Studio 6

Zpravodajský náskok do vašeho dne. Rozhovory, reportáže, diskuze s odborníky.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Předměty:

Pracovní listy

141 listů

Infografika: Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Bedřich Smetana

Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Hudební výchova

Nové přijímačky 2024: Co se mění?

Systém přijímacího řízení na střední školy se v roce 2024 mění, hlavně co se týče podávání přihlášek a rozřazování žáků na školy. Jak se ve změnách neztratit? A jaké jsou důležité termíny? Odpovědi na všechny podstatné otázky najdete zde.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Na co nezapomenout? Přijímačky krok po kroku

Co dělat týden a den před přijímačkami? Jak co nejlépe začít den D? Vypsali jsme ti všechny praktické věci, na které nesmíš zapomenout, a ještě něco navíc.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Strategie přípravy na přijímačky podrobně

Věcí, které se můžou u přijímaček objevit, je opravdu hodně. Pomůžeme ti sestavit tu správnou strategii učení, se kterou to zvládneš levou zadní.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak se lépe učit a zvládnout přijímačky s lehkostí

Jak se učit efektivně a s větší lehkostí? Jakkoli jsme každý jedinečný, existují techniky a strategie, které efektivně pomáhají v učení prakticky všem. Tady ti je ukážeme.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak zvládnout neúspěch u přijímaček

Nedostal/a jsem se na školu. Znamená to, že jsem hloupý/hloupá? Vůbec ne! Vysvětlíme ti proč a ukážeme, že to není konec světa. Nakonec ti poradíme, jak ze své situace můžeš vytěžit co nejvíc.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak se z toho všeho nezbláznit? Přijímačkový wellbeing

Přijímačky jsou velká a náročná událost, kterou provází často i stres. Jak si zachovat duševní zdraví a zvládnout to celé v pohodě od příprav až po ostrý test? Přesný návod najdeš tady.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Na co si dát pozor při vyplňování přijímačkového testu

Jakou propiskou psát a jak opravit odpověď? Shrnuli jsme pro tebe 6 důležitých pravidel vyplňování záznamových archů u přijímaček, bez kterých se neobejdeš.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Nápady na vánoční besídky ve třídě

Hledáte inspiraci na besídku či předvánoční hodinu? Přinášíme vám tipy na klasické aktivity i na netradiční pojetí adventního období ve škole.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Roční období a svátky
Hudební výchova
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova

Řešení k pracovnímu listu: Technologie 3D tisku

Řešení pracovního listu Technologie 3D tisku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika

Pracovní list: Technologie 3D tisku

V tomto pracovním listu zjistíš, jak 3D tisk funguje, a seznámíš se s používanými materiály. Zjistíš také, že 3D pero je český vynález.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika

Pracovní list: Izraelsko-palestinské vztahy – válka 2023

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Štítek Aktuálně

Pracovní list: Izraelsko-palestinské vztahy - neklidný začátek 21. století

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Metodický list: Rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení

Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list: Losování žáků (no hands up)

Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Vrstevnické hodnocení

Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
20 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům

Přečtěte si o dvanácti komunikačních blocích, které jsou překážkou v další komunikaci: zpomalí, naruší či zastaví oboustrannou komunikaci, která je nezbytná k tomu, aby učitel mohl žákovi pomoci. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Co otevírá komunikaci?

Co otevírá komunikaci s žáky? Jak jim naslouchat? Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Komunikační překážky: Uvážlivé používání chvály

Nejenom výtky a obviňování, ale rovněž chvála může mít protichůdný efekt na dětské a žákovské sebepojetí. Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
10 minut

Úvodní metodika ke školnímu wellbeingu

V úvodní metodice si vysvětlíme, jak s celým okruhem školního wellbeingu pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: 10 principů formativního hodnocení

Dokument představí sedm situací, se kterými se můžete potkat ve "formativní" třídě. Dále přiblíží, co je a co naopak není formativní hodnocení. Materiál vznikl ve spolupráci organizací EDUin a Učitel naživo.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Pro pedagogy
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete metodický list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete pracovní list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak zvládnout studijní zátěž

Pomocí metodického listu poradíte žákům, jak zvládnout studijní zátěž, jak předcházet studijnímu neúspěchu a jakou zvolit efektivní metodu pro podporu učení.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak zvládnout studijní zátěž

Co ve škole může způsobovat stres? A jak se mu dá čelit? Žáci pomocí pracovního listu zjistí, že každý vnímáme stres jinak a také nám ho můžou způsobovat odlišné situace. V cvičeních se zaměříme na metody, které pomohou žákům zvládat stresové situace lépe.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pro pedagogy: Známky, nebo...

Materiál je určen pro učitele, kteří se zamýšlejí nad vlastní výukou a hledají cesty k jejímu zlepšení. Jeho prostřednictvím můžou zreflektovat svůj pohled na problematiku školního hodnocení.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
20 minut

Školní wellbeing: Výroba portfolia 2

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 1

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 2

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 1

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Medailonky: Českoslovenští a čeští prezidenti

Medailonky československých a českých prezidentů s dobovým vyobrazením.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Článek: Spisovatel Milan Kundera

Ve věku 94 let zemřel v červenci 2023 prozaik a esejista Milan Kundera. Jaký byl jeho život, jaká jsou jeho zásadní díla? Přečtěte si s žáky a studenty o jednom z nejvýznamnějších českých spisovatelů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
10 minut

Řešení rozboru díla: Milan Kundera - Žert

Řešení rozboru díla Žert.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Rozbor díla: Milan Kundera - Kniha smíchu a zapomnění

Rozbor díla Kniha smíchu a zapomnění světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Řešení rozboru díla: Milan Kundera - Kniha smíchu a zapomnění

Řešení rozboru díla Kniha smíchu a zapomnění.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Rozbor díla: Milan Kundera - Žert

Rozbor díla Žert světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Milan Kundera – o různočtení

Literární kritik Jiří Brabec ve videu vyjadřuje názor na různé čtení v různých dobách, historik Petr Zídek mluví o možnosti Milana Kundery psát pod pseudonymem…
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k pracovnímu listu: Milan Kundera – o různočtení

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Milan Kundera - o různočtení.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k pracovnímu listu: Paměť podle Kundery

Zde najdete řešení k pracovnímu listu: Paměť podle Kundery
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Paměť podle Kundery

Milan Kundera v románu Ignorance velmi výstižně definuje lidskou paměť… Pracovní list nabídne náhled do života a díla tohoto autora.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Řešení k pracovnímu listu: S M. Balaštíkem o Milanu Kunderovi

Zde najdete řešení k pracovnímu listu: S M. Balaštíkem o Milanu Kunderovi.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení k pracovnímu listu: Kundera jiný než ostatní

Řešení k pracovnímu listu Kundera jiný než ostatní.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: S M. Balaštíkem o Milanu Kunderovi

Milan Kundera má v české literatuře zcela specifické postavení. Přestože v Česku již dlouho nežil a své knihy psal ve francouzštině, je stále považován za nedílnou součást „naší“ literatury…
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Kundera jiný než ostatní

Jen málo spisovatelů je v českém prostředí vnímáno tak rozporně jako Milan Kundera. Debata literárních vědců a dalších osobností se zabývá jinakostí Milana Kundery, která mnohé tak provokuje. Pracovní list nabídne náhled do života a díla tohoto autora.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Řešení k pracovnímu listu: Kniha smíchu a zapomnění

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Kniha smíchu a zapomnění.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Milan Kundera: Kniha smíchu a zapomnění

Knihu smíchu a zapomnění psal Milan Kundera v době, kdy odcházel do jemu tehdy neznámé Francie. Pracovní list nabídne nejen maturantům nahlédnutí do života i díla tohoto velkého autora.
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Nastartovaný mírový proces

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s další fází celého konfliktu – se započatým mírovým procesem na Blízkém východě na počátku 90. let, ale také s geografií oblasti (s pojmy jako je například pásmo Gazy).
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Řešení k pracovnímu listu: Historie počítačů

Řešení pracovního listu Historie počítačů.
Střední škola
Informatika

Pracovní list: Historie počítačů

Co se ti vybaví, když se řeknou roky 1981, 1990 a 2004? Přestavují uvedení prvního osobního počítače typu IBM na trh, publikování první webové stránky a spuštění sociální sítě Facebook. V tomto pracovním listu se s počátky těchto technologií seznámíš podrobněji.
Střední škola
Informatika
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Rozhlas

V roce 1923 začal jako druhý na světě šířit své vysílání Československý rozhlas. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s klíčovými mezníky a událostmi, které jsou spjaty s rozhlasovým vysíláním.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
35 minut

Pracovní list: Kde je příčina konfliktu

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s příčinou vyhrocených izraelsko-palestinských vztahů, jejich vývojem a především pak s postojem okolních arabských států na vznik státu Izrael.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Jak vypadal Cimrman

Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Cimrmanovský humor

Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti. Má to jen jeden háče
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Jára Cimrman poprvé

Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Konec střídání času

Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Jste připraveni odstartovat?

Ověřte si své znalosti o televizní novinařině!
Časová náročnost:
5 minut

Pravidla soutěže Reportéři na startu

Zde najdete kompletní pravidla k soutěži Reportéři na startu.
Časová náročnost:
10 minut

Pracovní list: Rozdělená Ukrajina – od první světové války do rozpadu SSSR

Cílem pracovního listu je pochopení základních historických souvislostí týkajících se dějin Ukrajiny od konce první světové války do rozpadu Sovětského svazu v roce 1991. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Rozdělená Ukrajina – samostatná Ukrajina po roce 1991

Cílem pracovního listu je seznámení se zásadními politickými událostmi na Ukrajině posledních dvaceti let, které předznamenaly současný rusko-ukrajinský konflikt. Kromě přiloženého článku s mapami je hlavním zdrojem informací internet. Pracovní list se primárně určen studentům středních škol.
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Rozdělená Ukrajina – historické souvislosti před rokem 1918

Cílem pracovního listu je seznámení se základními historickými událostmi týkajícími se dějin Ukrajiny před rokem 1918. Klíčové je především pochopení toho, že Ukrajina byla před začátkem invaze v mnoha ohledech skutečně rozdělenou zemí. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Ukrajina očima zpravodaje

Pracovní list má za cíl pochopení složitosti národnostní a jazykové skladby Ukrajiny. Porovnává rovněž původní cíle ruské armády v okamžiku zahájení vojenské agrese a vojenskou situaci z konce ledna roku 2023. Kromě samotného videa lze využít při řešení pracovního listu také internet.
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Ukrajina, země mnoha tváří

Cílem pracovního listu je zmapování základních demografických a hospodářských charakteristik Ukrajiny. Je určen především studentům středních škol.
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Jak natočit reportáž

Příručka pro žáky a učitele, která vás provede vznikem reportáže krok za krokem.

Jak založit školní televizi

Příručka pro žáky a učitele, která vás provede procesem založení školní televize krok za krokem.

Pracovní list: Aralské jezero

Aralské jezero bývalo ještě v 60. letech 20. století čtvrtým největším jezerem světa. Dnes je velká část plochy jezera pryč. Vysychání tohoto jezera je považováno za jednu z největších ekologických katastrof v historii.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Řešení k pracovnímu listu: Aralské jezero

Řešení k pracovnímu listu Aralské jezero.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Řešení k pracovnímu listu: Dusící se Dillí

Řešení k pracovnímu listu Dusící se Dillí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Dusící se Dillí

Indické Nové Dillí patří dlouhodobě mezi nejvíce znečištěná města světa. V některých obdobích je situace ve městě tak vážná, že úřady zavírají školy, zakazují stavební práce nebo omezují automobilovou dopravu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Etický kodex pro učitele

Etický kodex pro učitele upravuje etický rámec práce učitele a dává najevo jeho postavení, přístup a postoje. Učitelům může pomoci v jejich práci při řešení různých školních situací a mohou se na něj odvolat. Kodex má dát učitelům návod, jak se ve škole postavit k výzvám 21. století.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list: Antarktida

První část pracovního listu (úkol č. 1) je zaměřena na vyhledávání informací o Antarktidě. Pracujte s internetem, odbornou literaturou či atlasem. Tuto část zpracujte ještě před sledováním videa. Druhou část pracovního listu (úkol č. 2 a 3) vypracujte v průběhu nebo po sledování videa.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list s řešením: Antarktida

Řešení k pracovnímu listu Antarktida.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list s řešením: Kyberbezpečnost

Řešení k pracovnímu listu Kyberbezpečnost.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika

Pracovní list: Kyberbezpečnost

Pracovní list je určen pro mladší žáky druhého stupně. Jeho cílem je, aby žáci rozuměli nebezpečí počítačových virů a phishingu a věděli, jak se bránit. Pomůcky nejsou potřeba. Pracovní list může posloužit jako inspirace pro hodinu informatiky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika
Časová náročnost:
30 minut

Řešení: Uhádni knihu pod stromečkem: Střední škola

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Uhádni knihu pod stromečkem pro střední školu
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list s řešením: Jižní Amerika

Řešení k pracovnímu listu Jižní Amerika.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Jižní Amerika

V dnešní hodině podrobněji prozkoumáme Jižní Ameriku, na jejímž objevování se významně podíleli také Češi. Hydrolog Bohumír Janský a jeho tým přepsali učebnice zeměpisu, když dokázali, že nejdelší řekou světa není Nil, ale Amazonka.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Řešení: Uhádni knihu pod stromečkem: Pro fajnšmekry

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Uhádni knihu pod stromečkem pro literární fajnšmekry.
Střední škola
ČJ a literatura

Uhádni knihu pod stromečkem: Pro fajnšmekry

Speciální edice Uhádni knihu pod stromečkem pro opravdové literární znalce. Troufnete si paní učitelky a páni učitelé?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Uhádni knihu pod stromečkem: Střední škola

Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení: Uhádni knihu pod stromečkem: 2. stupeň ZŠ

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Uhádni knihu pod stromečkem pro 2. stupeň ZŠ.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Uhádni knihu pod stromečkem: 2. stupeň ZŠ

Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Řešení: Uhádni knihu pod stromečkem: 1. stupeň ZŠ

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Uhádni knihu pod stromečkem pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Uhádni knihu pod stromečkem: 1. stupeň ZŠ

Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Metodický list s řešením: Podnebí Sahary

Řešení k pracovnímu listu Podnebí Sahary.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Podnebí Sahary

Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ. Žáci pracují s atlasem. Úkol 1 je určen k práci před sledováním videa. Úkoly 2 a 3 jsou určené pro práci s videem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Určování krevních skupin / Робочий лист: Визначення груп крові

V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Biologie
Přírodopis
Štítek Materiály v ukrajinštině
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Protektorátní všednost / Робочий лист: Буденність протекторату

Zřízení Protektorátu Čechy a Morava přineslo mnohé změny. Část z nich ještě podmínilo vypuknutí druhé světové války. Některé z nich přežily i konec války a protektorátu. / Завдання на тему «Викладання буднів у протектораті». Частина вибраного розділу Другої світової війни.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Štítek Materiály v ukrajinštině
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Pražské jaro / Робочий лист: Празька весна

Události srpna 1968 na dlouhá léta změnily vnímání sovětského vojáka. Події серпня 1968 року на довгі роки змінили уявлення про радянського солдата.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Štítek Materiály v ukrajinštině
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: 3D tisk

Pracovní list doplňuje video o 3D tisku. Obsahuje několik tvořivých úkolů. Jeden z úkolů je návodem na tvorbu 3D obrázků. Pracovní list je určen žákům 3.–5. tříd. Potřebnými pomůckami je pravítko a tužka.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Informatika
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Dante Alighieri

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Italská literatura, jejímž cílem je přispět k poznání literatury, která je hostem pražského knižního veletrhu Svět knihy 2022.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Povodně 2002 (řešení pro učitele)

Pracovní list se věnuje nejničivějším povodním v novodobých dějinách, které postihly Česko v létě roku 2002.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Povodně 2002

Pracovní list se věnuje nejničivějším povodním v novodobých dějinách, které postihly Česko v létě roku 2002.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Bezpečnost a NATO / Робочий лист: Безпека та НАТО

Přečtěte si níže uvedené situace a rozhodněte, zda by mělo NATO přispět k jejich řešení. Své rozhodnutí zdůvodněte. / Прочитайте нижче наведені ситуації та вирішіть, чи слід НАТО внести свій внесок у їх вирішення. Поясніть своє рішення.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Materiály v ukrajinštině
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Úvod do robotiky

Co si vybavíš, když se řekne robot? Možná váš domácí vysavač, kuchyňského robota nebo třeba výrobní linka automobilů. V tomto pracovním listu se s různými druhy robotů blíže seznámíš, uvidíš kolaborativního robota a poznáš funkci některých čidel, pomocí nichž se robot orientuje v prostoru.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Úvod do robotiky, Řešení

Řešení k pracovnímu listu Úvod do robotiky. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Časová náročnost pracovního listu cca 30 minut (délka všech tří videí cca 10 min.). Při využití vlastních robotů v úlohách 3 a 4 je vhodné pracovnímu listu věnovat celou vyučovací hodinu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: UNESCO v ČR / Робочий лист: ЮНЕСКО в Чехії

Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Робочий лист для учнів 2 класу початкової школи та старшокласників
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Štítek Materiály v ukrajinštině

Prezentace: NATO

Prezentace od asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Metodický list: NATO

Metodický list asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Pracovní list: NATO

Pracovní list asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Příručka pro školy v době katastrofické události

Příručka, kterou připravil Národní ústav duševního zdraví ve spolupráci s MŠMT, vznikla jako zdroj informací pro pedagogy základních a středních škol.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Člověk a společnost
O vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání

Reakce dětí na katastrofickou událost - ukrajinsky

Podpůrný materiál Centra Locika v ukrajinštině v reakci na válku na Ukrajině.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Jak mluvit s dětmi o válce - ukrajinsky

Podpůrný materiál Centra Locika v ukrajinštině.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Zeměpis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Tipy pro dospívající: Jak pracovat se strachem z války?

Jak můžete pomoci adolescentům s válkou na Ukrajině. Co můžete jako učitelé udělat? Tento leták vznikl v rámci výuky na Katedře psychologie FSS MU.
Střední škola
O vzdělávání

Jak můžete pomoci dětem na prvním stupni

Jak můžete pomoci dětem na prvním stupni. Co můžete jako učitelé udělat? Tento leták vznikl v rámci výuky na Katedře psychologie FSS MU.
1. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak můžete pomoci pro dětem na druhém stupni

Jak můžete pomoci dětem na druhém stupni. Co můžete jako učitelé udělat? Tento leták vznikl v rámci výuky na Katedře psychologie FSS MU.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak můžete pomoci dětem v mateřské školce

Jak můžete pomoci dětem v mateřské školce. Co můžete jako učitelé udělat? Tento leták vznikl v rámci výuky na Katedře psychologie FSS MU.
Předškolní
O vzdělávání

Desatero zásad komunikace s rodičem z odlišného kulturního prostředí

Metodický materiál, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného kulturního prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Adaptační koordinátor na základní škole

Doprovodný metodický materiál, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného kulturního a jazykového prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Krabička první záchrany pro učitele - první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě

Doprovodný materiál, který je určen primárně učitelům základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného jazykového prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem

Doprovodný materiál, který je určen primárně učitelům základních a středních škol. Cílem tohoto průvodce poskytnutého META, o.p.s. je zpřehlednit, a zejména usnadnit ředitelům a učitelům základních škol proces začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do ZŠ.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Zprávičky: Jak se o sebe postarat během konfliktu na Ukrajině

Zprávičky radí dětem, jak se o sebe postarat během konfliktu na Ukrajině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Reakce dětí a adolescentů na katastrofickou událost

Doprovodný materiál z centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Zeměpis
Člověk a společnost

Jak mluvit s dětmi o válce

Podpůrný materiál z centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Zeměpis
Člověk a společnost

Pracovní list: Určování krevních skupin - pro učitele

Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Biologie
Přírodopis

Pracovní list: Určování krevních skupin

Pracovní list je primárně určen pro studenty středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Biologie
Přírodopis

Jak se slavily Vánoce za první republiky

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v Československu za první republiky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Jak se slavily Vánoce za druhé světové války

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v Československu za druhé světové války.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Jak se slavily Vánoce v socialistickém Československu

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v socialistickém Československu do doby normalizace.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Ochránce: 12 ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce - publikace

Publikace Step by Step ČR a Gender Studies, o.p.s. nabízí učitelům konkrétní nástroje, jak ve svých třídách vytvářet férové prostředí a poskytovat všem dětem stejné příležitosti k učení. 12 metod, které umožňují vyučujícím lépe rozpoznávat a poskytovat příležitosti pro učení.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list pro 1. stupeň ZŠ: Učitel národů I

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Učitel národů, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list pro 1. stupeň ZŠ: Učitel národů II

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Učitel národů, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Geocaching: Slovníček pojmů

Slovníček pojmů vztahujících se ke geocachingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Zápisník z cest: Hlavní město Praha

Zápisník z cest je součástí letního námětu Za poklady Česka s ČT edu. Vyrazte s námi na lov kešek do hlavního města Prahy!
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Všední dny v Protektorátu: Protektorátní všednost

Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Všední dny v Protektorátu: Protektorát

Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pro učitele: Nehmotné dědictví UNESCO v ČR

Doplňková materiál pro učitele 2. stupně a střední školy k pracovnímu listu Nehmotné dědictví UNESCO v ČR. Obsahuje řešení.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Nehmotné dědictví UNESCO v ČR

Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Zabývá se nehmotným dědictvím UNESCO v České republice (verbuňk, jízda králů, masopust).
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Poznámky katalánského cestujícího v českém překladu

Poznámky katalánského cestujícího v českém překladu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Střední škola
Dějepis

Poznámky katalánského cestujícího ve španělském originálu

Poznámky katalánského cestujícího ve španělském originálu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Střední škola
Dějepis