Pracovní listy člověk a společnost

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-180 z 326

Pracovní list: LOH Paříž 2024

Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy I – letní olympijské hry

Připomeňte si osudy slavných českých sportovců na letních olympijských hrách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy II – zimní olympijské hry

Olympijské medaile lze získat i v disciplíně, která nemá v rodné zemi sportovce tradici, a mnohdy ani materiální a technické zázemí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské hnutí v 21. století

Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Sport jako zrcadlo společnosti

Pracovní list vede žáky k zamyšlení se nad světem sportu ze společenskovědní perspektivy. Aktuální světové dění se odráží i ve sportu, ať už v pozitivním, nebo negativním slova smyslu. Žáci analyzují konkrétní příklady, hodnotí je a formulují svůj názor. List je určen žákům SŠ.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Sport jako cesta k vlastenectví? (úroveň 2)

Cílem pracovního listu je motivovat žáky k vnímání sportovních událostí jako možností projevu vlastenectví a národní identity. Žáci jsou pomocí úkolů vedeni k zamyšlení, formulování vlastních názorů i k práci s reálnými příklady ze sportovního světa. List je určen žákům SŠ.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Sport jako cesta k vlastenectví? (úroveň 1)

Tématem pracovního listu je fenomén „sportovního vlastenectví“. Úkoly vedou žáky k zamyšlení se nad propojením vlastenectví, sportovního světa a velkých sportovních událostí, dále pak k reflektování vlastního vztahu k oběma skutečnostem. List je určen žákům 2. stupně ZŠ.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Sport a společnost

Tématem pracovního listu je vzájemné propojení sportu a společnosti, konkrétně se pracovní list zaměřuje na fair play chování, společenské problémy a reklamu. List je určen žákům 2. stupně ZŠ. K práci jsou potřeba psací potřeby a internet.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Sekty

Pracovní list se věnuje sektám a přibližuje základní informace, které s jejich působením souvisejí. Úkoly seznamují žáky s reálnými sektářskými skupinami působícími i na našem území.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Kult osobnosti

Pracovní list osvětluje význam pojmu kult osobnosti v politickém, kulturním a veřejném prostředí. Žáci se seznámí se zeměmi s přímou zkušeností s kultem osobnosti a v rámci úkolů budou vedeni k vnímání vlivu kultu osobnosti na běžný život tamních obyvatel.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Euro a já, občan České republiky

Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Euro, mít či nemít?

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si různých rovin souvisejících s přijetím jednotné měny Evropské unie. Žáci pracují s odbornými informacemi, propojují je s aktuálním děním ve společnosti, politickým prostředí a v neposlední řadě se nad tématem sami zamýšlí.
Střední škola
Člověk a společnost

Infografika: Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Metodika k interaktivní povídce na téma digitální stopa na internetu

Zde najdete metodickou lekci k povídce No more drama od autora Vratislava Maňáka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika

Interaktivní povídka pro žáky na téma digitální stopa na internetu

Povídka No more drama od Vratislava Maňáka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika

Interaktivní povídka pro žáky na téma internet a kyberšikana

Povídka Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Celá sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika

Metodika k interaktivní povídce na téma internet a kyberšikana

Zde najdete metodickou lekci k povídce Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika

Pracovní list: Šetření a spoření peněz ZŠ

Tématem pracovního listu je šetření a spoření. Práce na úkolech motivuje žáky k zamyšlení se nad šetřením a spořením z různých perspektiv s přihlédnutím k jejich dosavadním znalostem a zkušenostem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Když příjmy přesahují výdaje SŠ

Pracovní list přináší úkoly zaměřené na situace, když jsou naše příjmy vyšší než výdaje. Součástí pracovního listu je i obecnější zamyšlení nad významem bohatství. Jednotlivé úkoly posilují finanční gramotnost žáků. List je určen žákům ze střední školy.
Střední škola
Člověk a společnost

Metodické doporučení: Udělej něco pro své okolí! (projektová výuka)

Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu, který provádí projektovou výukou na téma charita a dobrovolnictví v období Vánoc a adventu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a střední školy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Praktické činnosti

Pracovní list: Udělej něco pro své okolí! (projektová výuka)

Tento pracovní list provádí projektovou výukou na téma charita a dobrovolnictví v období Vánoc a adventu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a střední školy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Praktické činnosti

Nápady na vánoční besídky ve třídě

Hledáte inspiraci na besídku či předvánoční hodinu? Přinášíme vám tipy na klasické aktivity i na netradiční pojetí adventního období ve škole.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Roční období a svátky
Hudební výchova
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova

Pracovní list: Kláštery, chrámy a další náboženské stavby

Pracovní list vede žáky k povědomí nejen o křesťanských stavbách, ale i stavbách jiných náboženství. Vede je k zamyšlení o významu těchto staveb i k reflexi našeho vztahu k nim v dnešním světě. Lze na něm pracovat ve skupinách, žáci potřebují přístup k internetu a psací potřeby.
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Životem hinduistů

Pracovní list a doprovodná videa provází žáky životem hinduistů. Slouží k porozumění dané kultury a hinduistické víry. Žáci mohou pracovat ve skupinách, k práci potřebují internet a papíry navíc na tvorbu pozvánky a plakátu. Některé z úkolů mohou být koncipovány jako domácí příprava.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Buddha a jeho učení

Pracovní list vede žáky k porozumění základům buddhistického učení a k zamyšlení se (kontemplaci) nad vlastním životem. Je primárně určen pro žáky SŠ. Žáci by měli na pracovním listu pracovat samostatně: potřebují výtisk pracovního listu, přístup k internetu a psací potřeby.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Půjčování peněz

Tématem pracovního listu je půjčování peněz. Žáci pracují s různými druhy půjček i se samotnou motivací k půjčování peněz. Práce na úkolech vede k uvědomění si toho, co peněžní půjčka obnáší, jak funguje a co jí předchází. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Svatý Martin 1

Porovnejte si znalosti z našich videí o svatém Martinovi v pracovním listu, který je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Svatý Martin 2

Porovnejte si znalosti z našich videí o svatém Martinovi v pracovním listu, který je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Rok revoluce, lekce 1

Pracovní list k první lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 1

Pracovní list k první lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 2

Metodický list ke druhé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 2

Pracovní list ke druhé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 3

Metodický list ke třetí lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 3

Pracovní list ke třetí lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 4

Metodický list ke čtvrté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 4

Pracovní list ke čtvrté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Nákupy na internetu (ZŠ)

Pracovní list je zaměřen na nákup na internetu, jedno z témat finanční gramotnosti a zároveň běžnou součást dnešního spotřebitelského chování. Cílem listu je vést žáky ke komplexnímu pohledu na nakupování na internetu, na jeho možnosti i rizika.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zákazník chce nakoupit, ne naletět

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem listu je spotřebitelské chování a uvědomění si, jak by (ne)měl vztah zákazníka a prodejce vypadat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Rodinný rozpočet

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem pracovního listu je rodinný rozpočet a hospodaření s ním. Žáci vychází ze svých zkušeností, které zasazují do širších souvislostí příjmů a výdajů rodinného rozpočtu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Jedeme na dovolenou

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Věnuje se plánování pobytu v zahraničí. Žáci připravují konkrétní pobyt, promýšlejí možná úskalí, využívají své zkušenosti, a to vše se zaměřením na svět peněz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Úvodní metodika ke školnímu wellbeingu

V úvodní metodice si vysvětlíme, jak s celým okruhem školního wellbeingu pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Reflexe projektu

Cílem následujících aktivit je, aby se žáci učili hodnotit projekt již v jeho průběhu. Pokud narazí na problematické oblasti, měli by je zkusili řešit, případně upravit harmonogram a cíle projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Reflexe projektu

Cílem následujících aktivit je, aby se žáci učili hodnotit projekt již v jeho průběhu. Pokud narazí na problematické oblasti, měli by je zkusili řešit, případně upravit harmonogram a cíle projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Základní principy projektového vyučování – výběr tématu projektu

Cílem tohoto pracovního listu je první příprava na projektovou výuku samotnou. V rámci aktivit si žáci vyberou téma svého projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Základní principy projektového vyučování – výběr tématu projektu

Cílem tohoto metodického doporučení je první příprava na projektovou výuku samotnou. Příprava první hodiny, tedy samotného úvodu do projektu, je klíčová.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Potřeba, motivace, záměr

Cílem tohoto pracovního listu je, aby žáci na konkrétních příkladech zvládli vysvětlit pojmy potřeba, motivace a projektový záměr.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Prezentace výsledků projektu

Tento pracovní list představuje žákům techniku prezentace ve výtahu. Ta nachází své uplatnění nejen v projektovém řízení, ale v komunikaci obecně, například v managementu, reklamě apod. Rozvíjí měkké dovednosti a klíčové kompetence žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Prezentace výsledků projektu

Toto metodické doporučení představuje techniku prezentace ve výtahu. Ta nachází své uplatnění nejen v projektovém řízení, ale v komunikaci obecně, například v managementu, reklamě apod. Rozvíjí měkké dovednosti a klíčové kompetence žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Checklist

Pro mnohé žáky může být checklist nástrojem, který je bude motivovat k další práci na projektu. Zároveň slouží jako kontrola práce na projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Checklist

Pro mnohé žáky může být checklist nástrojem, který je bude motivovat k další práci na projektu. Zároveň slouží jako kontrola práce na projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Prezentace projektového záměru

Cílem následujících aktivit je, aby si žáci definovali vlastní kritéria pro správnou prezentaci projektového záměru. Také si svůj projektový záměr obhájí před spolužáky, mohou získat zpětnou vazbu a doporučení, která mohou následně zapracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Prezentace projektového záměru

Cílem následujících aktivit je, aby si žáci definovali vlastní kritéria pro správnou prezentaci projektového záměru. Také si svůj projektový záměr obhájí před spolužáky, mohou získat zpětnou vazbu a doporučení, která mohou následně zapracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Potřeba, motivace, záměr

Cílem této aktivity je, aby žáci na konkrétních příkladech zvládli vysvětlit pojmy potřeba, motivace a projektový záměr.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Dopad projektu

Cílem tohoto pracovního listu je, abych žáci v základu porozuměli dopadu projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodický list: Dopad projektu

Cílem tohoto metodického doporučení je, abych žáci v základu porozuměli dopadu projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Cílová skupina

Cílem tohoto pracovního listu je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Cílová skupina

Cílem tohoto metodického doporučení je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Úvod k projektové práci

Pro mnohé žáky je oblast projektových prací zcela novou, proto je potřeba se intenzivněji věnovat úvodu do tématu. Cílem tohoto pracovního listu je aktivita, při které se žáci mohou zamyslet nad svými zkušenostmi s projekty.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Úvod k projektové práci

Pro mnohé žáky je oblast projektových prací zcela novou, proto je potřeba se intenzivněji věnovat úvodu do tématu. Cílem tohoto metodického doporučení je realizace úvodní hodiny, kdy se žáci mohou zamyslet nad svými zkušenostmi s projekty.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Můj plán do nepohody

Jak postupovat v náročných životních situacích? Jak si pomoct sám a kde hledat pomoc, když si nevím rady?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete metodický list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete pracovní list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si dobře rozvrhnout čas

Zde najdete metodický list na téma jak si dobře rozvrhnout čas.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak si dobře rozvrhnout čas

Zde najdete pracovní list na téma jak si dobře rozvrhnout čas.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se vypořádat se stresem

Zde najdete pracovní list na téma jak se vypořádat se stresem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak se vypořádat se stresem

Zde najdete metodický list na téma jak se vypořádat se stresem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak se adaptovat na změny

Zde najdete metodický list na téma jak se adaptovat na změny.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se adaptovat na změny

Zde najdete pracovní list na téma jak se adaptovat na změny.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete metodický list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete pracovní list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak poznat své silné stránky

Zde najdete metodický list na téma jak poznat své silné stránky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak poznat své silné stránky

Zde najdete pracovní list na téma jak poznat své silné stránky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak porozumět svým emocím

Zde najdete metodický list na téma jak porozumět svým emocím.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak porozumět svým emocím

Zde najdete pracovní list na téma jak porozumět svým emocím.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak pomoci svému duševnímu zdraví

Zde najdete metodický list na téma jak pomoci svému duševnímu zdraví.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak pomoci svému duševnímu zdraví

Zde najdete pracovní list na téma jak pomoci svému duševnímu zdraví.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak na osobnostní rozvoj

Zde najdete pracovní list na téma osobnostní rozvoj žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak na osobnostní rozvoj

Zde najdete metodický list na téma osobnostní rozvoj žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak zvládnout studijní zátěž

Pomocí metodického listu poradíte žákům, jak zvládnout studijní zátěž, jak předcházet studijnímu neúspěchu a jakou zvolit efektivní metodu pro podporu učení.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak zvládnout studijní zátěž

Co ve škole může způsobovat stres? A jak se mu dá čelit? Žáci pomocí pracovního listu zjistí, že každý vnímáme stres jinak a také nám ho můžou způsobovat odlišné situace. V cvičeních se zaměříme na metody, které pomohou žákům zvládat stresové situace lépe.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Pěšky do školy (pro žáky 2. stupně)

Výuková hodina zaměřená na dopravní výchovu, ekologii a zdravý životní styl.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Tipy na vzdělávací exkurze: Humanitní předměty

Kam s žáky vyrazit na exkurzi? Odborní spolupracovníci ČT edu vám přináší tipy na osvědčená místa pro humanitní předměty.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
O vzdělávání

Školní wellbeing: Výroba portfolia 2

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 1

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 2

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 1

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Já jako uživatel sociálních sítí

Pracovní list vede žáky k přemýšlení o sociálních sítích, příležitostech, které díky nim máme, i rizicích s nimi spojenými. Cílem listu je pomoci žákům uvědomit si, že sociální sítě představují online svět, ale ovlivňují i náš reálný život. Úkoly se věnují různým uživatelským zvyklostem.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Reklama na internetu

Cílem pracovního listu je zamyslet se nad reklamou na internetu, jednou z nejčastějších forem reklamy, s níž se dnes setkáváme. Úkoly propojují složku znalostní, dovednostní i postojovou a práce na nich přispívá k rozvoji mediální gramotnosti žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Na internetu (ne)mohu cokoli

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění, že na internetu nemůžeme psát ani říkat cokoli. I ve virtuálním prostoru platí určitá pravidla, některá spojená s morálkou, jiná s právem. Právě těmto pravidlům jsou úkoly věnovány.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Sto lidí, sto emocí

Tématem pracovního listu jsou emoce a jeho cílem je vést žáky k pochopení, že cítit a prožívat nemusejí všichni lidé stejně. Úkoly čerpají z reálných situací každodenního života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Étos v různých náboženstvích

Pracovní list vede žáky k porovnání jednotlivých náboženství s ohledem na jejich etické principy a k vysvětlení významu těchto principů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Modlitba

Pracovní list vede žáky k získání základních informací o modlitbách v různých náboženských tradicích a k jejich porovnání.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Článek: Jak postupovat při hledání brigády

I hledání práce je umění a člověk se mu musí učit. Nenechte se odradit neúspěchy, tak to prostě někdy je. Zkuste změnit vaše postupy nebo postoje – jděte na to jinak! Materiály poskytl Národní pedagogický institut.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Najdi chyby v životopise

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Jaké máme pracovní úvazky a smlouvy

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Vytvoř si atraktivní životopis

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zhodnoť své pracovní zkušenosti

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Co si ujasnit, než začnu psát životopis

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Kde hledat pracovní nabídky

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zhodnoť své pracovní požadavky a očekávání

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Článek: Psaní životopisu - tipy a doporučení

Neexistuje univerzální návod, jak napsat životopis. Ještě než začnete psát životopis, se proto zamyslete: Za jakým účelem ho píšete? Co by mělo být nejdůležitější? Materiály poskytl Institut ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Rok revoluce, lekce 5

Metodický list k páté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 5

Pracovní list k páté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 6

Metodický list k šesté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 6

Pracovní list k šesté lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 7

Metodický list k sedmé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 7

Pracovní list k sedmé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický list: Rok revoluce, lekce 8

Metodický list k osmé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 8

Pracovní list k osmé lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: ČST jako nástroj komunistické propagandy

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům komunistickou propagandu ve vysílání Československé televize a zároveň je motivovat k vlastním úvahám o tématu. Žáci si rozšiřují své znalosti a pracují s konkrétní dobovou ukázkou.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Článek: Vysílání ČST v 70. a 80. letech

Jak se postupně rozšiřovala místa, odkud Československá televize vysílala? Kdy se začalo vysílat barevně? A co to byla huliza?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Článek: Československá televize a StB

Jak využívala vládnoucí strana televizi k šíření propagandy? A co se dělo během listopadových dní roku 1989?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Televizní zpravodajství včera, dnes a zítra

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si vývoje televizních zpravodajských relací z hlediska obsahu, formy zpracování či vlivu politického uspořádání státu. Žáci při plnění úkolů objevují dílčí souvislosti a vyjadřují svůj názor.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Televizní veřejnoprávní zpravodajství pod lupou

Cílem pracovního listu je motivovat žáky k přemýšlení o hranicích svobody slova v mediálním světě. Úkoly vedou žáky k analyzování konkrétních mediálních obsahů i k obecnějším úvahám o svobodě médií a zpravodajství.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Velké události zachycené televizní kamerou

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění, že televizní vysílání v Československu značně ovlivňovala politická situace a dobový kontext. Žáci si při plnění úkolů uvědomují dílčí historické, společenské i politické souvislosti a vyjadřují svůj názor.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Televize jako součást života

Cílem pracovního listu je vést žáky k zamyšlení se nad televizí, která je jedním z nejpopulárnějších masmédií, a nad jejím postavením v běžném životě. V rámci úkolů žáci pracují s asociacemi, emocemi i svými návyky spojenými s televizí a přemýšlejí o obecnější roli televize a televizního vysílání.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Metodika: Normalizovaná televize

Metodika k druhé lekci „Normalizovaná televize“ k vytištění.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Normalizovaná televize

Pracovní list k lekci „Normalizovaná televize“
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Zdroj 3: Dopis diváka řediteli Československé televize (1976)

zdroj: „Dopisy diváků 1976-1977”, ČT APF f. VE, k.120, sv. j. 811, sign. Zelenka, ČT APF, f. VE 2, k. 120, ev. j. 811.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Zdroj 5: Z vystoupení ředitele ČST Zelenky na ÚV KSČ (1970)

zdroj: Zpráva ústředního ředitele Jana Zelenky o činnosti Československé televize za poslední období pro schůzi vlády, 15. 9. 1969, APF ČT, f. VE2, a. j. 883.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Zdroj 4: Pohled „normalizačního” ředitele ČST z podzimu 1969

zdroj: Diskusní příspěvek Jana Zelenky na ideologické komisi ÚV KSČ, NA ČR, 17. 6. 1970, f. ÚV KSČ. Ideologická komise, sv. 1, a. j. 2.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 70. a 80. léta

Víte, co byla Charta 77? A kde jsou Kavčí hory, sídlo České televize?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 60. léta

Ačkoliv ČST vysílala už 15 let, ústředním médiem během srpnové okupace roku 1968 bylo rádio. Jak vypadalo televizní vysílání? A odkud se vysílalo?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 50. léta

Československá televize zahájila své vysílání 1. května roku 1953. Víte, odkud vysílala? A víte, co byla CIC?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Konec střídání času

Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Vítězné slohové práce "První věc, kterou bych udělala jako prezidentka, by byla..." (kategorie 2. stupeň)

Co by udělali žáci z druhého stupně jako první, kdyby se stali prezidentem či prezidentkou? Přečtěte si slohové práce žáků, kteří zvítězili v naší soutěži Já, prezident.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Člověk a společnost

Pracovní list: Zdravý životní styl a zdravá strava

V pracovním listu se zaměříme na zdravou stravu a zdravý způsob stravování jako důležité součásti zdravého životního stylu. Pracovní list poskytuje prostor pro reflexi a sebereflexi.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Zdravý životní styl a spánek

Kvalitní spánek a dobrá spánková hygiena je základem duševního i fyzického zdraví. Následující test vám pomůže zjistit, které ze zásad spánkové hygieny dodržujete, a zároveň vám ukáže, co můžete pro zlepšení spánku udělat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Šetření energií doma, ve škole, v obci

Cílem pracovního listu je pomoci žákům zmapovat jejich povědomí o možnostech šetření energií a úspor. Prací na pracovním listu u žáků rozvíjíme schopnost spolupráce, logické a kreativní myšlení a podněcujeme je k přemýšlení o vlastním jednání a činnostech.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut

Vztah prezidentů a médií: První republika

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Muž revoluce

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a medií, aneb "Děkujeme, odejděte"

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Mezi druhou republikou 1938 a únorem 1948

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Stalinismus 1948–1957

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Postupné tání 1957–1968

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a „Děkujeme, odejděte“

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti, média a muž revoluce

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti a média během První republiky

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti a média mezi lety 1938 a 1948

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti, média a normalizace

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a postupné tání

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a stalinismus

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Jak na volbu prezidenta / Робочий лист: Як обирати президента

Cílem pracovního listu je osvojit si postup, jak na prezidentskou volbu, i aspekty, které musí být splněny, aby volba proběhla hladce a byla platná. / Метою робочого листа є вказати метод , як обирати президента, і аспекти, які мусять бути виконані, щоб голосування пройшло плавно і було дійсне.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Diskuze v hodině: MS v Kataru

Katarské mistrovství světa ve fotbale, které se koná na konci roku 2022, přitáhlo pozornost nejen fanoušků tohoto sportu. V souvislosti s událostí zaznívá v médiích i veřejném prostoru řada otázek. Vyzvěte ve třídě studenty k diskuzi na toto téma.
Střední škola
Zeměpis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezident jako osobnost, která umí zaujmout

Cílem pracovního listu je dovést žáky k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvinout jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. Poslední úkol je vhodné plnit přímo na internetové stránce, čímž se zvyšuje možnost rozvoje kreativity, angličtiny a digitální kompetence.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Prezident jako osobnost, která umí zaujmout / Робочий лист: Президент як кризовий менеджер та інші здібності

Cílem pracovního listu je dovést žáky k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvinout jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. / Метою робочого листа є довести учнів до чіткого поняття про здібності президента, розвинути їхні здібності співпраці.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Volí se prezident

Jak je volen prezident? Jaké jsou jeho pravomoci? A co naopak nemůže? To vše najdete v přehledu toho nejdůležitějšího, co byste měli o hlavě státu vědět.
Střední škola
Člověk a společnost

Článek: Masopustovu jízdu za zlatem zastavili až Brazilci

Přečtěte si článek o druhém a zatím posledním finále mistrovství světa, do kterého se Čechoslováci probojovali.
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Slovenský prezident a jeho pravomoci

Pracovní list prostřednictvím úkolů a videa žáky seznamuje se slovenskými prezidenty, jejich historií a pravomocemi. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Americká volba prezidenta

Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Jak na volbu prezidenta

Cílem pracovního listu je osvojit si postup, jak na prezidentskou volbu, i aspekty, které musí být splněny, aby volba proběhla hladce a byla platná. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu. Pracovní list rozvíjí občanskou a digitální kompetenci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list: Jak mluvit s dětmi o násilí

Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Jak rozpoznat násilí

Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Jak si ulevit? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 2. stupně a středních škol.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Kartička první pomoci

Zde najdete kartičku se všemi důležitými kontakty, které vám pomohou při řešení domácího násilí.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Pohlavně přenosné choroby

Cílem tohoto listu je nejen doplnit a ujasnit podstatné informace, ale také nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem. Žáci budou pracovat ve skupinách, budou potřebovat volné papíry, běžné psací potřeby, pro druhý úkol je třeba přístup na internet.
Střední škola
Člověk a společnost

Metodický list: Na Záchodcích

Tento pracovní list je doprovodným materiálem seriálu Na záchodcích – nabízí základní informace o tom, jak se seriálem můžete pracovat. Najdete zde doplňující informace k tématům, přehled dílů s tématy a obecné poznámky k použití příslušných metodických listů.
Střední škola
Člověk a společnost

Metodický list: Chovejme se k sobě slušně

Míra otevřenosti společnosti vůči sexuálním obsahům se zvyšuje, zvyšuje se ale i míra sexualizovaného násilí a nátlaku. Cílem tohoto listu je doplnit podstatné informace a nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Ideály a realita

Kdo je krásný? Jsem to já? Je to člověk, kterého sleduji na sociálních sítích? Cílem tohoto listu je především nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tématem ideálů, sebelásky, vnímání sebe sama a chování se k druhým. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Klitoris, penis a spol.

Pouhá lekce biologie s popisem pohlavních orgánů v rámci sexuální výchovy nestačí. Cílem tohoto listu je doplnit podstatné informace a nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: LBGTQI+

Kdo a s kým?! Cílem tohoto listu je zorientovat žáky v problematice pohlaví, genderu a sexuální orientace a nabídnout jim prostor pro zamyšlení a diskuzi nad těmito pojmy. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Menstruace a puberta

Tělesné a duševní změny doprovázející nástup a průběh puberty bývají občas těžký oříšek. Cílem tohoto listu je především nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Porno

Sledování porna je dnes dostupnější než kdykoliv v minulosti. Jenže ačkoliv porno není realita, může naši realitu ovlivňovat. Cílem tohoto listu je doplnit podstatné informace a nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: První sex

Kolem tématu prvního sexu panují obavy a také množství falešných představ. Cílem tohoto listu je nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem, zároveň ale také upozornit na některá úskalí a legální rámec situace.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Sex může být fajn

Cílem tohoto listu je nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tématem sexu. Žáci budou pracovat ve skupinách, budou potřebovat volné papíry a běžné psací potřeby. Tento list slouží jako metodický podklad pro vyučující.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

BOZP sexuální výchovy

Můžete tomu říkat sexuální výchova, výchova ke zdraví nebo vztahová či společenská výchova, taky biologie. Pravdou je, že témata sexuální výchovy obsahují kousek od každého a ještě něco navíc. Jak k tomuto tématu přistupovat v hodině? To vám napoví tato metodika.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Transsexualita

Metodický komentář pro učitele střední školy. Jde o doplňkový materiál k pracovnímu listu Transsexualita.
Střední škola
Člověk a společnost

Metodický list: Registrované partnerství vs. manželství

Metodický komentář pro učitele 2. stupně a střední školy k pracovnímu listu Registrované partnerství vs. manželství.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Registrované partnerství vs. manželství

Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. V tomto pracovním listu si žáci procvičí a ověří znalosti spojené s rozdíly mezi registrovaným partnerstvím a manželstvím.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Reálné možnosti OSN

Cílem pracovního listu je vést žáky k pochopení fungování OSN, zejména s akcentem na reálné možnosti organizace. K práci žáci potřebují pracovní list, psací potřeby, přístup k internetu nebo odborné literatuře. Pracovní list obsahuje i úkol, který vypracovávají žáci ještě před zhlédnutím videa.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
40 minut

Pracovní list: Generální tajemník OSN aneb Jak organizace funguje

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům funkci generálního tajemníka OSN, fungování OSN a vést je k vlastnímu zamyšlení. Pracovní list je určen žákům 2. stupně a SŠ. K práci žáci potřebují pracovní list, psací potřeby, přístup k internetu nebo odborné literatuře.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Spojené království a Alžběta II.

Spojené království Velké Británie a Severního Irska vzniklo v roce 1707. Pracovní list je zaměřen na dějiny království i dosud vládnoucí panovnický rod.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut

Článek: Alžběta II.: Královna, která vládnout neměla

Alžběta II. se britskou královnou stát neměla, její otec byl totiž až druhým v následnické linii. Přečtěte si s žáky a studenty o životě nejdéle sloužící panovnice na světě.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Zátopek, člověk a manžel

Pracovní list se zaměřuje na osobní stránku života Emila Zátopka. Pozornost věnujeme jeho osobním vlastnostem, tomu jaký byl člověk, kolega, manžel.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Zátopek, člověk a manžel

Aktivity v metodickém a pracovním listu se zaměřují na osobní stránku života Emila Zátopka. Pozornost věnujeme jeho vlastnostem, tomu jaký byl člověk, kolega a manžel.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Komunální volby ve světle priorit kandidátů / Робочий лист: Вибір кандидатів на місцевих виборах

Pracovní list vede žáky k zamyšlení se nad situací ve vlastní obci, a to v kontextu aktuálních a relevantních témat pro komunální politiku. / Робочий лист пропонує учням поміркувати про ситуацію у їхньому населеному пункті в контексті актуальних й поточних політичних питань на місцевому рівні.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Právo a politologie
Štítek V ukrajinštině

Začleňovací hry pro adaptační skupiny

Začleňovací hry pro adaptační skupiny se snaží vytvořit bezpečný a tvůrčí prostor, ve kterém děti zažijí spolupracující a přátelskou atmosféru. Hry jsou primárně určené pro žáky 2. stupně ZŠ, ale jsou použitelné i pro jiné věkové kategorie.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Čeština jako druhý jazyk

ČT edu nejsou pouze videa

1 137

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání