Drogy

Alkohol, kratom, marihuana nebo tvrdé drogy? Jak se zachovat, když se návykové látky objeví ve škole, kolem ní nebo doma?

Pedagog

Zjistil/a jsem, že se ve škole mezi žáky objevují návykové látky

Ať už legální (alkohol, kratom), nebo nelegální (marihuana, pervitin). Je to citlivá situace, která zasahuje nejen jednotlivce, ale i celé prostředí školy.

  • Co můžete dělat?

    • arrow-right

      Oznamte svá zjištění vedení školy. Je důležité, aby o situaci věděl/a ředitel/ka.

    • arrow-right

      Také se obraťte na metodika prevence na vaší škole a situaci s ním proberte. Ten by měl mít připravený krizový plán školy a navrhnout další kroky.

    • arrow-right

      Ve spolupráci s preventistou, případně nízkoprahovým zařízením ve vašem městě zorganizujte hodinu, kdy budou mít žáci možnost se k celé situaci vyjádřit a kde pochopí reálná rizika těchto látek.

    • arrow-right

      Mluvte se třídou otevřeně, ne pomocí zastrašování. Vytvořte prostor, kde žáci můžou mluvit o svých zkušenostech a názorech.

    • arrow-right

      Berte na vědomí, že běžné „protidrogové" besedy mají malý efekt. To, co funguje, je dlouhodobá a kontinuální práce – programy, které se k tématu vracejí, posilují dovednosti žáků a rozvíjejí jejich schopnost odolávat tlaku vrstevníků.

Kam se mohu obrátit?

Materiály pro mé vzdělávání

Metodika pro učitele: Drogy –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Jak pracovat se třídou

Metodika je určena učitelům a poskytuje ucelený přehled postupů v situacích, kdy je zjištěno, že žák užívá návykové látky. Zdůrazňuje význam primární prevence, předkládá modelové situace, a doporučení pro adekvátní komunikaci se žákem.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Příručka pro učitele: Rizikové chování dětí a jeho právní dopady

Příručka se zaměřuje na problematiku rizikového chování dětí a dospívajících. Poskytuje rodičům i pedagogům přehled o nejčastějších formách rizikového chování, jejich příčinách a možnostech prevence, a nabízí praktické rady, jak děti vést k bezpečnějším a zdravějším volbám. Příručku vytvořila Martina Jindrová.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodika: Práce s dětmi v oblasti primární prevence rizikových jevů

Metodika pro rodiče a učitele nabízí aktivity a strategie prevence užívání návykových látek u dětí od 4 do 15 let, včetně pracovních listů a námětů na spolupráci s rodinou. Metodiku vytvořila Lenka Skácelová.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodické doporučení MŠMT k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních

Materiál určený primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy je pomoci porozumět, předejít a eliminovat riziková chování jako je šikana, užívání drog a další.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Výuková videa

ČT edu nejsou pouze videa

1 326 pořadů

1 326

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání