Pracovní listy o ekologii

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-12 z 66

Skleníkový efekt a zdroje energie v Česku (verze pro učitele)

Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Skleníkový efekt a zdroje energie v Česku (verze pro žáka)

Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Cykly koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře

Graf znázorňující časový průběh koncentrací CO₂ a kyslíku ukazuje roční cykly dýchání a fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Materiál: web faktaoklimatu.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Klimatická změna: důkazy (verze pro učitele)

Jak se měří klimatická změna? Časový průběh koncentrací CO2 a kyslíku ukazuje roční cykly fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Žáci budou analyzovat graf znázorňující cyklus koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře a tím zjistí jak tento mechanismus funguje.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Proč je oteplení o 1,5 stupně Celsia problém?

Infografika webu faktaoklimatu.cz vysvětluje, co jsou tzv. body zlomu (tipping points). Žáci na jejím základě mohou zkoumat, jaké důsledky klimatických změn jsou již nyní nevyhnutelné.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Klimatická změna: začarované kruhy tajícího ledu (verze pro učitele)

Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy. Dokument je příručkou pro učitele obsahující
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Klimatická změna: začarované kruhy tajícího ledu (verze pro žáka)

Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Energynautics: scénář transformace elektroenergetiky v ČR

Graf podrobně modeluje přenosovou soustavu ČR v roce 2030, včetně variant nepříznivého počasí pro  výrobu elektřiny z větrných a solárních zdrojů. Data ukazují, že předpokládaný rozvoj obnovitelných zdrojů neohrozí stabilitu sítě ani bezpečnost dodávek elektřiny.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Budoucnost energetického mixu v ČR (verze pro učitele)

Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu . Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají. Dokument je příručkou pro učitele obsahující správné řešení pracovního listu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Budoucnost energetického mixu v ČR (verze pro žáka)

Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu a počítají s rozvojem čistých zdrojů a omezením spalování fosilních paliv. Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Řešení pracovního listu: Udržitelné zdroje energie - vodní

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Udržitelné zdroje energie -vodní. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie
Fyzika

Pracovní list: Udržitelné zdroje energie

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie
Fyzika

ČT edu nejsou pouze videa

1 321 pořadů

1 321

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání