Pracovní listy do výchovy ke zdraví

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-36 z 225

Příručka pro rodiče a učitele: Poruchy příjmu potravy

Příručka je určena pedagogům, rodičům a dalším pomáhajícím profesím. Srozumitelně vysvětluje projevy a rizikové faktory anorexie, bulimie a psychogenního přejídání a nabízí praktické postupy, jak včas rozpoznat problémy, citlivě reagovat a zapojit odbornou pomoc. Příručku vytvořily Hana Papežová a Jana Hanusová.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Průvodce pro odborníky v péči o transgender a genderově rozmanité osoby

Průvodce je určen odborníkům, kteří se ve své praxi setkávají s transgender a genderově rozmanitými lidmi. Jeho cílem je poskytnout aktuální vědecké informace založené na praxi, které reflektují individuální potřeby těchto osob. Materiál byl vytvořen Národním ústavem duševního zdraví.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Příručka pro rodiče: Průvodce pro rodiny uživatelů drog, alkoholu, hráčů

Příručka je určena převážně rodičům a nabízí praktické informace o tom, co je závislost, jak vzniká, co ji ovlivňuje, jaké jsou možnosti její léčby a kde hledat pomoc. Ukazuje, že přehnaná kontrola ani hledání viny problém závislosti neřeší, a místo toho nabízí cestu k pochopení a změně. Příručku vydala o.p.s. Magdaléna v roce 2019.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
O vzdělávání
Výchova ke zdraví

Sebepoškozuji se – co mám dělat?

Materiál je určen pro děti, kteří se sebepoškozují. Nabízí doporučení, jakými způsoby zvládat emoce a kontakty na odbornou pomoc. Materiál vytvořilo centrum Locika.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Metodický list: Očekávání, fantazie a realita v sexu

Cílem tohoto metodického listu je nabídnout vyučujícím inspiraci, jak při výuce sexuální výchovy otevřít se studenty diskuzi na toto téma a ukázat jim, že očekávání se nemusí vždy shodovat s realitou. Žáci budou pracovat ve skupinách. Podklady je potřeba předem vytisknout a nastříhat.
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak v hodině mluvit s dětmi o násilí v blízkých vztazích

Metodický list (Centrum Locika) slouží jako průvodce pro pedagogy, kteří chtějí ve výuce citlivě otevřít téma násilí v blízkých vztazích. Nabízí konkrétní návrh, jak připravit a vést hodinu tak, aby se žáci cítili bezpečně a mohli téma reflektovat s ohledem na své věkové a individuální možnosti.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Večerníček: O Kanafáskovi – Jak šli do školy

Metodický list přináší náměty pro osobnostní rozvoj se zaměřením na vlastní pohodu a zdravý životní styl, jehož nedílnou součástí je spánek. Žáci mají příležitost uvědomit si jeho význam a potřebnost. Pojmenovávají (pro ně) stresové situace, které jim spánek kazí, a hledají techniky, jak je zvládnout. Náměty lze realizovat v libovolném ročníku podle uvážení učitele.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: Jak Ťuk a Bzuk putovali za sluníčkem – Plavba na potoce

Cílem metodického listu je zaměření se na rozvoj hodnot, jako je spolupráce a přátelství. Lekce zahrnuje promítání krátké pohádky, skupinové aktivity, tvorbu příběhů a reflexi, která podporuje rozvoj kreativity, empatie a schopnosti spolupracovat.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: Žofka a spol. - Jak Žofka zavedla všeobecné ochranné zbarvení

Pracovní list se věnuje tomu, aby si žáci uvědomili, že jsou věci, které si nemají nechat líbit, a také to, že se dá vše řešit. V evokační části si připomenou, co je někdy nepříjemně překvapilo a jak to řešili. Pak na základě videa posoudí, kterým zvířatům se podle nich ubližuje. Dále popíšou přídavnými jmény, jaký je podle nich pan Hapták. Zde může vzniknout zajímavá diskuse, na základě, čeho tak usuzují, jaké pro to mají ve videu důkazy. Návrhy, jak by situaci žáci řešili, mohou přinést podnětnou debatu.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Metodické doporučení: Bezpečné chování na horách - pro 3. ročník ZŠ

Jak máme být vybaveni na výlet do hor v zimě? Video a metodické doporučení mohou žáky naučit, jak se zachovat v případě zranění spolužáka v horském terénu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem (1. stupeň ZŠ)

Cílem pracovního listu je seznámení žáků s výjimečnými sportovci a porozumění vlastnostem, které je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem

Metodické doporučení má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

ČT edu nejsou pouze videa

1 341 pořadů

1 341

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání