Okruh pro:

Emoce a prožitky

Pojmenování vlastních pocitů a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce je, aby se žáci naučili uvědomovat si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi pracovat ve smyslu jejich zvládání. Při vzájemném sdílení vlastních nálad a pocitů se žáci učí vzájemně si naslouchat. Zjišťují, že stejná situace může vyvolat u různých lidí různé pocity, které jsou stejně cenné a nezpochybnitelné. Žáci se učí nehodnotit, nesrovnávat, ale prostě přijmout to, že někdo může mít úplně jiný pocit než on sám. Zároveň práce s emocemi může učiteli poskytnout o žácích cenné informace, pomoci mu s utvářením pozitivního klimatu třídy a s navozením pocitu důvěry.

Pro každý měsíc školního roku je určena jedna karta, tedy jedna emoce nebo prožitek. Karty najdete pohromadě v námětu Úvod do emocí a…

Emoce a prožitky

Náměty do výuky

Nejsledovanější videa

5 videí
Zobrazit další videa

Nejstahovanější pracovní listy

14 listů

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emocích a prožitcích

Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Pro pedagogy
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Zobrazit další pracovní listy

ČT edu nejsou pouze videa

987

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání