Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
Pracovní list je průvodcem při sledování filmu Smetana. Je zaměřen zejména na historický kontext doby, kdy v průběhu 19. století docházelo k probouzení národního cítění a k uvědomování si české národní identity.
Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
Pracovní list slouží pro seznámení s českou spisovatelkou, libretistkou a literární kritičkou Eliškou Krásnohorskou. Součástí pracovního listu je práce s ukázkou z filmu Smetana o vzájemné spolupráci Elišky Krásnohorské a Bedřicha
Smetany.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Františku
Gellnerovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Franze Kafky a vybízí studenty k diskuzi, zda měl Max Brod vydat Kafkovo dílo i přes jeho přání, aby vše spálil.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Bohumila Hrabala, přináší žákům tipy na zfilmované adaptace jeho literárních děl a také nabízí výběr Hrabalových knih, které stojí za to si přečíst.
Pracovní list pracuje s ukázkou Hrabalovy eseje Hra o pravdu a zaměřuje se na čtení s porozuměním. V práci s textem dochází k integraci jazykové, slohové i literární činnosti, v tomto případě i s jistými přesahy do historie a filozofie. Pracovní list je určen pro vyšší ročníky gymnázia.