Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.
V pracovním listu se zaměříme na vizuální postupy používané komunistickou a nacistickou propagandou a prozkoumáme, jak vypadala vizuální komunikace během sametové revoluce.
Objevte veřejný prostor skrze vizuální komunikaci. Seznámíte se s klíčovými pojmy, osobnostmi a oblastmi grafického designu – od orientačních systémů a symbolů po piktogramy, reklamu a vizuální smog.
Jak si sestavit osobní rozpočet a co vše počítat do výdajů? S tím vám pomůže pracovní list od České národní banky. Své nově nabyté znalosti si následně otestujte.
Volby prezidenta USA se konají jednou za čtyři roky, vždy první úterý po prvním pondělí v listopadu. Voliči ale v tento den nevybírají přímo budoucí hlavu státu. Přečtěte si s žáky, kdo to jsou takzvaní electors neboli volitelé a co znamenají swing states či klíčové státy.
Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.