Publikace přináší srozumitelný návod, jak uplatňovat principy laskavého rodičovství. Nabízí tipy a postupy pro každodenní výchovu, podporu vzájemného respektu a budování zdravého vztahu mezi rodiči a dětmi. Příručku vytvořilo centrum Locika.
Publikace přináší jasné vysvětlení fenoménu sebepoškozování a zdůrazňuje jeho závažnost. Nabízí podporu dětem i dospívajícím a zároveň praktické rady rodičům a pedagogům, jak citlivě reagovat a kde hledat odbornou pomoc. Příručku vytvořilo dětské krizové centrum.
Metodika pro rodiče a učitele nabízí aktivity a strategie prevence užívání návykových látek u dětí od 4 do 15 let, včetně pracovních listů a námětů na spolupráci s rodinou. Metodiku vytvořila Lenka Skácelová.
Příručka ukazuje, co jsou dezinformace, proč vznikají a jak se proti nim bránit. Učí, jak je rozpoznat, sledovat jejich šíření a reagovat na ně tak, aby neškodily společnosti. Autorem příručky je James Pamment.
Příručka je určena rodičům a učitelům. Poskytuje stručný přehled vývojových období, vysvětluje význam puberty a adolescence, zabývá se obdobím dospělosti a zralosti a objasňuje, jak v těchto etapách funguje mozek a hormonální procesy. Příručku vytvořila Petra Winnette.
Obrázková příručka určená dětem ukazuje zábavnou formou, jak tabákový kouř ničí buňky a orgány, jak vzniká závislost na nikotinu a proč je kouření nebezpečné i pro nekuřáky. Publikace propojuje odborné informace s hravou formou, aby motivovala děti a mládež k životu bez tabáku. Příručku vytvořil Státní zdravotní ústav.
Infografika je určena rodičům a poskytuje rady, jak předcházet drogovým problémům u dětí. Upozorňuje na varovné příznaky užívání drog, nabízí způsoby, jak dítěti pomoci, a představuje účinné strategie prevence. Infografiku vytvořil Státní zdravotní ústav.
Příručka je určena pedagogům, rodičům a dalším pomáhajícím profesím. Srozumitelně vysvětluje projevy a rizikové faktory anorexie, bulimie a psychogenního přejídání a nabízí praktické postupy, jak včas rozpoznat problémy, citlivě reagovat a zapojit odbornou pomoc. Příručku vytvořily Hana Papežová a Jana Hanusová.
Průvodce je určen odborníkům, kteří se ve své praxi setkávají s transgender a genderově rozmanitými lidmi. Jeho cílem je poskytnout aktuální vědecké informace založené na praxi, které reflektují individuální potřeby těchto osob. Materiál byl vytvořen Národním ústavem duševního zdraví.
Dokument MŠMT se věnuje prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Definuje různé formy šikanování, popisuje jeho dopady a stanovuje postupy školy při prevenci, odhalování i intervenci, včetně legislativního rámce a spolupráce s odbornými institucemi.
Infografika přehledně shrnuje doporučení, jak mohou žáci mluvit se spolužákem či kamarádem, který v poslední době působí smutně nebo se necítí dobře. Materiál vytvořilo Centrum Locika.
Materiál určený primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy je pomoci porozumět, předejít a eliminovat riziková chování jako je šikana, užívání drog a další.