1. května 2004 se Česká republika přidala k zemím, které tvoří Evropskou unii. Podívejte se, jak to v tento historický moment vypadalo na různých místech ČR a co si o našem vstupu do společenství evropských zemí myslely tehdejší osobnosti.
V této lekci si žáci mohou zopakovat, co všechno vědí o evropské integraci. Ověří si, že s působením Evropské unie se setkáváme doslova na každém kroku. Zamyslí se také nad tím, co nám členství v EU přináší či bere, i nad tím, jakou roli ve vnímání EU hrají dezinformace a mýty. Dvacetileté výročí přistoupení k EU zároveň přichází v době, kdy česká společnost diskutuje o přijetí eura, jednotné evropské měny. Žáci se seznámí s důležitými pojmy a podmínkami přijetí eura. Zváží výhody a nevýhody zavedení eura v ČR a prozkoumají, jak na euro nahlíží veřejnost.
Cíle:
- Orientovat se v důležitých milnících a informacích souvisejících s naším členstvím v EU a s přijetím eura;
- určit příklady působení EU na náš život v ČR a odhadnout, jak by se projevilo, kdybychom členy EU nebyli;
- ověřovat informace o fungování EU a rozpoznat nepravdivé informace;
- argumentovat výhody a nevýhody členství v EU a přijetí eura;
- charakterizovat kritéria pro přijetí eura;
- provádět průzkum veřejného mínění ve svém okolí;
- zvažovat různé roviny přijetí eura (ekonomickou, integrační, etickou…).