Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Pracovní list seznamuje žáky s principy propagandy a jejího vlivu na myšlení. Pomocí příběhu o nespravedlivě osočeném dromedárovi si žáci procvičí rozpoznávání manipulativních sdělení a rozvíjejí kritické myšlení.
Metodický list k pořadu No neke! slouží jako návod pro učitele, jak s žáky pracovat na tématu mediální gramotnosti. Zaměřuje se na odhalování manipulací v médiích, například fake news, propagandu, konspirační teorie a městské legendy. Cílem je vést žáky k tomu, aby kriticky přemýšleli o informacích.
Tento pracovní list se zaměřuje na pískovcová skalní města a procesy geologické eroze, které vedou k jejich vzniku. Žáci si osvojí znalosti o geografických a geologických procesech, které vytvářejí tyto specifické skalní útvary, a budou schopni je identifikovat v terénu.
Tento pracovní list se zaměřuje na přehradní nádrže a jejich funkce v krajině. Žáci si opakují základní geografické znalosti o řekách a přehradách a zamýšlejí se nad ekologickými a technickými důvody, proč jsou přehrady stavěny.
Tento pracovní list propojuje geografické učivo o krajině stepi s aktuální environmentální tematikou – problematikou plastového znečištění. Žáci si opakují základní znaky stepí a jejich globální rozšíření. Na základě zhlédnutého videa se zamýšlejí nad ekologickými problémy těchto oblastí.
Pracovní list slouží jako podklad pro kritické a hodnotící čtení mediálního sdělení na příkladu televizní reportáže o životě a odkazu papeže Františka. Žáci nejprve analyzují jazyk a stylistické prostředky reportáže. Následně diskutují jejich funkci v rámci utváření mediálního obrazu.
Pracovní list inspiruje žáky a žákyně i jejich vyučující k aktivní participaci na dění ve škole, vzájemné spolupráci a ke způsobům, jak zlepšit školní prostředí. Vychází ze dvou videí, která znázorňují konkrétní projekty škol a fungování žákovského parlamentu.
Materiál nabízí žákům a žákyním i jejich vyučujícím různé situace jako odrazový můstek pro praktický nácvik komunikačních dovedností. Vychází z běžných skutečností, s nimiž se mohou žáci a žákyně setkat, a ukazuje na nich, v čem spočívají komunikační výzvy.
Materiál poskytuje žákům a žákyním i jejich vyučujícím prostor k reflexi aktuálního tématu - voleb. Odpověďmi na otázky žáci a žákyně rozvíjejí své znalosti, hodnotové postoje, schopnost argumentace i empatie. Aktivita podporuje demokratickou kulturu, respekt k odlišným názorům.