Pracovní listy do výchovy ke zdraví

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 174
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Povídáme si o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Povídáme si o emoci: Zklamání

Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Strach

Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metoda pětilístek: Zdravé zuby

V tomto pracovním listě a prostřednictvím videa se děti budou věnovat problematice zubů. První cvičení obsažené v PL je zaměřené na slova příbuzná se společným kořenem. Poslední cvičení je věnováno metodě „pětilístku“. Pracovní list je vhodný pro 3.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Správná zubní prevence

Na tento pracovní list budou děti potřebovat lepidlo a nůžky. Odkazuje na to, jak si správně čistit zuby. Vhodné je, aby si děti vystřihly oranžový kartáček s pastou a předvedly na obrázku ostatním, jak si správně podle videa čistit zuby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se připravit na návštěvu u zubaře

Cílem pracovního listu je zbavit žáky obav z návštěvy u zubního lékaře a uvědomit si zásady slušného chování v čekárně i ordinaci.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

MD: Peče celá země - Odkud se berou suroviny?

Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Výchova ke zdraví
Výtvarná výchova

Pracovní list: Emoce soucit

Co znamená soucit? A proč je dobré ho mít? Nechte žáky vyplnit pracovní list a poté přejděte k diskuzi.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Soucit

Cílem aktivit zaměřených na emoci soucit je seznámit žáky s prožíváním soucitu s druhým a jeho důležitostí. Žáci budou vzájemně sdílet své myšlenky a zkušenosti týkající se soucitu. Během aktivit se učí vzájemnému respektování, ale i naslouchání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce osamocení

Pracovní list o pocitu osamocení pro žáky 1. stupně.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Osamocení

Cílem aktivit zaměřených na emoci osamocení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Smutek

Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

ČT edu nejsou pouze videa

1 125

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání