Pracovní listy

Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 4747

Pracovní list: Porozumění textu 2

Úlohy testující porozumění textu se často objevují v CERMAT testech u přijímaček na střední školu. S naším pracovním listem si tuto disciplínu procvičíte na typově stejných úlohách. Součástí je řešení a návod, jak o úlohách přemýšlet.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Porozumění textu 1

Úlohy testující porozumění textu se často objevují v CERMAT testech u přijímaček na střední školu. S naším pracovním listem si tuto disciplínu procvičíte na typově stejných úlohách. Součástí je řešení a návod, jak o úlohách přemýšlet.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Řazení textu

V tomto pracovním listu si procvičíte typovou úlohu z CERMAT testů k přijímačkám na střední školy. Vaším úkolem bude seřadit části textu tak, aby byla dodržena textová návaznost. Součástí pracovního listu je řešení a návod, jak o úloze přemýšlet.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Přísloví a ustálená slovní spojení

V tomto pracovním listu se seznámíte s běžnými českými příslovími a ustálenými slovními spojeními, které se mohou objevit v CERMAT testech u přijímaček na střední školy. Zkusíte je také přiřadit do vhodného kontextu.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Rychlé šípy luští tajemství

V přiloženém pracovním listu naleznete ilustrace a doplňující aktivity k metodickému listu, jehož cílem je rozvíjet u žáků rozeznávání emocí u druhých a posílit jejich dovednost spolupráce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Časová náročnost:
90 minut

Metodický list: Rychlé šípy luští tajemství

V přiloženém metodickém listu naleznete aktivity, díky nimž můžete v žácích posílit schopnost rozeznat emoce u druhých a posílit jejich dovednost spolupráce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Časová náročnost:
90 minut

Metodický list: Rychlé šípy na zimní výpravě

Přiložený metodický reflektuje význam spolupráce s využitím týmových aktivit. Otevírá diskuzi k otázce ctností a hodnot, rozvíjí osobnostní kompetence. V neposlední řadě poukazuje na význam první pomoci.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Časová náročnost:
90 minut

Jak mít kontrolu nad časem on-line: 3 změny

Pracovní list nabízí praktické strategie, jak si znovu osvojit kontrolu nad používáním telefonu. Žáci si po zhlédnutí videa vyberou tři drobné změny, které vyzkouší během jednoho týdne. V následující hodině společně reflektují, jak tyto úpravy ovlivnily jejich pozornost, náladu a chování.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Čas na telefonu: aktivní vs. pasivní používání

Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Sociální sítě a impulzivita

Tento pracovní list vede žáky k prožití a reflexi situace, kdy jejich pozornost přerušují digitální notifikace. Žáci zkoumají, jak se liší jejich schopnost soustředění při práci s vypnutými a se zapnutými oznámeními. Cílem je porozumět, proč je těžké odolat pokušení reagovat na notifikaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

Čas na telefonu: aktivní vs. pasivní používání

Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Sociální sítě – zrcadlo sebeúcty

Pracovní list navazuje na pasáž dokumentu Dopamin a rozvíjí téma vlivu sociálních sítí na sebeúctu a duševní zdraví. Žáci prostřednictvím tvorby dvou fiktivních profilů zkoumají, jak různé způsoby sebeprezentace ovlivňují vnímání sebe i druhých.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

ČT edu nejsou pouze videa

1 346 pořadů

1 346

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání