Metodický pokyn se zaměřuje na řešení šikany ve školním prostředí. Věnuje se především prevenci šikany, nastavení bezpečného klimatu ve škole, právní odpovědnosti školy a ochraně dětí. Zahrnuje také další důležitá témata související s tímto problémem. Metodický pokyn byl vydán Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v roce 2016.
Příručka nabízí pracovníkům škol přehled o formách násilí na dětech, jejich dopadech a roli pedagogů při rozpoznávání a řešení těchto situací. Věnuje se komunikaci s dítětem, doporučeným postupům při podezření na týrání a spolupráci se sociálně-právní ochranou dětí a Policií ČR. Příručku vydala obecně prospěšná společnost Sirius v roce 2023.
Metodická příručka pro učitele základních škol se zaměřuje na porozumění dětskému traumatu, zejména v souvislosti s domácím násilím. Vysvětluje jeho neurobiologické základy, dopady na chování a učení a nabízí praktické návody, jak rozpoznat varovné signály a jak na ně ve školním prostředí reagovat.
Příručku vydalo Centrum LOCIKA v roce 2019.
Příručka je určena učitelům a poskytuje jim pomoc při vedení diskuzí o kontroverzních tématech, která často vyvolávají silné emoce a vyžadují citlivý přístup. Zdůrazňuje také důležitost otevřeného dialogu.
Příručka byla vydána Centrem občanského vzdělávání Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v roce 2017.
Příručka pomáhá učitelům rozvíjet mediální gramotnost žáků pomocí aktivit a materiálů podporujících kritický přístup k informacím. Obsahuje zajímavé ukázky historických událostí s otázkami do výuky. Příručku vydala Univerzita Palackého v Olomouci.
Cílem pracovního listu je dovést žáky a žákyně k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvíjet jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. Pracovní list kombinuje individuální práci s interakcí ve třídě.
Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení nad rolí politiků a političek ve společnosti. Prostřednictvím diskusních a tvůrčích aktivit si žáci ujasní vlastní představy o politicích a političkách, porovnají je s názory dospělých i s reálnými politickými osobnostmi, a zamyslí se nad možnostmi vlastn
Pracovní list vede žáky a žákyně k porozumění principům prezidentské volby, včetně praktických kroků potřebných k účasti na hlasování. Rozvíjí občanskou gramotnost, digitální kompetence, schopnost pracovat s informacemi a zájem o veřejné dění.
Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení se nad situací v obci, a to v kontextu voleb na komunální úrovni. Inspiruje žáky k aktivní participaci na dění v obci a rozvíjí jejich občanskou gramotnost.
Pracovní list se věnuje voličům a jejich motivaci k (ne)účasti ve volbách či vlivu volebních kampaní a spotů. Cílem materiálu je nejen seznámit žáky a žákyně s fakty, ale hlavně podpořit jejich zájem o participaci v občanské společnosti vyjádřenou právě aktivní účastí ve volbách.
Pracovní list je věnován volbám do Poslanecké sněmovny České republiky. Zaměřuje se na podmínky výkonu volebního práva, organizaci voleb a průběh hlasování v České republice i v zahraničí. Obsah pracovního listu podporuje schopnost žáků a žákyň volit relevantní zdroje a přistupovat k nim kriticky.
Pracovní list je věnován volbám do Poslanecké sněmovny České republiky. Zaměřuje se na podmínky výkonu volebního práva, organizaci voleb a průběh hlasování v České republice i v zahraničí. Obsah pracovního listu podporuje schopnost žáků a žákyň volit relevantní zdroje a přistupovat k nim kriticky.