Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s postoji československého prezidenta Edvarda Beneše v osudovém roce 1938. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovou rolí Edvarda Beneše v prvních letech po skončení druhé světové války. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s důležitou rolí Edvarda Beneše v meziválečném Československu a jeho postupnou cestou do prezidentského úřadu. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Symbolem starověkého Egypta jsou jeho vládcové – faraoni. O některých z nich víme víc, někteří upadli v zapomenutí. / Символом Стародавнього Єгипту є його правителі – фараони. Про деяких з них ми знаємо більше, деякі канули в лету.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co vše si můžeme představit pod pojmem Eintopf. Žáci si zároveň procvičí skloňování přídavných jmen po členu určitém.
Když se na konci vánočních svátků ohlédneme zpět, zbyde po nás nemalá hromádka odpadu a spousty spotřebované energie. Za dárky poděkovat umíme. Jde nám však také vyjádřit vděčnost našemu životnímu prostředí, ze kterého toho tolik čerpáme?
Cílem aktivity je popsat důsledky naší materiální spotřeby. Jako odpověď na nadměrnou lidskou spotřebu zdrojů a s ní spojené zatěžování životního prostředí můžeme využít poslední úkol, který vybízí k aktivnímu občanství.
Po pádu komunistického režimu společnost v Československu procházela obdobím nutných odpovědí na řadu otázek. Velmi intenzivní byly otázky týkající se ekonomického uspořádání a dalšího vývoje země. Tento pracovní list toto téma přibližuje.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Elegantní gotika, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a žáky SŠ. Na základě videa a obrázku si sestaví vlastní elektrický obvod a zopakují si principy redoxních reakcí.