Infografika shrnuje základy fungování demokratického zřízení v České republice. Představuje volební systém a základní dělbu moci na moc zákonodárnou, výkonnou a soudní. Přehledně zobrazuje vztahy mezi institucemi, které tuto moc vykonávají. Součástí je také krátký slovníček pojmů.
Zde najdete řešení pracovního listu Energie ze sucharu, který je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s energií, která je uložena v sucharech.
Pracovní list umožňuje žákům zabývat se do hloubky reflexí vypálení Lidic v poválečném Československu. Je určen žákům druhého stupně, a především žákům středních škol. Žáci se díky pracovnímu listu seznámí s ohlasem vypálení Lidic a Ležáků v dobovém tisku a ve filmovém týdeníku.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte článek z časopisu k tématu restitucí malých podniků a dobovou fotografii první restaurace McDonald ‘s v Praze.
Pracovní list je věnován jednomu ze základních právních textů České republiky – Listině základních práv a svobod (dále jen Listina). Cílem materiálu je vést žáky a žákyně k seznámení se s dokumentem a k zamyšlení se nad jeho obsahem.
V ukázce vypráví o svém životě válečný pilot František Fajtl, jeden z nejznámějších československých stíhacích pilotů. F. Fajtl působil v britské RAF a zúčastnil se bitvy o Británii. Pracovní list lze využít při výuce dějepisu na základních i středních školách
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Reakce siřičitanu sodného s jodičnanem draselným. Ten je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit je s reakcí siřičitanu sodného s jodičnanem draselným.
Televizní reportáž s žáky porovnejte s dalšími zdroji. K dispozici máte vzpomínky pamětníků na život za železnou oponou a dobovou fotografii zachycující československého a rakouského ministra zahraničí během ceremoniálů otevírání hranice.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Měď. Ten je určen pro žáky středních škol. V omezené míře jej lze použít i pro žáky 2. stupně ZŠ. Jeho zpracováním si žáci zopakují vlastnosti mědi, její použití i reaktivitu.