Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.