Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Vydejte se s dětmi na procházku a společně natrhejte pár větviček kočiček nebo vrby. A nebo si je vyrobte společně.
Cílem PL je představit studentům původ svátku sv. Patrika a dát do kontextu oslavy, jak je známe dnes. Na konci hodiny budou žáci vědět, kdo je sv. Patrik, dokáží popsat základní body jeho života a budou si vědomi významu tohoto svátku pro Iry. Pracovní list je vhodný pro žáky SŠ nebo 2. stupně ZŠ.
Zde najdete řešení a metodiku k pracovnímu listu Svatý Patrik (Saint Patrick’s Day). Cílem je představit studentům původ svátku sv. Patrika a dát do kontextu oslavy, jak je známe dnes. Pracovní list je vhodný pro žáky SŠ nebo 2. stupně ZŠ.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.