Pracovní listy - o vzdělávání

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 103

Co po maturitě: Tvoje kariérní scénáře

Po konci střední se ti otevírá celý svět a jeho nekonečno možností. Možná cítíš strach nebo nepříjemný tlak z otevřeného horizontu. To je naprosto normální! Tady najdeš základní kariérní scénáře, se kterými můžeš zkusit pracovat.
Střední škola
O vzdělávání

Jak dobře mluvit u ústní maturity?

Není to jen o tom, co u ústní maturity říkáš, ale také JAK to říkáš. Mluvíš k publiku a mnohdy i k neznámým lidem. Poradíme ti, jak pracovat na svém řečovém projevu a vylepšit ho tak, abys ústní maturitu zvládl/a jako profík.
Střední škola
O vzdělávání

Sebeřízené učení na maturitu: Zorganizuj si to

Sebeřízené učení (SRL) je proces, kdy aktivně řídíš svoje učení, což je klíčové pro úspěšnou přípravu na maturitu. Tenhle přístup zahrnuje plánování učení, efektivní strategii, motivaci, sebehodnocení a regulaci učení. Zní to složitě? Vůbec ne! Provedeme tě krok po kroku.
Střední škola
O vzdělávání

Článek: Zápis do 1. třídy

Co čeká vaše dítě na zápisu do první třídy? Jak dítě co nejlépe připravit? A kdy je vhodné se rozhodnout pro odklad?
Předškolní
O vzdělávání

Zápis do 1. třídy: Příprava na svět čtení

Jak pomoci svému dítěti před zápisem do 1. třídy? Učit se číst není jen o písmenkách. Čtení je složitý a dlouho se vyvíjející proces, který vyžaduje souhru celé řady schopností a dovedností. Klíčovou roli v tomto ohledu hraje jazyk a řeč.
Předškolní
O vzdělávání

Zápis do 1. třídy: Příprava na svět psaní

Jak pomoci svému dítěti před zápisem do 1. třídy? Základem psaní je pohybová aktivita tvořená souborem psychomotorických činností, které označujeme jako grafomotorické dovednosti.
Předškolní
O vzdělávání

Zápis do 1. třídy: Příprava na svět pohybu, sebeobsluhy a koordinace

Jak pomoci svému dítěti před zápisem do 1. třídy? Dobře rozvinutá koordinace pohybů a sebeobsluha vede u dítěte k radosti z pohybu, posilování jeho těla, obratnosti, ale i k pocitu samostatnosti či lepšímu zapojení do kolektivu vrstevníků.
Předškolní
O vzdělávání

Zápis do 1. třídy: Příprava na svět matematiky

Jak pomoci svému dítěti před zápisem do 1. třídy? Základem pro rozvoj matematického myšlení je řada dílčích dovedností, které se označují jako předmatematické dovednosti. Některé z nich s matematikou nemají na první pohled mnoho společného.
Předškolní
O vzdělávání

Metodický list k lekci: Chystáme se do školy

Metodický list popisující aktivity v lekci Chystáme se do školy.
Předškolní
Hudební a pohybové činnosti
Výtvarné a pracovní činnosti
Myšlenkové operace
O vzdělávání
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Nové přijímačky 2024: Co se mění?

Systém přijímacího řízení na střední školy se v roce 2024 mění, hlavně co se týče podávání přihlášek a rozřazování žáků na školy. Jak se ve změnách neztratit? A jaké jsou důležité termíny? Odpovědi na všechny podstatné otázky najdete zde.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Na co nezapomenout? Přijímačky krok po kroku

Co dělat týden a den před přijímačkami? Jak co nejlépe začít den D? Vypsali jsme ti všechny praktické věci, na které nesmíš zapomenout, a ještě něco navíc.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Strategie přípravy na přijímačky podrobně

Věcí, které se můžou u přijímaček objevit, je opravdu hodně. Pomůžeme ti sestavit tu správnou strategii učení, se kterou to zvládneš levou zadní.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak se lépe učit a zvládnout přijímačky s lehkostí

Jak se učit efektivně a s větší lehkostí? Jakkoli jsme každý jedinečný, existují techniky a strategie, které efektivně pomáhají v učení prakticky všem. Tady ti je ukážeme.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak zvládnout neúspěch u přijímaček

Nedostal/a jsem se na školu. Znamená to, že jsem hloupý/hloupá? Vůbec ne! Vysvětlíme ti proč a ukážeme, že to není konec světa. Nakonec ti poradíme, jak ze své situace můžeš vytěžit co nejvíc.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak se z toho všeho nezbláznit? Přijímačkový wellbeing

Přijímačky jsou velká a náročná událost, kterou provází často i stres. Jak si zachovat duševní zdraví a zvládnout to celé v pohodě od příprav až po ostrý test? Přesný návod najdeš tady.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Na co si dát pozor při vyplňování přijímačkového testu

Jakou propiskou psát a jak opravit odpověď? Shrnuli jsme pro tebe 6 důležitých pravidel vyplňování záznamových archů u přijímaček, bez kterých se neobejdeš.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Osamocení

Cílem aktivit zaměřených na emoci osamocení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Smutek

Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Metodický list: Rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení

Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list: Losování žáků (no hands up)

Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Vrstevnické hodnocení

Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
20 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům

Přečtěte si o dvanácti komunikačních blocích, které jsou překážkou v další komunikaci: zpomalí, naruší či zastaví oboustrannou komunikaci, která je nezbytná k tomu, aby učitel mohl žákovi pomoci. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 125

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání