Metodika je určena učitelům a poskytuje ucelený přehled postupů v situacích, kdy je zjištěno, že žák užívá návykové látky. Zdůrazňuje význam primární prevence, předkládá modelové situace, a doporučení pro adekvátní komunikaci se žákem.
Materiál je určen dospělým, kteří se setkali se sebepoškozováním dítěte. Nabízí přehled, jak reagovat, jak dítě podpořit bez odsuzování, co nedělat, a jak pečovat i o sebe. Součástí jsou kontakty na odbornou pomoc a doporučení, jakými způsoby zvládat emoce. Materiál vytvořilo centrum Locika.
Přehledná infografika určená žákům s poruchou příjmu potravy ukazuje, jak se anorexie projevuje na jednotlivých částech těla, a nabízí rady, jak s těmito projevy pracovat. Infografiku vytvořilo centrum KOBE.
Publikace Step by Step ČR a Gender Studies, o.p.s. nabízí učitelům konkrétní nástroje, jak ve svých třídách vytvářet férové prostředí a poskytovat všem dětem stejné příležitosti k učení. 12 metod, které umožňují vyučujícím lépe rozpoznávat a poskytovat příležitosti pro učení.
Příručka se zaměřuje na problematiku rizikového chování dětí a dospívajících. Poskytuje rodičům i pedagogům přehled o nejčastějších formách rizikového chování, jejich příčinách a možnostech prevence, a nabízí praktické rady, jak děti vést k bezpečnějším a zdravějším volbám. Příručku vytvořila Martina Jindrová.
Příručka pro učitele obsahuje aktivity pro žáky 2. stupně základní školy, které se věnují tématu „Dětství bez násilí“. Tento třetí díl se zaměřuje na vnitřní hlas – tedy na to, jak sami se sebou mluvíme v různých situacích. Cílem je vést děti k laskavějšímu přístupu k sobě samým a k posílení zdravého sebevědomí. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele obsahuje aktivity pro žáky 2. stupně základní školy, které se zaměřují na téma „Dětství bez násilí“. Tento díl se věnuje pochybnostem, které děti mohou zažívat v různých situacích. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele nabízí soubor aktivit určených pro žáky 2. stupně základní školy, které se zaměřují na téma „Dětství bez násilí“. Konkrétně se věnují situaci rozvodu rodičů a pomáhají dětem zpracovat související emoce a zkušenosti. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy Centra PRVoK PdF UP Olomouc je pomoci porozumět fenoménu kyberšikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem tohoto metodického doporučení MŠMT je pomoci porozumět fenoménu šikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Materiál je určen primárně učitelům základních a středních škol, vychovatelům a dalším pedagogickým pracovníkům. Tento studijní materiál se věnuje podpoře žáků v riziku a s poruchami chování a možnostem, jak s takovými žáky pracovat.
Příručka „V rozmanitosti je síla“ pomáhá otevírat témata identity, genderu, pohlaví a sexuality ve školním prostředí. Nabízí autentické příběhy, srozumitelná vysvětlení a aktivity, které vedou žáky k respektu, empatii a přijetí rozmanitosti. Příručka vznikla za podpory Evropské unie. Autorkami publikace jsou Irena Smetáčková a Marcela Macháčková.