Pracovní listy do přírodovědy a vlastivědy

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 636

Metodický list: Proč teče voda do kopce?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Železo v cereáliích?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožní žákům objevit přítomnost železa v cereáliích pomocí magnetu. Aktivita rozvíjí schopnost žáků provádět experimenty a vyvozovat závěry na základě pozorování.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Proč používáme mycí prostředky?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip povrchového napětí vody a jeho narušení pomocí saponátu. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Proč je slunce při západu oranžové?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Domácí duha?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Proč se prádlo v pračce točí?

Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip odstředivé síly. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně provést experiment a vyvodit závěr. Video ukazuje pokus demonstrující odstředivou sílu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Lom světla?

Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při  průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně provést experiment a vyvodit závěr.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Proč plavou mastná oka v polévce?

Tento metodický list slouží jako průvodce pro učitele při realizaci badatelsky orientovaného pokusu (s hustotou kapalin). Žáci sledují video, navrhují postup, provádějí experiment a formulují vlastní závěry. Aktivita podporuje samostatnost, kritické myšlení a porozumění fyzikálním principům.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi. Cílem metodického listu je seznámit žáky s hodnotami soucitu, pomoci a lásky prostřednictvím příběhu inspirovaného biblickými motivy. Cílem je rovněž propojit etickou výchovu, přírodovědu, český jazyk a výtvarnou výchovu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Výtvarná výchova
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného

Zde najdete metodické pokyny k pracovním listům Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného. Hlavním cílem doporučených aktivit je v rámci integrované tematické výuky seznámit děti s africkým kontinentem, se zvířaty a příběhy, které se k němu vážou.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Globální rozvojové vzdělávání
Časová náročnost:
45 minut

Česká státní hymna - aktivity do hodiny

Pojďme společně poznat českou státní hymnu. Znáte význam všech jejích slov? A co vás napadne, když se řekne "domov"?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Česká státní hymna - text

Naučte se text české státní hymny a zazpívejte si ji společně s námi.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

ČT edu nejsou pouze videa

1 243

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání