Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s adventními trhy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Tento pracovní list je navržen tak, aby byl použit ve spojení s videem o adventu a adventních trzích, protože některá cvičení na něj přímo odkazují. Jednotlivé úkoly na sebe nemusejí nutně navazovat a umožňují formulaci individuálních odpovědí.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se sametovou revolucí. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí skloňování slabých podstatných jmen.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří začínají se sebereflexí. Pomůže zjistit postoj k jednotlivým aspektům učitelství a ukáže oblasti, ve kterých je potřeba se prioritně rozvíjet.
Seznámíme se s pojmem samizdat a zjistíme, co vedlo tvůrce odejít do undergroundu. Podíváme se na to, jaké způsoby vyjadřování a média používali a jak cenzura a technické možnosti ovlivnily předávání informací
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.