Archiv ČT24

Tematické sestřihy z Československých filmových týdeníků a archivu zpravodajství ČT k aktuálním společenským a politickým otázkám.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Předměty:

Pracovní listy

145 listů

Jak mohou rodiče pomoci svým dětem vyrovnat se s následky mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak komunikovat s dětmi před povodněmi

Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Desatero proti strachu, panice a úzkostem

Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Reakce dětí na katastrofickou událost

Děti zažívají různé emoční stavy jako důsledek katastrofy, které byly svědky. Máme pro vás přehled možných reakcí, které připravilo Centrum LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak mluvit s dětmi o mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak komunikovat s dětmi, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Pracovní list: První novoroční projev Miloše Zemana / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: První novoroční projev Václava Klause / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: První novoroční projev Václava Havla / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Zápotockého / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Edvarda Beneše / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Ludvíka Svobody / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Novotného / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Projev T. G. Masaryka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Novoroční projev Gustáva Husáka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Emila Háchy / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vánoční projev Klementa Gottwalda / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Euro a já, občan České republiky

Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Euro, mít či nemít?

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si různých rovin souvisejících s přijetím jednotné měny Evropské unie. Žáci pracují s odbornými informacemi, propojují je s aktuálním děním ve společnosti, politickým prostředí a v neposlední řadě se nad tématem sami zamýšlí.
Střední škola
Člověk a společnost

Infografika: Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Devatero mediální výchovy

Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Medailonky: Českoslovenští a čeští prezidenti

Medailonky československých a českých prezidentů s dobovým vyobrazením.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Sto lidí, sto emocí

Tématem pracovního listu jsou emoce a jeho cílem je vést žáky k pochopení, že cítit a prožívat nemusejí všichni lidé stejně. Úkoly čerpají z reálných situací každodenního života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: ČST jako nástroj komunistické propagandy

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům komunistickou propagandu ve vysílání Československé televize a zároveň je motivovat k vlastním úvahám o tématu. Žáci si rozšiřují své znalosti a pracují s konkrétní dobovou ukázkou.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Článek: Vysílání ČST v 70. a 80. letech

Jak se postupně rozšiřovala místa, odkud Československá televize vysílala? Kdy se začalo vysílat barevně? A co to byla huliza?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Článek: Československá televize a StB

Jak využívala vládnoucí strana televizi k šíření propagandy? A co se dělo během listopadových dní roku 1989?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Televizní zpravodajství včera, dnes a zítra

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si vývoje televizních zpravodajských relací z hlediska obsahu, formy zpracování či vlivu politického uspořádání státu. Žáci při plnění úkolů objevují dílčí souvislosti a vyjadřují svůj názor.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Televizní veřejnoprávní zpravodajství pod lupou

Cílem pracovního listu je motivovat žáky k přemýšlení o hranicích svobody slova v mediálním světě. Úkoly vedou žáky k analyzování konkrétních mediálních obsahů i k obecnějším úvahám o svobodě médií a zpravodajství.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Historie ČST v důležitých datech

Jaké byly nejdůležitější milníky Československé televize? Kdy se spustil druhý program a od kdy se vysílá barevně?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 70. a 80. léta

Víte, co byla Charta 77? A kde jsou Kavčí hory, sídlo České televize?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 60. léta

Ačkoliv ČST vysílala už 15 let, ústředním médiem během srpnové okupace roku 1968 bylo rádio. Jak vypadalo televizní vysílání? A odkud se vysílalo?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Televize napříč dekádami, 50. léta

Československá televize zahájila své vysílání 1. května roku 1953. Víte, odkud vysílala? A víte, co byla CIC?
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: 17. listopad

Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Vztah prezidentů a médií: Normalizace 1968–1989

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis

Vztah prezidentů a médií: První republika

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Muž revoluce

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a medií, aneb "Děkujeme, odejděte"

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Mezi druhou republikou 1938 a únorem 1948

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Stalinismus 1948–1957

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Vztah prezidentů a médií: Postupné tání 1957–1968

Jaký vztah měli čeští a českoslovenští prezidenti k médiím? Podívejte se do medailonků vytvořených autory podcastu Přepište dějiny.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a „Děkujeme, odejděte“

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti, média a muž revoluce

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti a média během První republiky

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti a média mezi lety 1938 a 1948

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Prezidenti, média a normalizace

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a postupné tání

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Prezidenti, média a stalinismus

Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Analýza projevu A. Zápotockého, který vyhlašuje pětiletku

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza projevu Václava Havla v Kongresu USA

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza osudového Gottwaldova projevu

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza novoročního projevu Václava Klause v roce 2013

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza projevu Ludvíka Svobody po smrti Jana Palacha

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza velikonočního projevu Miloše Zemana

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Analýza projevu A. Zápotockého v Ostravě

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Národní divadlo / Робочий лист: Національний театр

Národní divadlo je možná nejvýraznějším symbolem národní kultury 19. století. / Національний театр – це, мабуть, найзначніший символ національної культури ХІХ століття.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Článek: Devět minut od zlata

Přečtěte si článek o prvním finále mistrovství světa ve fotbale, ve kterém Čechoslováci vybojovali stříbro.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Článek: Masopustovu jízdu za zlatem zastavili až Brazilci

Přečtěte si článek o druhém a zatím posledním finále mistrovství světa, do kterého se Čechoslováci probojovali.
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Komunistická propaganda

Termínem propaganda se dříve označovalo šíření či podporování nějaké myšlenky. Až dvacáté století, a zejména nacistický a komunistický režim, dalo termínu nový negativní obsah. Jaké způsoby používala komunistická propaganda?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Důležité písně v historii (řešení)

Pracovní list Důležité písně v historii slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Důležité písně v historii

Pracovní list Důležité písně v historii slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Jan Ámos Komenský / Робочий лист: Ян Амос Коменський

Jan Ámos Komenský je dodnes považován za jednoho z největších českých myslitelů a pedagogů. Ne nadarmo se mu říká „učitel národů“. / Ян Амос Коменський досі вважається одним із найвидатніших чеських мислителів і просвітників. Недарма його називають «вчителем народів».
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Přírodověda Vlastivěda
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Protektorátní všednost / Робочий лист: Буденність протекторату

Zřízení Protektorátu Čechy a Morava přineslo mnohé změny. Část z nich ještě podmínilo vypuknutí druhé světové války. Některé z nich přežily i konec války a protektorátu. / Завдання на тему «Викладання буднів у протектораті». Частина вибраного розділу Другої світової війни.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: "NEJ“ ve světě z Česka (řešení)

Pracovní list "NEJ“ ve světě z Česka slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
35 minut

Pracovní list: "NEJ“ ve světě z Česka

Pracovní list "NEJ“ ve světě z Česka slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
35 minut

Pracovní list: „NEJ“ stavby moderní architektury v ČR (řešení)

Pracovní list „NEJ“ stavby moderní architektury v ČR slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: „NEJ“ stavby moderní architektury v ČR

Pracovní list „NEJ“ stavby moderní architektury v ČR slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Rostou! (řešení)

Pracovní list Rostou! slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
40 minut

Pracovní list: Rostou!

Pracovní list Rostou! slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Jan Amos Komenský: škola jako hra (řešení)

Pracovní list Jan Amos Komenský: škola jako hra slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Jan Amos Komenský: škola jako hra

Pracovní list Jan Amos Komenský: škola jako hra slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Zátopek ...když nemůžeš, tak přidej! (řešení)

Pracovní list Zátopek ...když nemůžeš, tak přidej! slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Zátopek ...když nemůžeš, tak přidej!

Pracovní list Zátopek ...když nemůžeš, tak přidej! slouží jako doplňkový materiál k výuce žáků a studentů z ciziny. Pracovní list poskytl odborný časopis Ahoj.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Čeština jako druhý jazyk
Štítek Čeština jako druhý jazyk
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Vznik ČSR / Робочий лист: Створення Чехословаччини

Zhlédněte příběh z novodobých českých dějin o vzniku Československé republiky a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Перегляньте відеооповідання з сучасної чеської історії про створення Чехословацької Республіки, а потім виконайте наступні завдання у робочому листі
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Velká Morava / Робочий лист: Велика Моравія

Zhlédněte příběh ze starých českých dějin o Velké Moravě a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Подивіться відеооповідання з давньочеської історії про Велику Моравію, а потім виконайте наступні завдання в робочому листі.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Pražské jaro / Робочий лист: Празька весна

Události srpna 1968 na dlouhá léta změnily vnímání sovětského vojáka. Події серпня 1968 року на довгі роки змінили уявлення про радянського солдата.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Významné postavy českých dějin / Робочий лист: Відомі особистості чеської історії

České dějiny jsoupříběhem mnoha bezejmenných osob i významných postav, které je utvářely. Podívejme se na některé z nich. Чеська історія – це історія багатьох безіменних особистостей та видатних діячів, які її сформували. Погляньмо на деяких з них.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Ryby /Робочий лист: Риби

V pracovním listu si žáci procvičí, podle jakých znaků rozeznáváme ryby dravé a nedravé, a dokážou vyjmenovat některé hlavní zástupce obou těchto skupin. / У робочому листі учні дізнаються, як розрізняти хижих та нехижих риб, зможуть назвати основних представників обох груп.
2. stupeň ZŠ
Přírodopis
Štítek V ukrajinštině

Pracovní list s řešením pro učitele: Ryby

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Ryby.
2. stupeň ZŠ
Přírodopis

Pracovní list: Ryby

V pracovním listu si žáci procvičí, podle jakých znaků rozeznáváme ryby dravé a nedravé, a dokážou vyjmenovat některé hlavní zástupce obou těchto skupin.
2. stupeň ZŠ
Přírodopis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Povodně 2002 (řešení pro učitele)

Pracovní list se věnuje nejničivějším povodním v novodobých dějinách, které postihly Česko v létě roku 2002.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Povodně 2002

Pracovní list se věnuje nejničivějším povodním v novodobých dějinách, které postihly Česko v létě roku 2002.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Svatý Václav / Робочий лист: Святий Вацлав

Svatý Václav je znám nejen jako jeden z prvních panovníků českého státu, patron naší země i symbol české státnosti. Святий Вацлав відомий не лише як один із перших правителів Чеської держави, покровитель країни та символ чеської державності.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Rudolf II. / Робочий лист: Рудольф II

Za vlády Rudolfa Habsburského se Praha opět stala sídelním městem císaře Svaté říše římské. Stala se i centrem vědy a umění. / Під час правління Рудольфа Габсбурга Прага знову стала резиденцією імператора Священної Римської імперії. Стала також центром науки і мистецтва.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Přírodověda Vlastivěda
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Přemysl Otakar II. / Робочий лист: Пршемисл Отакар II

Přemysl Otakar II. patřil ve své době k nejmocnějším panovníkům Evropy. / Пршемисл Отакар II був одним із наймогутніших правителів Європи свого часу.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Dějepis
Přírodověda Vlastivěda
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Jan Hus / Робочий лист: Ян Гус

Jan Hus byl významný teolog, kazatel a reformátor církve na přelomu 14. a 15. století. / Ян Гус був великим богословом, проповідником та реформатором церкви на рубежі 14 та 15 століть.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Bezpečnost a NATO / Робочий лист: Безпека та НАТО

Přečtěte si níže uvedené situace a rozhodněte, zda by mělo NATO přispět k jejich řešení. Své rozhodnutí zdůvodněte. / Прочитайте нижче наведені ситуації та вирішіть, чи слід НАТО внести свій внесок у їх вирішення. Поясніть своє рішення.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Česká republika je součástí EU / Робочий лист: Чехія є частиною ЄС

Tento materiál by měl sloužit ke zpestření výkladu o Evropské unii. / Цей матеріал має допомогти краще зрозуміти, що таке Європейський Союз.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Česká republika je součástí EU

Tento materiál by měl sloužit ke zpestření výkladu o Evropské unii. Žáci poznají rozdíl mezi Evropou a Evropskou unií, dokážou vysvětlit základní principy, symboly a znaky evropského společenství a jsou schopni vyjmenovat, které státy jsou dnes jeho součástí. Určeno pro žáky 2. stupně.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Karel IV. / Робочий лист: Карл IV.

Karel IV., asi nejslavnější český král a zároveň římskoněmecký císař, zdědil po otci rozhodnost, bystrost a světový rozhled. / Карл IV, напевно, найвідоміший чеський король і водночас римсько-німецький імператор, успадкував від батька рішучість, проникливість та світогляд
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Karel jako stavitel / Робочий лист: Карел як будівельник

Pracovní list o Karlu IV. a stavbách, které nechal postavit. / Робочий аркуш про Карла IV. і споруди, які він побудував.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Země EU a jejich hodnoty

V pracovním listu si žáci procvičí znalosti o Evropské unii (EU). Dokáží vyjmenovat, které země do tohoto evropského společenství patří, a objasnit hodnoty a zásady EU. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Pomůcky: pracovní list, internet, psací potřeby.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Význam EU v každodenním životě

V tomto pracovním listu si žáci uvědomí důležitost Evropské unie (EU) v každodenním životě. Jaký přínos má EU pro každého z vás? Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Pomůcky: pracovní list, internet, psací potřeby.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Lidice / Робочий лист: Лідиці

Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka / Завдання на тему Лідіце. Частина вибраного розділу Другої світової війни
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Československý odboj - Tři králové / Завдання: Чехословацький опір - Три королі

Pracovní list k československému hnutí odporu. Část vybrané kapitoly Druhé světová válka. / Завдання на тему Чехословацького Руху Опору. Частина вибраного розділу Другої світової війни
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Cestujeme po EU

Pracovní sešit pro žáky na 1. stupni, který je hravou formou seznámí s jednotlivými zeměmi Evropské unie a procvičí jejich dosavadní znalosti.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Poznáváme Evropu

Pracovní sešit pro žáky na 1. stupni, který je hravou formou seznámí s jednotlivými zeměmi Evropské unie.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Prezentace: Představení Evropské unie

V této prezentaci se žáci seznámí se strukturou i historií Evropské unie.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Co víte o EU?

V tomto pracovním listu si studenti procvičí znalosti o Evropské unii.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Vznik Evropské unie

V tomto pracovním listu si studenti připomenou a procvičí znalosti o historii EU.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Československý odboj: František Moravec

Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Nacistické masakry

Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Lidice

Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

9. Pracovní list. Závěrečné shrnutí

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

5. Pracovní list: Kolektivizace tehdy a dnes

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

4. Pracovní list: Vzpomínka na kolektivizaci

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
10 minut

2. Pracovní list: Sabotáž a zneužití lidového družstva

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

8. Pracovní list: Sjezd JZD v roce 1989

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

7. Pracovní list: Sjezd JZD 1984

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

3. Pracovní list: Navracení pozemků

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

6. Pracovní list: Celostátní sjezd družstevníků

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

1. Pracovní list: Vyhlášení pětiletky

Pracovní list k námětu do výuky Proměny obrazu družstevního rolníka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Prezentace: NATO

Prezentace od asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Metodický list: NATO

Metodický list asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Pracovní list: NATO

Pracovní list asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd - Občankáři. Materiál je součástí lekce k tématu Severoatlantické aliance.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Globální rozvojové vzdělávání

Jak se slavily Vánoce za první republiky

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v Československu za první republiky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Jak se slavily Vánoce za druhé světové války

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v Československu za druhé světové války.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Jak se slavily Vánoce v socialistickém Československu

Doprovodný materiál k archivním videím o tom, jak se slavily Vánoce v socialistickém Československu do doby normalizace.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Václav Havel: Politik

Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel po roce 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Václav Havel: Nepolitická politika

Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel po roce 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Jaroslav Vrchlický: Vánoce

Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
15 minut

Petr Šabach: A nakonec Vánoce

Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
15 minut

Jan Neruda: Balada štědrovečerní

Pracovní list je určen pro žáky 5.-9 škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
10 minut

Božena Němcová: Vánoce v Babičce

Pracovní list je určen pro žáky 5.-9. tříd základních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
15 minut

Alois a Vilém Mrštíkové: Rok na vsi

Pracovní list je určen pro žáky 5.-9. tříd základních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
15 minut

Literární luštění: Vánoční detektivky 2

Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
10 minut

Literární luštění: Vánoční detektivky 1

Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Časová náročnost:
10 minut

K. J. Erben: Štědrý den

Pracovní list je určen pro žáky 5.-9. tříd základních škol. Cílem je jednak upozornit na vánoční motivy v dílech různých autorů, jednak přinést také trochu zábavy a o Vánocích v literatuře se také něco dozvědět.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Bruslení v zimě

Pracovní list k samostatné práci pro 1. stupeň ZŠ. Procvičování znalostí o bezpečném bruslení v zimním období.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Všední dny v Protektorátu: Protektorátní všednost

Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Všední dny v Protektorátu: Protektorát

Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Československý odboj: Tři králové

Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Československý odboj: Kdo byl kdo

Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Československý odboj: Josef Mašín

Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis