Cílem pracovního listu je otevřít témata, která jsou pro žáky a žákyně důležitá v každodenním životě. Úkoly vedou k uvědomění, že při komunikaci nezáleží jen na slovech, ale i gestech a řeči těla. Důležitý je i způsob, jakým řešíme konflikty s druhými.
Pracovní list je zaměřený na virtuální avatary vytvořené umělou inteligencí. Prozkoumává je z pohledu technologií, ale i dalších společenskovědních témat (AI a emoce, pomoc druhým, etika). List motivuje žáky k nahlížení na nástroje AI z různých úhlů a k formulování vlastního postoje k nim.
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
V pracovním listu se budeme věnovat vizuální komunikaci Československého a Českého státu, se zaměřením na klíčové státní symboly, jako jsou vlajka a lev. Seznámíme se také s výtvarníky a designéry, kteří v období první republiky hráli důležitou roli při utváření národní vizuální identity.
Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.
V pracovním listu se zaměříme na vizuální postupy používané komunistickou a nacistickou propagandou a prozkoumáme, jak vypadala vizuální komunikace během sametové revoluce.
Objevte veřejný prostor skrze vizuální komunikaci. Seznámíte se s klíčovými pojmy, osobnostmi a oblastmi grafického designu – od orientačních systémů a symbolů po piktogramy, reklamu a vizuální smog.