Zde najdete řešení pracovního listu Soustava kožní. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ; jednotlivé úlohy mají na sebe logickou návaznost, ale lze je použít i nezávisle na ostatních.
V pracovním listu si zopakujeme základní informace o anatomii lidské kůže, největší soustavy lidského těla. Detailněji se zaměříme podkožní tukové vazivo, které je spojeno s jednou z nejzávažnějších civilizačních chorob – obezitou. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ.
Tento pracovní list je určen pro zopakování tématu vylučovací soustavy na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Vylučovací soustava. Ten je určen pro zopakování tématu vylučovací soustava na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Mízní soustava. V něm se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
V tomto pracovním listu se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Svalová soustava. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. Žáci se v něm naučí, jak a čím se od sebe kobylky a sarančata odlišují, a také na jejich další zajímavé hmyzí příbuzné.
Zde najdete řešení pracovního listu o kobylkách a sarančatech. Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. Žáci se v něm naučí, jak a čím se od sebe kobylky a sarančata odlišují, a také na jejich další zajímavé hmyzí příbuzné.
Fosilie neboli zkameněliny jsou jakékoli dochované pozůstatky živých organismů nebo dochované stopy po jejich činnosti starší než 10 000 let. Pracovní list o fosiliích a jejich sběru je určený žákům 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i na SŠ.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Domestikace je postupné cílevědomé přetváření divoce žijících druhů organismů v druhy vhodné k chovu/pěstování. Některé druhy byly domestikovány už v dávné minulosti (před více jak 14 tisíci lety), některé druhy teprve v nedávno uplynulých desetiletích.
Domestikace je postupné cílevědomé přetváření divoce žijících druhů organismů v druhy vhodné k chovu/pěstování. Některé druhy byly domestikovány už v dávné minulosti (před více jak 14 tisíci lety), některé druhy teprve v nedávno uplynulých desetiletích.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. V rámci jednotlivých úkolů si žáci zopakují základní informace o trávicí soustavě. / Робочий лист призначений для учнів 2-го ступеня початкової школи. У рамках індивідуальних завдань учні розглянуть основні відомості про систему травлення.
V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
Co dává plíce do pohybu? A jak jste na tom s dechem vy? Pomocí tvorby modelu a různých plicních testů si vyzkoušejte, jak vaše plíce fungují. /
Що змушує легені рухатися? А як ваше дихання? Перевірте, як працюють ваші легені за допомогою побудови моделей та різних тестів легень.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně a odpovídajícím ročníkům víceletých gymnázií. Jeho cílem je popsat základní části lidské kostry. / Цей робочий лист призначений для учнів 2-го ступеня та відповідних класів багаторічних гімназій. Його мета — описати основні частини скелета людини.
Pracovní list s řešením pro učitele k námětu do výuky "Ze života ptáků". Pracovní list obsahuje metodické komentáře a tipy do výuky pro studenty, kteří si mohou porovnat znalosti z našich videí a zapojit se v hodině do skupinové práce. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky "Ze života ptáků", který je součástí vybrané kapitoly "Všechno, co jste chtěli vědět o ptácích". Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Česko-ukrajinský pracovní list na téma Fotosyntéza – jeden z nejdůležitějších biochemických procesů na Zemi. Pojďme ji společně prozkoumat. / Фотосинтез - один з найважливіших біохімічних процесів на нашій планеті. Давайте дослідимо це разом.
Česko-ukrajinský pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Včela medonosná. Porovnejte si znalosti z našich videí. / Ви все знаєте про бджіл? Приходь спробувати з нами.
Příroda má pro nás prostřeno. Stačí se rozhlédnout. Obstojíš ve dvou kuchařských úkolech s minimem surovin z obchodu?
Při určování rostlin, především ale před jejich konzumací, se vždy poraď s někým dospělým, který rostlinám rozumí. Řada rostlin z naší přírody je totiž jedovatých, takže pozor!
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Podívejme se společně na obecnou charakteristiku třídy savců, mezi které patří i člověk./ Робочий лист призначений для учнів 2 класу початкової школи. Давайте разом розглянемо загальну характеристику класу ссавців, до якого належить і людина.