Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Satelity ve vesmíru 2.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Udržitelné zdroje energie -vodní.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Elektrické výboje v plynech.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listy Obnovitelné zdroje energie - geotermální.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - solární.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
V této brožuře najdete vše, co potřebujete vědět k přijímacím zkouškám. Připravili jsme přehled důležitých termínů pro rok 2025, abyste na nic nezapomněli. Poradíme vám, jak pomoci s učením, na co nezapomenout týden ani den před zkouškami, a také co dělat, pokud se zkoušky nevydaří podle očekávání.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří začínají se sebereflexí. Pomůže zjistit postoj k jednotlivým aspektům učitelství a ukáže oblasti, ve kterých je potřeba se prioritně rozvíjet.
Seznámíme se s pojmem samizdat a zjistíme, co vedlo tvůrce odejít do undergroundu. Podíváme se na to, jaké způsoby vyjadřování a média používali a jak cenzura a technické možnosti ovlivnily předávání informací
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
V pracovním listu se budeme věnovat vizuální komunikaci Československého a Českého státu, se zaměřením na klíčové státní symboly, jako jsou vlajka a lev. Seznámíme se také s výtvarníky a designéry, kteří v období první republiky hráli důležitou roli při utváření národní vizuální identity.
Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.
Podíváme se na knihu jako na médium. Prozkoumáme její historii, jak se měnila a co se dnes v knihách objevuje. Zjistíme také, jak kniha vzniká a co všechno musí knižní designér navrhnout.
Mnoho českých grafických designérů bylo v minulosti činných také ve světě. Představíme si nejdůležitější osobnosti, které v zahraničí uspěly, a zaměříme se také na současné vazby se zahraničním děním v grafickém designu.
V pracovním listu se zaměříme na vizuální postupy používané komunistickou a nacistickou propagandou a prozkoumáme, jak vypadala vizuální komunikace během sametové revoluce.
Objevte veřejný prostor skrze vizuální komunikaci. Seznámíte se s klíčovými pojmy, osobnostmi a oblastmi grafického designu – od orientačních systémů a symbolů po piktogramy, reklamu a vizuální smog.
Cílem pracovního listu je seznámení se s příčinami, a zejména dopady korejské války. Pracovní list je primárně určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Kromě samotného videa je základní pomůckou článek z webu České televize, popřípadě další internetové zdroje.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Cílem je seznámit žáky s politickým napětím na počátku 80. let a osobnostmi vládnoucími oběma supervelmocem. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovými světovými událostmi konce 70. let. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Cílem pracovního listu je seznámení s hlavními událostmi roku 1956 ve východním bloku. Pracovní list je primárně určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Kromě samotných videí je možné využít internet.
Kdy se hlásit na střední školy a jak? Jaké jsou náhradní termíny přijímaček? Jak podat přihlášku v systému DIPSY? Nejen na všechny tyto otázky týkající se přijímaček v roce 2025 najdete odpověď zde.
Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří se chtějí naučit pracovat se svými emocemi, rozeznávat je a poznat jejich spouštěče. Vede také k technikám reflexe a journalingu.
Jak si sestavit osobní rozpočet a co vše počítat do výdajů? S tím vám pomůže pracovní list od České národní banky. Své nově nabyté znalosti si následně otestujte.
Cílem tohoto pracovního listu je seznámit žáky s událostmi a příběhy, které doprovázely sametovou revoluci – se svatořečením Anežky Přemyslovny v předvečer revoluce, s reakcí komunisty ovládané československé televize na potlačení demonstrace 17. listopadu.
Cílem tohoto pracovního listu je seznámit žáky s událostmi roku 1989, které předcházely sametové revoluci – s Palachovým týdnem, peticí Několik vět či pokusem občanů NDR o emigraci přes západoněmeckou ambasádu v Praze. Základní pomůckou je kromě videí také internet.
Cílem tohoto pracovního listu je zasadit do historického kontextu čtyři úspěšné prezidentské volby Václava Havla. Základní pomůckou je kromě videa internet.
Hranici mezi západním a východním blokem mezi lety 1948 a 1989 tvořila přísně střežená fyzická hranice. Tento pracovní list pracuje s tématem železná opona.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu US electinons. Ten list má žákům představit volební systém USA v angličtině. Zároveň je seznámí se základními frázemi, které se pojí s volbami. Je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Tento pracovní list má žákům představit volební systém USA v angličtině. Zároveň je seznámí se základními frázemi, které se pojí s volbami. Je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Volby prezidenta USA se konají jednou za čtyři roky, vždy první úterý po prvním pondělí v listopadu. Voliči ale v tento den nevybírají přímo budoucí hlavu státu. Přečtěte si s žáky, kdo to jsou takzvaní electors neboli volitelé a co znamenají swing states či klíčové státy.
Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
Pracovní list slouží pro seznámení s českou spisovatelkou, libretistkou a literární kritičkou Eliškou Krásnohorskou. Součástí pracovního listu je práce s ukázkou z filmu Smetana o vzájemné spolupráci Elišky Krásnohorské a Bedřicha
Smetany.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
Pracovní list se zaměřuje na čtení s porozuměním a je určený žákům základních škol. Úkolem je pracovat s ukázkou z knihy Bylo nás pět od Karla Poláčka.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Poláčkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Jaromíru Erbenovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Čapkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Zde najdete řešení pracovního listu Zdroje energie v ČR. Ten je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Tento pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Předpřítomný čas prostý. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ nebo SŠ. Odpovídá úrovni A2, ale je možné využít jej i k opakování předpřítomného času. Úkoly je vhodné rozdělit do několika hodin.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ nebo SŠ a procvičuje předpřítomný čas prostý. Odpovídá úrovni A2, ale je možné využít jej i k opakování předpřítomného času. Úkoly je vhodné rozdělit do několika hodin.
Pracovní list je určen pro žáky ZŠ či SŠ (s ideálním počtem kolem 20 žáků ve třídě) a je zaměřen na vybraná témata první republiky (politický systém, území a národnostní složení, hospodářství a extremistická hnutí – celkem tedy 4 témata). Žáci pracují ve skupinách.
Tento pracovní je určen pro žáky 9. třídy ZŠ. Mezi jeho hlavní cíle patří, aby žák vybral podstatné informace z výchozího zdroje (z videí) a aby popsal, jak a proč na něj působí vybraná umělecká díla.
Tento pracovní list se zaměřuje se na téma prvorepublikové architektury, největší pozornost je věnována stylu funkcionalismu. Je určen pro žáky ZŠ i SŠ a k jeho vypracování stačí 1 vyučovací hodina. Žák na základě vlastního úsudku porovná stavby a z tohoto porovnání vyvodí typické rysy stylu.
V říjnu 1918 vzniklo samostatné Československo, které přineslo různorodé národnostní složení. Pracovní list je určen pro žáky ZŠ. Jeho cílem je zejména pomoci žákům vyselektovat podstatné informace z videa a na základě mapy popsat tehdejší národnostní situaci.
Vyhlášení Československé republiky v roce 1918 s sebou přineslo změny, které razantně ovlivnily životní styl lidí. V PL žák na základě informací ve videu odpoví na otázky související se změnou životního stylu za první republiky a popíše, v čem se shoduje životní styl první republiky s tím dnešním.
Pokud deváťák nemá představu, co chce v životě dělat a kam po devítce, bude si muset nejdřív určit své směřování. Zahrajte si s ním na kariérové poradenství doma. Tento materiál se zabývá hledáním směru a slouží jako pracovní list k 1. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.