Pracovní list se věnuje influencerům a jejich působení na sociálních sítích. Žáci po zhlédnutí videa a následné práci s otázkami přemýšlejí o obsahu, se kterým se v online prostředí setkávají a posuzují tvorbu oblíbených tvůrců včetně způsobů jejich výdělku.
Průvodce CERMAT testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce CERMAT testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Pomocí aktivit zaměřených na vnímání veřejného prostoru vede pracovní list žáky a žákyně k rozlišování mezi vandalismem, graffiti a street artem. Rozvíjí jejich schopnost formulovat vlastní názory, posuzovat estetickou i funkční hodnotu městských prvků a navrhovat řešení projevů vandalismu.
Pracovní list vede žáky a žákyně k rozvoji porozumění pojmů vandalismus, graffiti, street art, umělecké dílo. Na základě videa se seznamují s pouličním umělcem Banksym, problematikou graffiti a tvorbou hodnoty uměleckého díla. Úkoly podporují kritické myšlení a reflexi vlastního postoje k okolí.
Pracovní list vychází z němých filmových záběrů zachycujících příjezd prezidenta Masaryka do Československa v prosinci 1918. Žáci budou pracovat vedle filmových materiálů také s komunikací ohledně organizace celého uvítání, která směrem k veřejnosti probíhala prostřednictvím dobového tisku.
Cílem pracovního listu je přiblížit žákům dobový význam bitvy na Bílé Hoře, tak jak ji vnímali obyvatelé vznikajícího Československa. Vyzkouší si detailní analýzu krátkého úryvku němého filmu a ze dvou článků z Národních listů zjistí, jaký význam měla Bílá Hora pro československou společnost.
Žáci se v pracovním listu zaměří na paměť míst zobrazených na němých filmových záběrech z 28. října 1918. Vyzkouší si skupinové plnění úkolů a zamyslí se nejen nad dobou vznikající první republiky, ale také nad současností.
Pracovní list je založen na práci s němými záběry z návratu vojáků z 28. pluku do Československa, jejich vlak dorazil na Wilsonovo nádraží 4. listopadu 1918. Žáci si vyzkouší roli dobového novináře a mají možnost porovnat svou práci s dobovou reportáží, která vyšla v Národních listech.
Pracovní list vychází z němých filmových záběrů zachycující příjezd prezidenta Masaryka do Československa v prosinci 1918. Kromě filmových materiálů pracuje také s dobovou reportáží a novinovými titulky ze dne Masarykova příjezdu.