Pracovní listy

Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.

Rozšiřující materiály:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 3370

Řešení pracovního listu: Oktoberfest

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu, ve kterém se žáci seznámí s pojmem Oktoberfest a rozšíří si vybranou slovní zásobu k tématu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, jazyková úroveň A2.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Pracovní list: Oktoberfest

Žáci se seznámí s pojmem Oktoberfest a rozšíří si vybranou slovní zásobu k tématu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, jazyková úroveň A2.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

Metodické doporučení: Význam zoo

Zde najdete metodické doporučení na téma význam zoo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Význam zoo

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jaký význam mají zoologické zahrady.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mnichovská dohoda (ZŠ)

Hlavní cíle PL jsou následující: žák odpoví na otázky na základě informací z videa a historického pramene (rozvoj čtenářské a historické gramotnosti), aktivně se zapojuje do diskuse a hodnotí důvody Francie a Velké Británie k přijetí dohody.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Pracovní list: Mnichovská dohoda (SŠ)

Pracovní list je k tématu mnichovské dohody. Jeho hlavní náplní je práce se dvěma videi – jedno shrnuje základní faktografii, druhé pak analyzuje důvody, které vedly Francii a Velkou Británii k podpisu mnichovské dohody.
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Zářijové psaní velkých písmen

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní velkých písmen.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura

Metodický list: Rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení

Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list: Losování žáků (no hands up)

Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Vrstevnické hodnocení

Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
20 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům

Přečtěte si o dvanácti komunikačních blocích, které jsou překážkou v další komunikaci: zpomalí, naruší či zastaví oboustrannou komunikaci, která je nezbytná k tomu, aby učitel mohl žákovi pomoci. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Co otevírá komunikaci?

Co otevírá komunikaci s žáky? Jak jim naslouchat? Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Článek: Zkušenosti s výukou v malotřídní škole. Vrstevnické učení a malotřídka

Jaká je výuka v malotřídních školách? Jak se na výuku v tomto typu školy připravují pedagogové? Přečtěte si článek, kde své zkušenosti sdílí ředitelka a učitelka z malotřídky J. Rybová.
1. stupeň ZŠ
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Uvážlivé používání chvály

Nejenom výtky a obviňování, ale rovněž chvála může mít protichůdný efekt na dětské a žákovské sebepojetí. Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
10 minut

Úvodní metodika ke školnímu wellbeingu

V úvodní metodice si vysvětlíme, jak s celým okruhem školního wellbeingu pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Tomáš Garrigue Masaryk

Metodický list pro učitele k pracovnímu listu Tomáš Garrigue Masaryk. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Tomáš Garrigue Masaryk

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list pro 1. stupeň

Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ. Prohlubuje znalosti spojené s vládou Marie Terezie (tereziánské reformy, pragmatická sankce, pojem tchyně Evropy, její vztah s českou šlechtou).
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Doporučení pro využívání umělé inteligence na základních a středních školách

Přinášíme vám dokument, který může sloužit jako startovní bod pro zapojení AI i do vaší školy. Doporučení poslouží všem (ředitelům, učitelům, žákům i rodičům) a týkají se sedmi základních oblastí: otevřené komunikace; individualizace učení; gramotnosti v oblasti AI nebo například práv dětí.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Štítek Aktuálně

Pracovní list: Včela medonosná

Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Řešení a metodický list: Putování s Janem Amosem pro 3. ročník (vrstevnické učení)

Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Matematika
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Řešení a metodický list: Putování s Janem Amosem pro 5. ročník (vrstevnické učení)

Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Matematika
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Řešení a metodický list: Putování s Janem Amosem pro 4. ročník (vrstevnické učení)

Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Matematika
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Putování s Janem Amosem pro 5. ročník (vrstevnické učení)

Vědí vaši žáci, kdo byl Jan Amos Komenský? Pomocí pracovního listu si tohoto významného reformátora školství a „učitele národů“ můžete představit. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Matematika
O vzdělávání
Časová náročnost:
45 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 030

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání