Vydejte se s námi po stopách další fyzikální veličiny. Kde všude se fyzikální zákonitosti objevují v našem každodenním životě a jak si díky fyzice můžeme usnadnit práci?
Proč jedna sklenička plave na hladině, zatímco totožná sklenička klesá ke dnu? Na to se podíváme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
Pracovní list je určen pro studenty středních škol a 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se s hydrostatickým tlakem a hydrostatickým paradoxem.
Pracovní list je určen pro studenty středních škol a 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se s mechanickou prací a poznat rozdíl mezi mechanickou a manuální prací.
Předvedení změny hybnosti automobilu. Výpočet brzdné a nárazové síly. Zmírnění účinků hybnosti. Pokus, kdy se sklenice rozbije a kdy ne. Pokus s bowlingovou koulí pro zvýšení hybnosti.
Jaký je rozdíl mezi manuální a mechanickou prací? Kdy vykonáme větší práci? Když zvedneme 20 kilogramovou činku nad hlavu nebo když vytáhneme 2 kilogramové závaží na vrchol věže? - experimentální ověření.