Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
Pracovní list je určen primárně žákům 4. ročníku středních škol, jelikož jeho vypracování vyžaduje širší kontextové souvislosti. Cílem je zejména interpretace uměleckého textu, schopnost vyhledat nové informace, argumentace vlastních dojmů z četby či aktivní zapojení se do diskuze.
Zde najdete řešení pracovního listu Škodlivost aut. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol i středních škol. Žáci se seznámí se složením výfukových plynů a s jejich škodlivosti. Také se seznámí se složením katalyzátorů v automobilu a jeho funkcí.
Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Pracovní list je vhodný pro žáky středních škol. Žáci si nejen zopakují základní pojmy jako pesticid či toxin, ale také se dozvědí, jakým způsobem se toxiny dostávají do potravin a jakým způsobem si bude moci spotřebitel zkontrolovat jejich množství.
Zde najdete řešení pracovního listu Sacharidy a med. PL je určen zejména pro žáky střední školy, lze jej využít i na základní škole. Jeho cílem je zopakovat si výskyt sacharidů, jejich dělení, jejich názvosloví a znalosti o medu.