Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Dělitelnost přirozených čísel.
Cílem pracovního listu je objasnit základní pojmy dělitelnosti a usnadnit jejich procvičení na konkrétních příkladech. Zaměřuje se na určování dělitelnosti celých čísel bez nutnosti písemného dělení a využití znaků dělitelnosti.
Pracovní list je určen žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky. Navazuje na pracovní list Dělitelnost přirozených čísel – slovní úlohy, který umožňuje další prohloubení znalostí prostřednictvím praktických úloh.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Středová souměrnost.
Cílem je seznámit žáky se středovou souměrností, jejím středem, středově souměrnými útvary a jejich konstrukcí.
Pracovní list je určen především žákům 7. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Osová souměrnost.
Cílem je seznámit žáky s osovou souměrností, osou souměrnosti, osově souměrnými útvary a jejich konstrukcí.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem tohoto pracovního listu je upevnit a rozšířit znalosti dělitelnosti přirozených čísel prostřednictvím slovních úloh.
Žáci se budou učit pracovat s textem, vyhledávat relevantní číselné údaje, analyzovat je a volit vhodný postup pro jejich řešení.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale může sloužit i žákům 9. tříd jako příprava na přijímací zkoušky.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - větrné.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Tato aktivita rozvíjí jemnou motoriku, zrakové vnímání a logické myšlení dětí. Jejich úkolem je správně přiřadit barevné knoflíky na kabát podle daných pravidel.
Tyto pracovní listy pomáhají dětem procvičit téma oblečení pomocí různých úkolů, jako je výběr vhodného oblečení na zimu, určování počtu slabik, grafomotorické cvičení, hledání stejných obrázků a znázornění barevné posloupnosti. Podporují jemnou motoriku, zrakové vnímání, jazykové dovednosti a logické myšlení
Hra zaměřená na prostorovou orientaci, rozvoj jazykových a kooperativních dovedností. Děti se pohybují po herním plánu podle zadání a určují druh oblečení na cílovém políčku. Hru lze hrát i ve dvojici, kdy jedno dítě pomocí prostorových pokynů navádí druhé k cíli.
Aktivita zaměřená na hledání stejných ponožek a jejich připevňování pomocí kolíčků na prádelní šňůru. Děti si tak procvičí zrakové vnímání, logické myšlení a jemnou motoriku.
Děti mají za úkol roztřídit oblečení podle vhodnosti pro různé typy počasí, zároveň vysvětlit své volby a popsat účel jednotlivých kusů oblečení. Cílem aktivity je rozvoj logického myšlení, řečových a jazykových dovedností.
Tato hra spočívá v hledání dvojice mezi obrázky svetrů a jejich vzorů, čímž rozvíjí logické myšlení, zrakové vnímání a slovní zásobu spojenou s oblečením a barvami.