Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Najdeme ho na obličeji Sazinka, na střechách, komínech i mracích. Připravená omalovánka má svou předlohu. Veďte žáky k tomu, aby si všímali, že není černá jako černá a že v různé hustotě linií vidíme různé stupně šedé.
Harmonikový pejsek na motivy Večerníčku Štaflík a Špagetka. Motiv postavy, která natahuje své tělo, lze nalézt v mnoha
dětských pohádkách, například také u medvědů od Kolína ze snímku Pojďte pane, budeme si hrát nebo i v americkém
animovaném filmu Úžasňákovi.
Podívejte se s žáky na legendární večerníček O skřítku Racochejlovi a následně zpracujte úkol do výtvarné výchovy podle instrukcí v pracovním listě. Žáci mají nakreslit průzor skrze kouzelný les a křoví podle výtvarníka večerníčků Zdeňka Smetany. Aktivita je určena pro žáky 1. stupně ZŠ.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
Dnešní telefony už dávno nemusí být na kabelu, takže autoři předpověděli nástup mobilů. Umělá inteligence, které řeknete přání, vám ho vyplní v podobě textu, obrázku nebo videa. V současné době klademe důraz na etiku práce s umělou inteligencí. V tomto pracovním listu veďme žáky k etičnosti jejich přání.
Pracovní list nabízí žákům možnost přemýšlet nad slovním spojením celní válka. Pojmu z oblasti diplomacie, ekonomie a světového obchodu se pokusí porozumět na příkladu situace z dubna 2025, kdy americký prezident Donald Trump přišel se silně protekcionistickými návrhy ve snaze posílit výrobu v USA.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožní žákům objevit přítomnost železa
v cereáliích pomocí magnetu. Aktivita rozvíjí schopnost žáků provádět experimenty
a vyvozovat závěry na základě pozorování.