkoušejí pozici člena parlamentu, který vytváří návrh na zlepšení školy.
U komunikace je důležité mít na paměti, že do ní aktéři vstupují s určitým záměrem. Informovat, společně se pobavit, ale často i oklamat nebo zmanipulovat. Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení nad situacemi, kdy komunikace není tak férová či otevřená, jak se může na první pohled zdát.
Pracovní list se věnuje práci s odborným výkladem (přednáškou) o rétorice. Úkolem žáků a žákyň je zpracovat obsah přednášky do jiných formátů dle zadání. Jsou vedeni ke kreativnímu vyjádření, práci s textem, čímž posilují čtenářskou gramotnost, a spolupráci v týmu.
Cílem pracovního listu je otevřít témata, která jsou pro žáky a žákyně důležitá v každodenním životě. Úkoly vedou k uvědomění, že při komunikaci nezáleží jen na slovech, ale i gestech a řeči těla. Důležitý je i způsob, jakým řešíme konflikty s druhými.
Pracovní list je zaměřený na virtuální avatary vytvořené umělou inteligencí. Prozkoumává je z pohledu technologií, ale i dalších společenskovědních témat (AI a emoce, pomoc druhým, etika). List motivuje žáky k nahlížení na nástroje AI z různých úhlů a k formulování vlastního postoje k nim.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte vzpomínky pamětníků na život za železnou oponou a dobovou fotografii zachycující československého a rakouského ministra zahraničí během ceremoniálů otevírání hranice.
Televizní upoutávku s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte vzpomínky účastníků koncertu a dobovou fotografii členů skupiny s prezidentem Václavem Havlem.