Pojďme společně diskutovat o etických aspektech umělé inteligence. Materiál nabízí otázky, nad kterými se můžete ve škole společně zamýšlet. Otázky jsou určeny učitelům a žákům základních a středních škol.
U komunikace je důležité mít na paměti, že do ní aktéři vstupují s určitým záměrem. Informovat, společně se pobavit, ale často i oklamat nebo zmanipulovat. Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení nad situacemi, kdy komunikace není tak férová či otevřená, jak se může na první pohled zdát.
Pracovní list se věnuje práci s odborným výkladem (přednáškou) o rétorice. Úkolem žáků a žákyň je zpracovat obsah přednášky do jiných formátů dle zadání. Jsou vedeni ke kreativnímu vyjádření, práci s textem, čímž posilují čtenářskou gramotnost, a spolupráci v týmu.
Cílem pracovního listu je otevřít témata, která jsou pro žáky a žákyně důležitá v každodenním životě. Úkoly vedou k uvědomění, že při komunikaci nezáleží jen na slovech, ale i gestech a řeči těla. Důležitý je i způsob, jakým řešíme konflikty s druhými.
Pracovní list je zaměřený na virtuální avatary vytvořené umělou inteligencí. Prozkoumává je z pohledu technologií, ale i dalších společenskovědních témat (AI a emoce, pomoc druhým, etika). List motivuje žáky k nahlížení na nástroje AI z různých úhlů a k formulování vlastního postoje k nim.
Materiál nabízí žákům a žákyním i jejich vyučujícím různé situace jako odrazový můstek pro praktický nácvik komunikačních dovedností. Vychází z běžných skutečností, s nimiž se mohou žáci a žákyně setkat, a ukazuje na nich, v čem spočívají komunikační výzvy.
Tento pracovní list je určen pro všechny učitele, kteří se chtějí víc zaměřit na sebe a svou životní pohodu. První část pracovního listu je určena pro pedagogy, kteří cítí, že více dávají, než dostávají. Druhá část je věnována těm, kteří se chtějí naučit častěji říkat NE.
Metodický list představuje základní principy efektivní a respektující komunikace, která je předpokladem pro navázání smysluplné spolupráce s rodinami žáků. Slovní doporučení doplňuje sada videí, které představují příležitosti a úskalí, které mezilidská komunikace může přinášet.
Zde najdete řešení pracovního listu Chemie v potravinách. Ten je vhodný pro žáky středních škol. Žáci si nejen zopakují základní pojmy jako pesticid či toxin, ale také se dozvědí, jakým způsobem se toxiny dostávají do potravin.
Pracovní list je vhodný pro žáky středních škol. Žáci si nejen zopakují základní pojmy jako pesticid či toxin, ale také se dozvědí, jakým způsobem se toxiny dostávají do potravin a jakým způsobem si bude moci spotřebitel zkontrolovat jejich množství.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.