Jak se pomocí mapy orientovat v terénu a jak k tomu používat buzolu? Co znamená pojem kontrola a jak jí v mapě i v terénu poznáme? A jak vypadají tréninky orientačních běžců?
Kutíte rádi? Agent v kapse nám poradí, jak bezpečně pracovat s ostrými nástroji nejen v lese. Jak zacházet se sekyrou? Jakým směrem řezat dřevo? Jak se zachovat, když se někdo při řezání zraní? A jak podávat nebo přepravovat nože? Vyzkoušejte si náš test.
Dětská záchranka v akci: Záchvat křečí nebo epileptický záchvat může postihnout každého z nás. Co vlastně můžeme udělat, chceme-li pomoci? Zásady první pomoci si zopakujeme s dětmi.
Jak se odlišuje orientační běh od běhu na stadionu? V jaké zemi vznikl a jak se vyvíjela jeho pravidla? Co orientační běžec potřebuje a jaké dovednosti by měl takový závodník mít? A k čemu potřebuje mapu?
Zábavnou formou si společně zopakujeme pravidla správného a bezpečného rozhlédnutí před vstupem do vozovky a přecházení. Velký pozor si musíme dávat v místech, kde je špatná viditelnost. Do vozovky nikdy nevstupujeme za autem, kde nás řidiči nemohou vidět.
Pojďme si společně zopakovat důležitá telefonní čísla pro přivolání pomoci. K zavolání nouzového čísla nepotřebujeme kredit ani signál. Jak vám při tom pomůže sloup veřejného osvětlení? Co musíme udělat, pokud jsme svědky nějaké nehody nebo jiného zranění? A jak zranění při jízdě na kole nejlépe předcházet?
Jak se správně zachovat, když vidíte, jak se pod někým prolomil led? Dozvíte se, že na přírodní led nemáte chodit nikdy sami. Jaké improvizované pomůcky k vytažení použít a jak máme chránit sami sebe?
Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku o vyváženém stravování. Na ukázce z pohádky „Jak pejsek s kočičkou pekli dort“ si uvědomme, co bychom měli a neměli jíst. Řekněme si, jak by měl vypadat vyvážený jídelníček a pokusíme si vyrobit tvarohovou pomazánku. Video je vhodné také jako doplňková aktivita k výuce češtiny pro cizince. Děti se naučí názvy některých potravin a slovesa spojená s vařením. Určeno především pro začátečníky mladšího školního věku.
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 3. ročníku rozpoznávat smysly. Kolik jich máme? A k čemu je používáme? Povíme si také, kteří živočichové mají některý ze smyslů výborně rozvinutý. A jak jste na tom vy? Poznáte věci podle vůně, hmatem anebo nejraději zrakem? Vyzkoušejte s námi i váš sluch.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku poznat svoje tělo. Kostra se skládá z mnoha částí, kostí. Budeme je poznávat, ukážeme si je a přiblížíme si jejich funkci. Připomeneme si s dětmi také důležitost některých vnitřních orgánů.
Když děti učí telka! Pojďme si společně s žáky 5. ročníku uvědomit, co všechno vnímáme svými smysly. Co nám to voní pod nosem? Vynoří se nám nějaké vzpomínky? Vidíme správně, nešálí nás zrak? Poznáváme i hmatem.
Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 5. ročníku, jak funguje naše oběhová soustava. Změříme si svůj tep a zjistíme, zda se zvýší po námaze. Také prozkoumáme model srdce a ukážeme si jeho funkci.
13 453
750
4 570
1 257
68
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.