Jak mluvit s dospívajícími o násilí, aniž byste vyvolali strach nebo rozpaky? Tato metodika nabízí oporu všem učitelům, kteří chtějí téma uchopit citlivě a s respektem. Ukazuje, jak vést prevenci tak, aby posilovala sebevědomí, respekt k hranicím druhých a schopnost říct „ne“.
Jak uchopit téma bezpečného seznamování, sextingu a vydírání sexuálním obsahem? Metodika nabízí přehled hlavních forem kybernásilí a praktické tipy, jak o nich mluvit bez moralizování, s důrazem na prevenci, důvěru a podporu.
Infografika představuje jednoduchou dechovou techniku zvanou dýchání do čtverce. Postupně se střídá nádech, zadržení dechu, výdech a opět zadržení dechu podle pomyslného čtverce. Díky této metodě se žáci učí soustředit na dech, zklidnit tělo i mysl a zvládat stres či úzkost.
Infografika určená žákům ukazuje cvičení, které pomáhá ke zklidnění v okamžicích strachu nebo nejistoty. Žáci si představují místo, kde se cítí bezpečně a příjemně, a mohou se k němu v mysli vracet vždy, když prožívají napětí či přetížení.
Infografika učená žákům nabízí jednoduchou aktivitu na podporu sebevědomí. Žáci obkreslí obě své ruce – do jedné napíší, co si na sobě cení, a do druhé jim doplní ocenění spolužák. Obě ruce si pak mohou uschovat jako připomínku pozitivních vlastností, ke které se lze vracet v těžkých chvílích.
Infografika vybízí žáky, aby nakreslili svou úzkost jako postavu či bytost a přemýšleli, co by jí pomohlo cítit se bezpečněji. Aktivita podporuje sebepoznání a práci s emocemi.
Infografika nabízí aktivitu, při níž žáci zapisují na lístky osoby, místa a činnosti, které jim pomáhají, když se cítí sami nebo nejistě. Z lístků společně vytvoří ‚strom podpory‘, který může být vystaven ve třídě jako inspirace a připomínka vzájemné pomoci.
Třída není jen skupina jednotlivců, ale živý organismus, v němž každý žák i učitel hraje svou roli. Prevence šikany proto nespočívá pouze v řešení problémů, když nastanou, ale především v budování prostředí, kde se děti cítí bezpečně, respektovaně a přijímané. Tato metodika nabízí soubor pěti vyučovacích hodin, které mají učitelům pomoci posilovat třídní soudržnost, podporovat empatii a učit žáky ocenit jedinečnost druhých.
Metodika je určena rodičům a poskytuje návod, jak rozpoznat užívání návykových látek u dětí. Nabízí doporučení, jak s nimi o problematice komunikovat, na co se v případě podezření zaměřit a uvádí modelovou situaci.
Metodika je určena učitelům a poskytuje ucelený přehled postupů v situacích, kdy je zjištěno, že žák užívá návykové látky. Zdůrazňuje význam primární prevence, předkládá modelové situace, a doporučení pro adekvátní komunikaci se žákem.
Přehledná infografika určená žákům s poruchou příjmu potravy ukazuje, jak se anorexie projevuje na jednotlivých částech těla, a nabízí rady, jak s těmito projevy pracovat. Infografiku vytvořilo centrum KOBE.
Příručka je určena rodičům a učitelům. Poskytuje stručný přehled vývojových období, vysvětluje význam puberty a adolescence, zabývá se obdobím dospělosti a zralosti a objasňuje, jak v těchto etapách funguje mozek a hormonální procesy. Příručku vytvořila Petra Winnette.