Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte heslo „klášter“ z dobového ateistického slovníku a článek z časopisu k tématu Rajhradského kláštera z roku 1992.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte úryvek z dobové učebnice pro pionýrské skupiny s tématem státních hranic a nutnosti jejich ochrany. Konfrontujte tyto zdroje s výsledky moderního výzkumu tematizujícího násilná úmrtí emigrantů na státní hranici.
Materiál nabízí žákům a žákyním i jejich vyučujícím různé situace jako odrazový můstek pro praktický nácvik komunikačních dovedností. Vychází z běžných skutečností, s nimiž se mohou žáci a žákyně setkat, a ukazuje na nich, v čem spočívají komunikační výzvy.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími historickými zdroji. Novinové články dokládají změnu náhledu na neplacenou brigádnickou práci po roce 1989 a před ním.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími historickými zdroji. Časopisecký článek a vzpomínky zachycují zkušenost mladých mužů s nástupem do povinné vojenské služby v socialistické lidové armádě v 80. letech.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Elektrické výboje v plynech.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Udržitelné zdroje energie -vodní.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Adventní trhy.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s adventními trhy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Tento pracovní list je navržen tak, aby byl použit ve spojení s videem o adventu a adventních trzích, protože některá cvičení na něj přímo odkazují. Jednotlivé úkoly na sebe nemusejí nutně navazovat a umožňují formulaci individuálních odpovědí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Satelity ve vesmíru 2.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - solární.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Sametová revoluce.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B2, kteří budou prostřednictvím
tohoto pracovního listu seznámeni se sametovou revolucí. Během práce na
pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem
a zároveň si procvičí skloňování slabých podstatných jmen.
Tento pracovní list je navržen tak, aby byl použit ve spojení s videem o sametové revoluci, protože některá cvičení na něj přímo odkazují. Jednotlivé
úkoly na sebe nemusí nutně navazovat a umožňují formulaci individuálních
odpovědí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - geotermální.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.