Pracovní listy člověk a společnost

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-288 z 354

Metodické doporučení: Úvod k projektové práci

Pro mnohé žáky je oblast projektových prací zcela novou, proto je potřeba se intenzivněji věnovat úvodu do tématu. Cílem tohoto metodického doporučení je realizace úvodní hodiny, kdy se žáci mohou zamyslet nad svými zkušenostmi s projekty.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Televizní veřejnoprávní zpravodajství pod lupou

Cílem pracovního listu je motivovat žáky k přemýšlení o hranicích svobody slova v mediálním světě. Úkoly vedou žáky k analyzování konkrétních mediálních obsahů i k obecnějším úvahám o svobodě médií a zpravodajství.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Kniha: Labyrint světa a ráj srdce (22. část)

Přečtěte si část Komenského knihy v jazyce 21. století korespondující s dílem Nový začátek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost

Metodika pro učitele k 15. dílu : Mezi rozkošníky

Vhodné pro žáky 8. a 9. ročníků ZŠ a 1. a 2. ročníků SŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Časová náročnost:
45 minut

Metodické doporučení: Checklist

Pro mnohé žáky může být checklist nástrojem, který je bude motivovat k další práci na projektu. Zároveň slouží jako kontrola práce na projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Televize jako součást života

Cílem pracovního listu je vést žáky k zamyšlení se nad televizí, která je jedním z nejpopulárnějších masmédií, a nad jejím postavením v běžném životě. V rámci úkolů žáci pracují s asociacemi, emocemi i svými návyky spojenými s televizí a přemýšlejí o obecnější roli televize a televizního vysílání.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Prezidenti a média mezi lety 1938 a 1948

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Metodika pro učitele k 16. dílu: Mezi slavnými

Vhodné pro žáky 8. a 9. ročníků ZŠ a 1. a 2. ročníků SŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Rok revoluce, lekce 3

Pracovní list ke třetí lekci námětu Rok revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Metodický komentář k pracovnímu listu: Komunální volby ve světle priorit kandidátů

Metodický komentář pro učitele k pracovnímu listu Komunální volby ve světle priorit kandidátů.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: ČST jako nástroj komunistické propagandy

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům komunistickou propagandu ve vysílání Československé televize a zároveň je motivovat k vlastním úvahám o tématu. Žáci si rozšiřují své znalosti a pracují s konkrétní dobovou ukázkou.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 60. léta

Ačkoliv ČST vysílala už 15 let, ústředním médiem během srpnové okupace roku 1968 bylo rádio. Jak vypadalo televizní vysílání? A odkud se vysílalo?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

ČT edu nejsou pouze videa

1 321 pořadů

1 321

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání